DSM tekniikka > Sähköt

1g diagnostiikka portin ongelma.

(1/3) > >>

tiefighter:
eli minulla on tuommoinen 1g eclipse gsx.
rakentelin siihen loggerikaapelin palmille kaikki on toiminut hienosti koko alkutalven.
sitten päätin vaihtaa palmin värinäytölliseen malliin jonka takia jouduin tekemään uuden kaapelin. tällä setupilla oli toisinaan pieniä häiriöitä signaalissa mutta pääosin toimi kuitenkin moitteetta.
jossain vaiheessa pätkiminen paheni ja lopulta toiminta loppui kokonaan.
tämän jälkeen olen rakentanut kaapelin uusiksi 5 kertaa. yrittänyt yhteyttä kolmella eri palmilla ja jopa ohittanu auton diagnostiikka pistokkeen ja kytkenyt palmin suoraan ecun pistokkeeseen minkäänlaista yhteyttä saamatta.
diagnostiikkapistokkeeseen tulee kuitenkin se analoginen pulssi niinkuin pitää silloin kun diagnostiikkapistokkeen nastoja 10 ja 12 ei ole yhdistetty.

minulta vain alkaa kertakaikkiaan ideat loppumaan ja tuo loggeri toisi huomattavaa lisävarmuutta säätämiseen.

tiefighter:
yhä hullummaksi menee.
nyt alko sekoileen seokset pienillä kierroksilla. käy siis ihan jumalattoman laihella (afr 19-22), niin laihalla että nippanappa pysyy käynnissä.
uusittu viimeaikoina bensapumppu, suodatin, painesäädin, suuttimet, tulpat, tulpan johdot, maftranslator ja 3" gm-maf.
tarkastettu ongelman ilmenemisen jälkeen, maf, maf translator, ilmavuodot, suuttimet ja polttoaine puoli.  ei tunnu mitään järkevää vikaa löytyvän.
vika siis ilmeni nyt keväällä melko yhtäkkiä samoin kuin tuo diagnostiikkaportin ongelma joka ei siis sekään ole selvinnyt

alkaa pikkuhiljaa epäilyttää että onko moottorin ohjausyksikkö oikeasti menossa rikki, voiko esim kuivuneet kondensaattorit aiheuttaa tämmösiä vikoja?

normi ajossa siis kaikki toimii niinkuin pitää, samoin kuin vedossa, tyhjäkäynti ei vain ole siellä päinkään

teme:
ECU:n tyhjjäkäyntipiirissä voi olla vika hyvinkin, kannattaa silmämääräsesti tarkistaa piirilevy ja konkat etteivät ole vuotaneet ja, että kaikki on puhtaan näköistä. Tai suoraan viedä johkin huollettavaksi / hommata toimiva yksilö millä testata.

zalama:
Mullakun aikoinaan oli huono ECU (ilmeisesti konkat) seokset sekosi kovilla kuormilla, muuten toimi ihan ok.

Tyhmä kysymys tähän, mutta miten se tyhjäkäynti moottori ja kanavat? Voisko vuotaa mistään EGR venttiilistä tms?


tiefighter:
konkat nyt vaihdettu. ecu sisältä kuin uusi, eli silminnähden ei mitään vikaa.
jostain lueskelin että samankaltaista sekoilua seoksissa voi aiheuttaa vuotava pakosarja, pakosarja kyllä vuoti ja tuli hommattua uusi tilalle. vika ei siltikään kadonnut.

autossa siis kiinni fic 850 suuttimet joilla kaikki on toiminut niinkuin pitää.

maf translatorista muutin suuttimien asetukset vastaamaan 460 suuttimia ja sain auton käymään ihan hyvää tyhjäkäyntiä. luonnollisesti ajossa kävi aivan liian rikkaalla. pienen testilenkin jälkeen tulin pihaan, nyt käy laihalla jo noillakin asetuksilla. eli ecu säätää itseään kokoajan enemmän väärään suuntaan tai sitten jossain on todellakin paha / paheneva ilmavuoto, tosin jarrucleaneria suihkuttelin imusarjan ympäristöön enkä ainakaan näin löytänyt vuotoja.

valitettavasti vara ecua en tähän hätään taida mistään saada.
pitäneekö rueta siirtymään megasquirtiin?

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version