Author Topic: Etuvaloista kysymys!  (Read 12002 times)

MV

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 50
  • Eclipse GS -96
    • View Profile
Etuvaloista kysymys!
« on: June 01, 2008, 18:54:17 PM »
Meneekö katsastuksesta läpi jos vaihtaa alkuperäiset etuvalot angel eyes tyyppisiin projektoreihin?

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #1 on: June 01, 2008, 21:20:58 PM »
Jos on vaadittavat merkinnät (e/?dot?)

Kohvi

  • Guest
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #2 on: June 02, 2008, 17:53:53 PM »
Mulla ei mennyt ainakaan läpi vaikka mitä yritin selittää  8-) niinpä leiman jälkeen vaihdan ne projektorit alkuperäisten tilalle

niin ja kyseessä on dot merkinnöillä olevat angel eyes proj..

MV

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 50
  • Eclipse GS -96
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #3 on: June 02, 2008, 19:11:54 PM »
Itellä vaan se ongelma että alkuperäiset lyhdyt on hiukan kärsineet. On lyhdyn peili tullut harmaaksi ja kiilto on hävinyt ja jostakin paikoista on alkanut pinta kuplimaan jopa. On varmaan lyhty käynyt vähän kuumana :P
Saa nähdä kun menee katsastukseen onko valokuvio pilalla jotenkin!
Ei viittis uusia alkuperäisiäkään ostaa kun varmaan saa halvemmalla jotkut projektori valot.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #4 on: June 02, 2008, 19:39:15 PM »
Niin sehän menee sillain kuten ollut aikasemminkin puhetta, että niiden valojen on pakko olla e-hyväksynnällä. Poikkeuksena on sitten autot jotka tuotu esim Jenkeistä, joihin ei ole vastaavia valoja saatavilla e-hyväksynnällä, tällöin se dot hyväksyntä käy. Ja koska vastaavia eclipsejä on eurooppaan tuotu missä on e-hyväksytyt valot, ei dot merkinnällä pitäisi päästää lävitse. Näin tämä siis mun mielestä meneepi.

Mutta konttorillakin näistä jotkut voipi katsoa läpi sormien, kuten on huomattu muissakin asioissa.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #5 on: July 26, 2009, 18:35:46 PM »
Nyt sitten narahdin ekaa kertaa noista valoista, kun niissä ei ole e-hyväksyntää. Olen tietysti myynyt jo omani. Kiva kiva.

Mutta huomasin, että olen myynyt täällä sivuvilkutkin ja niissä ei kyllä ollut E-hyväksyntää vaan SAE DOT. Mitens se on mahdollista kun auto on kuitenkin edm?

Mahtaisikohan katsastussetä hyväksyä nuo jenkkiversion takalamput? Aivan raivostuttavaa pelleilyä näiden valojen kanssa.
Ai, kato se irtos...

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #6 on: July 26, 2009, 23:13:18 PM »
Quote

Mutta huomasin, että olen myynyt täällä sivuvilkutkin ja niissä ei kyllä ollut E-hyväksyntää vaan SAE DOT. Mitens se on mahdollista kun auto on kuitenkin edm?

Mahtaisikohan katsastussetä hyväksyä nuo jenkkiversion takalamput? Aivan raivostuttavaa pelleilyä näiden valojen kanssa.

Jos tarkoitat niitä ostamiani lokarivilkkuja niin kyllä niissä oli E-hyväksyntä. Etulokarin heijastimissa ei ollut kuin DOT (siksi en niitä ostanutkaan).

Eipä kyllä katsastussetä hyväksy takalamppuja jos vain huomaa hyväksynnän puuttuvan .  >:(

Eikä saisi hyväksyä myöskään takajarruvaloa, ainaskin minulla on DOT.
« Last Edit: July 26, 2009, 23:15:55 PM by Dom »

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #7 on: July 27, 2009, 13:07:43 PM »
Pistin katsastukseen meiliä ja sieltä sanottiin tosiaan se, että DOT:t käy jos e-lamppuja ei ole saatavilla. Mutta mikä sen määrittelee onko niitä saatavilla vai ei? Mä tiedän, että sellasia on, mutta nyt ei ole markkinoilla, niin jos laitan nuo DOT-valot niin kuinkahan mahtaa setä reagoida. Prkl kun hankalaa.
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #8 on: July 27, 2009, 14:34:17 PM »
Quote
Pistin katsastukseen meiliä ja sieltä sanottiin tosiaan se, että DOT:t käy jos e-lamppuja ei ole saatavilla. Mutta mikä sen määrittelee onko niitä saatavilla vai ei? Mä tiedän, että sellasia on, mutta nyt ei ole markkinoilla, niin jos laitan nuo DOT-valot niin kuinkahan mahtaa setä reagoida. Prkl kun hankalaa.

Loogisesti ajatellen, jos autoa on valmistettu eurooppaan e-hyväksytyillä valoilla, on silloin saatavilla e-hyväksytyt valot myös. Eli jos löytyy auton valmistajalta e-hyväksytyt valot, niin silloin ovat saatavilla, muuten ei.

DOT käy tässä tapauksessa 31.12.1997 asti.
« Last Edit: July 27, 2009, 14:36:42 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #9 on: July 27, 2009, 15:16:14 PM »
Quote
Quote
Pistin katsastukseen meiliä ja sieltä sanottiin tosiaan se, että DOT:t käy jos e-lamppuja ei ole saatavilla. Mutta mikä sen määrittelee onko niitä saatavilla vai ei? Mä tiedän, että sellasia on, mutta nyt ei ole markkinoilla, niin jos laitan nuo DOT-valot niin kuinkahan mahtaa setä reagoida. Prkl kun hankalaa.

Loogisesti ajatellen, jos autoa on valmistettu eurooppaan e-hyväksytyillä valoilla, on silloin saatavilla e-hyväksytyt valot myös. Eli jos löytyy auton valmistajalta e-hyväksytyt valot, niin silloin ovat saatavilla, muuten ei.

DOT käy tässä tapauksessa 31.12.1997 asti.

Mutta katsastusmies tuskin näkee vaivaa ja selvittää sitä maahantuojalta olisiko ollut mahdollista löytää e-valot jos autossa näyttää istuvan DOT:t?

En löydä mistään e-valoja kun menin omani myymään...
Ai, kato se irtos...

sami82

  • Guest
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #10 on: August 01, 2009, 22:48:20 PM »
Kannattaa katsoa tällänen paikka:
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?main_page=index&cPath=322_535

Ite sieltä tilasin valot. Siitä on kylläkin jo 5 viikkoa, mutta ens viikolla pitäs tulla.... Ne otti niitä kuulemma enemmänkin samalla kertaa, joten eiköhän nyt pitäisi tulla HIEMAN nopeammin...  Siellä ainakin lukee että ois E-hyväksytyt nuo valot...

Onko muuten kuinka vaikea vaihtaa nuo valot, kun ois homma kohta VIIMEIN edessä...?  8-)
« Last Edit: August 01, 2009, 22:52:39 PM by sami82 »

magezu

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #11 on: August 01, 2009, 23:59:16 PM »
Sellainen kymysys et tarviiko 95vm usa mallises olla e-hyväksytyt valot?
Ainaska siinä ei ollut e-hyväksyttyjä

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #12 on: August 02, 2009, 01:14:49 AM »
Quote
Sellainen kymysys et tarviiko 95vm usa mallises olla e-hyväksytyt valot?
Ainaska siinä ei ollut e-hyväksyttyjä
Eikös e merkinnät vaadita vaan euroopan alueen tyyppihyväksytyille? Toi on USDM eli jenkkilän markkinoiden tyyppihyväksyntä, jolloin ei vaatimalla vaadita e merkintää, vaan dot kelpuutettaisiin.

Korjatkaa jos olen väärässä.

_Larson_

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #13 on: August 02, 2009, 11:50:38 AM »
Riittää pelkästään dot hyväksynnät, itse tilasin alkuperäiset valot tehtaalta omaan ja ne tuli dot hyväksynnällä.

Zampy

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 42
  • dsm
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #14 on: September 09, 2009, 15:04:15 PM »
Quote
Kannattaa katsoa tällänen paikka:
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?main_page=index&cPath=322_535

Ite sieltä tilasin valot. Siitä on kylläkin jo 5 viikkoa, mutta ens viikolla pitäs tulla.... Ne otti niitä kuulemma enemmänkin samalla kertaa, joten eiköhän nyt pitäisi tulla HIEMAN nopeammin...  Siellä ainakin lukee että ois E-hyväksytyt nuo valot...

Onko muuten kuinka vaikea vaihtaa nuo valot, kun ois homma kohta VIIMEIN edessä...?  8-)


Jokos on nuo lamput tullu? Löytyykö E-hyväksyntä merkit?

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Re: Etuvaloista kysymys!
« Reply #15 on: November 01, 2009, 21:58:30 PM »
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?main_page=index&cPath=322_535

Linkin valot ovat kaikki Dectane Autocouturen valmistamia ja valmistajan omilla nettisivuilla kaikkien kohdalla lukee "ohne E-Prüfzeichen", eli ilman E-hyväksyntää. Ovat vähän oikoneet jmtechissä suomentamisen suhteen >:(