Author Topic: Koneesta kaikki irti...  (Read 9506 times)

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Koneesta kaikki irti...
« on: October 16, 2004, 00:41:47 AM »
Tuli mieleen kun esim. porukka käy varttimailia ajamassa tai muualla jotain lähtö niin siihen ei ihan kylmiltään kannattas lähtä.

Meinaan ite oon huomannu ton kanssa ja muidenkin mitsujen kanssa (muita ei oo ollukaan) et niitä on hiukan "kiusattava" ennenku ne toimii kunnolla ja ottaa kaiken koneesta irti. Eli jos oot menos jo´hku ottaa lähtöö ja meet sinne suoraa jonku matka-ajon jälkeeni ni ajassa on varmasti eroa kun jos ensin ajat mutkasella tiellä kunnon ajoa eikä rajotusten mukaan jossa joutuu paljon kiihdyttelee ja jarruttelee ja sit meet ottaa lähtöö ni aika on parempi.

Sama se on jos ajat isol tiel ja et oo ohittanu ketää vähää aikaa ja jos ei heti pääse ohi ja sit tartee nopeest päästä ni kannataa hyvis ajoin pistää pien pykälä sisää ja vähä kiusata autoo et se herää.

Oon todennu omissa mitsuissani ja porukoitten kans et siin on tosi iso vaikutus todellisee tehoo. Munkin auto oli aivan tukeessa kun sen ostin, mut siitä se sitten pikkuhiljaa lähti toimii kunnol. Kevääl ajoin yhen samanlaista eclispeä ja se mun ni oli kyl huomattava ero mun auton hyväx vaikkei ollu mitää isoja muutoksia tehty muutaku vapaavirtaus suodin ja kaikki pöntöt pelkkii läpivientei.

Mut ite omalla ajotyylillä on iso vaikutus. Ite ajan pelkästään mutkasia teitä ja yleensä aina kohtuullista "rallia" eikä pääse koskaan kone "tukkeesee". Kannattaa ottaa tuo huomioon kun lähtee johku testaa auton suorituskykyä.
« Last Edit: October 16, 2004, 00:57:40 AM by admin »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #1 on: October 16, 2004, 00:55:49 AM »
hmm.. kyllä sitten on koneessa jotain vikaa jos ei riitä tehot ohitteluun jos on hetken ajanut hiljakseen. Kyllä itellä ainakin vaikka ajasin 1000km 80km/h 5 vaihteella ja sitten painaa kaasun pohjaan niin samalal vaihteella vielä herää hyvin ja vääntää loppuun saakka ilman pienemmällä vaihtelua.

Ei se nyt niin pienestä ole kiinni.  Itse viimeksi varttia ajamassa niin ensimmäisen ja viimeisen ajon aika ei hirveästi eronnut toisistaan, ja sekin ero johtui ajotavasta eikä siitä etteikö autolla olisi kiihdytelty ensin.

Ja tietysti ennen esim. kisaamista varttimaililla kone kannattaa lämmittää ensin ettei sitä kylmiltään mene sinne kierrättämään, se nyt ei tee hyvää millekkään autolle.

Ja eikös se sun auto ollut se joku pitkään seissyt ? ilmankos on tukossa paikat silloin.

Ja kaikkihan muistaa ettei julkisilla teillä ajeta rallia
;D
Vaan jätetään se sinne radalle ja suljetuille alueille  ;)
« Last Edit: October 16, 2004, 00:58:46 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #2 on: October 16, 2004, 02:10:15 AM »
siis kyllä ohi pääsee ei siittä kiinni oo mut siin on kuitenki eroa. Ei sitä välttämättä kaikki huomaa eikä ero loppuenlopuksi oo hirveen suuri mut jos siihen kiinnittää huomiota ni sen huomaa.Kaikissa mitsuissa joilla olen ajanut on sama juttu, siis kyse ei tosiaan ole isosta erosta. Eikä kyllä mulla itellä oo sellasta enää ollukaa, kun ei tollasia tilanteita oo tullu, mut jos sitä pystyis ajonaikan jollain mittareilla mittaamaan ni kyllä siinä eroa on. Ite en ees ikinä aja 5 vaihteella noin hiljaa. Huomasin sen kulutusmittarilla et se ei kannata. Radalle oli tarkotus mennä mut ei töiltä kerenny, ja ei mitään kiihdytystä vaan ihan radalle. Henkilökohtanen mielipiteeni on et suorala kovaa ajaminen on ihan tyhmää puhaa, siihen nyt pystyy kuka vaan. Ite yritän välttää isoja teitä ku ruttoa. Tollasella autolla ei kannata ajaa jos sen ajo ominaisuuksia ei käytetä.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #3 on: October 16, 2004, 02:16:27 AM »
Jep suoralla kovaa ajaminen onkin tyhmää mutta (itestä tosi mujavaa) siinäpä pääsee testaamaan miten hyvin on saanut viritettyä konetta kulkemaan. Eihän siinä muusta olekkaan kyse.

Ite en taas diggaile radalla ajella hirviästi, kun tosi kisailu olis  monen auton kera eikä omaa autoa halua vahingossakaan kolhia toisia vastaan  :)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #4 on: October 16, 2004, 02:29:31 AM »
Nii no sehän siin tietysti on et ei tietenkää haluu omaa autoa kolhia.. sen takii pitäs päästä johku radalle mis pääsis ajaa yksin tai sillai ettei oo kun muutama radal. Mut pakko ois kyl mennä sinne radalle jossain vaiheessa kun on kokoajan hinku ajaa kovempaa ja kovempaa ja kun noi tiet alkaa jo tunte aika hyvin ni tietenki vauhtikin kasvaa ja sit vituttaa kun joku kaunis päivä ne kytäkin on sielä samalla pätkällä, vaikka on kyl sen verran syrjäteitä et ei ne ny ihan heti sinee tuu mut joskus kuitenkin varmasti on sieläkin. Onnex kohta tulee talvi ja lunta ni voi sit siirtyä hiekkateille, kesäl ei viitti hiekkateil ajella kun roiskii kylkii, mut talvet sit on taas hyvät hiekkatiepätkät käytös jos ei varmasti kyttiä oo paikal..Ootko muuten testannu huippuja?Ite en oo testannu ku nelkul ja vitosel oon testannu et kuinka paljo muuttuu kierrosten mukaa, eli menee tasan niin et 1000 kierrosta ja 40 kilsaa vauhtia. 6000 rpm ja 220 km/h eli jos tota rataa jatkuu ni menee mittari ympäri kun toi mun autoa kiertää sen 8500 rpm sit lähtee rajottaja päälle..eihän se tietyst tervettä oo kauhaa punasil kierroksil ajaa ja suomen olois ei tarttekaa...Olikos sulla madallusjouset? Mistä hommasit?Ja mitkä?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #5 on: October 16, 2004, 12:14:40 PM »
Sori nyt jos hieman mussutan mutta kun kirjottelet tekstiä niin käyttele hieman noita rivivaihtoja niin helpompi lukea sitten  ;)

Empä ole huippuja testannu, kyllä se sen manuaalin 225km/h varmasti menisi.

Mulla on tällä hetkellä h&r :n jouset, jotka hommattiu www.konig.fi liikkeestä
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

ellips

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
  • dsm
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #6 on: October 16, 2004, 17:33:24 PM »
........ eli menee tasan niin et 1000 kierrosta ja 40 kilsaa vauhtia. 6000 rpm ja 220 km/h eli jos tota rataa jatkuu ni menee mittari ympäri kun toi mun autoa kiertää sen 8500 rpm sit lähtee rajottaja päälle

Tota se ei nyt ihan noin mene.Vaik kiertäis sen 20 000rpm ni ei se kulkemiseen vaikuta.Toi kule ku sen 220 ja mittarin mukaan 230 ja kierrokset ei jaksa nousta yli 6000-6500 enää 5 vaihteel.Turbo onki sit eri juttu ;D

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #7 on: October 16, 2004, 17:52:07 PM »
Quote
jos tota rataa jatkuu ni menee mittari ympäri kun toi mun autoa kiertää sen 8500 rpm sit lähtee rajottaja päälle..eihän se tietyst tervettä oo kauhaa punasil kierroksil ajaa ja suomen olois ei tarttekaa...

Heh toi muuten hassu että sun auto kiertää 8500rpm kun kaikissa dsm autoissa on rajoitin 7500rpm  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #8 on: October 17, 2004, 19:36:56 PM »
hups, sori...väärän auton kierrokset.Edellinen kiers noin paljo kun siin ei ollu rajottajaa.

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #9 on: April 09, 2007, 05:33:19 AM »
7500 kierrosta ottaa rajoitin mullaki
paljonko neliveto turbon pitäis kulkee?
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

DiaboliC

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 74
  • dsm
    • View Profile
Re: Koneesta kaikki irti...
« Reply #10 on: April 14, 2007, 00:29:37 AM »
2G:stä voin sanoa et se jaksaa kihtyä ainaakin 240 km/h kun ite kokeilin pitkällä suoralla, enempiki olis ehkä kiihtynyt mut ite jarrutin kun yöllä ajoin ja eipä ollut kovin hyvä näkyyvys. Kierroksia en oo kattonut mut eivät ollet tapissa muuten kierroslukumittari olis aloittanut vilkkumaan.