DSM tekniikka > Yleistä tekniikasta

6bolt virittäminen / Vapari

(1/1)

Jerze94:
Joo tosiaan kävi mielessä et vaihtaisin tohon 4g63 6bolt moottoriin jyrkempää nokkaa ja säädettävät nokkapyörät sitten sitä epromin säätöä mahdollisesti penkissä... ainakin kannen virtaukset riittää huhujen mukaan hyvin ?
 onko joku 190-200hv moottoriteho mahdollista ? jollain oli ainakin gti lancer 1.8 vaparista penkitetty yli 180hv...

teme:

--- Quote from: Jerze94 on April 20, 2015, 22:02:11 PM ---Joo tosiaan kävi mielessä et vaihtaisin tohon 4g63 6bolt moottoriin jyrkempää nokkaa ja säädettävät nokkapyörät sitten sitä epromin säätöä mahdollisesti penkissä... ainakin kannen virtaukset riittää huhujen mukaan hyvin ?
 onko joku 190-200hv moottoriteho mahdollista ? jollain oli ainakin gti lancer 1.8 vaparista penkitetty yli 180hv...


--- End quote ---

Kaikki mahdollinen mitä voi parantaa pitää parantaa jotta tulee tuloksia, kaikkien parannusten summasta saattaa sitten saada järkevän lopputuloksen. Luulen myös, että männät menee vaihtoon -> korkeammat puristussuhteet. Ja kun kaikki mahdollinen komponentti on viilattu ja buunattu ja vaihdettu parempaan viimeiseksi sitten niiden mukaan tietokoneen säätö penkissä.

Näitä vaparin virittämisiä on muutamia näkynyt mutta kukaan ei vielä mitään kovin erikoisia tuloksia ole saanut. Vaatii sen verran enempi hommaa ja rahaa tässä moottorissa.


Jerze94:
Joo... Eli mielummin ruveta ahto puuhiin  ::)

teme:

--- Quote from: Jerze94 on April 22, 2015, 12:50:06 PM ---Joo... Eli mielummin ruveta ahto puuhiin  ::)

--- End quote ---

Helpompaa se niin on, mutta vaparia ei kannata alkaa ahtamaan, liiaksi byrokratiaa ja kustannuksia. Turboversio ostoon ja siitä eteenpäin.

Mutta tietysti ihan mielenkiintoinen projekti noin harrastemielessä vapariversiosta väkertäminen tehokkaammaksi. Jos ei mieti kustannuksia :)

Navigation

[0] Message Index

Go to full version