Author Topic: Kokemuksia jälkiasennus xenon sarjoista?  (Read 5189 times)

Dom

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 295
  • GS-T -99
    • View Profile
Kokemuksia jälkiasennus xenon sarjoista?
« on: January 24, 2008, 17:18:16 PM »
Onko kenelläkään kokemusta jälkiasennettavista xenon sarjoista ? Toimiiko umpio valokeilan suhteen oikein  liikkuvapäisellä tai  xenon/halogeeni polttimolla varustetulla sarjalla ?

 Onko kukaan asentanut ?   :-/
« Last Edit: January 24, 2008, 22:07:52 PM by admin »

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Kokemuksia jälkiasennus xenon sarjoista?
« Reply #1 on: January 25, 2009, 21:37:16 PM »
En ole asentanut, mutta mitä olen ymmärtänyt niin se ei kait ole laillistakaan, koska ainakaan omissa umpioissa ei ole DOT-hyväksyntää, jolloin ne saisi asentaa ilman pesureita. Eri juttu sitten jos on vaihtanut umpiot.

Lisäksi olen antanut itselleni kertoa, että noissa 2g:n valoissa kun on tollanen heijastusmekanismi, niin ne xenonit saattaa antaa hajavaloa niin paljon, että ne ajovalot on tosi häikäisevät vastaantulijoille.

Helpoin tapa saada xenonit on asentaa lisäpitkät, joihin xenonit on hyväksytty. Tai sellaset sumuvalot, joissa on mukana lisäpitkät mukana, jolloin ne vanhat sumarit voi kanittaa. Taitavat vaan olla aika hintavia nekin umpiot.
Ai, kato se irtos...

Hevis

  • Rookie Member
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Re: Kokemuksia jälkiasennus xenon sarjoista?
« Reply #2 on: April 12, 2009, 14:22:20 PM »
Minua kiinnostaisi myös sama asia, juuri tämän takia kyselin tuosta korkeussäädöstäkin. Mitsubishiclubfinland.fi:ssä on keskustelu Xenon-jälkiasennussarjoista ja siellä oli yhdellä kokemusta xenoneista eclipsessä. Ne mitkä siihen oli asennettu olivat bi-xenonit eli pitkä/lyhyet samassa polttimossa. Jos lyhyet oli suunnattu oikein pitkiä ei voinut käyttää sillä ne suuntautuivat aivan liian ylös sokaisten vastaantulijan. Lyhyiden kanssa taas niin että ne suuntautuivat aivan liian alas jos pitkät oli suunnattu oikein  :o. Myös valokuvio heikkeni tai häiriintyi verrattuna halogeenin muodostamaan valokuvioon jos käytti noita vakio umpioita.
Luulisin että paras vaihtoehto olis juurikin nuo pelkät lyhyet xenonit, sillä eikös eclissa ole nuo lisäpitkät (?). Ainakin itse tulee ajettua eclillä vain kaupungissa eli nuo pitkät ovat muutenkin turhat. Noita jenkkifoorumeita selailessa tulee vastaan aina välillä sellasia umpioita missä on linssit noille polttimoille tai sellaiset omat syvennykset, eli umpioissa ei näytä olevan sitä parabloidin muotoista heijastepintaa eikä niitä tatteja. Tollaisissa umpioissa noiden xenonien luulisi toimivan kuin missä tahansa uuden auton umpiossa. Tuollaisissa umpioissahan ei ole myöskään vaaraa xenonien sopimattomuudesta sen edessä olevan tatin takia.

Miten tuo valojen kohdistus tapahtuu? Ratin allahan on se säätönamista josta saa säädettyä valoja ylös tai alas. Tarviiko noiden xenon valojen säätöön jonkinlaista kohdistuslaitetta?

saveli_m

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Eclipse GST '99 & GS '96
    • View Profile
Re: Kokemuksia jälkiasennus xenon sarjoista?
« Reply #3 on: June 22, 2009, 21:02:45 PM »
Meikäläisellä on tuollainen hidi-ksenoni satsi tuossa lojunut pölyttymässä jo aikapäivät, mutta kerron toki millaisia kokemuksia aiheesta saadaan kunhan saan itseäni ravisteltua sen verran että ne kiinni saa.

Ainakin vakio halogeeni tuossa DOT-hyväksytyssä projektori-umpiossa on aivan naamattoman surkea, kun ei meinaa eteen nähdä pimeällä sitten kummoisiakaan, saati sitten sateen tullen pimeällä.

koitetaan ottaa vielä valokuviakin tuonne johonkin kansioon innokkaille ;)

Mutta sanotaan nyt näin että ei ne kovin paljon huonommaksi voi mennä enää :D
"Jos joku on jumissa, irroita se väkisin. Jos se menee rikki irroittaessa, olisi se jokatapauksessa pitänyt vaihtaa jo uuteen."

ranttali

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 95
  • dsm
    • View Profile
Re: Kokemuksia jälkiasennus xenon sarjoista?
« Reply #4 on: June 22, 2009, 22:28:17 PM »
mulla oli h4 bi xenonit. otin pois enkä laita takasin :D
paremmin näkee vaikka osramin xenon wannabe polttimoilla.
eikä vastaantulijatkaan suutu.
xenoneilla meni valokuvio sekaisin ja sävy oli huono (6000k)
itse tykästyin nuihin osrameihin. voin suositella.
jos kuitenkin jotkut jälkiasennus xenonit pitäisi laittaa
ne olisivat ollo merkkiset. melkein hyvät...