Author Topic: G-Tech test drive  (Read 19429 times)

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: G-Tech test drive
« Reply #25 on: June 03, 2006, 07:46:32 AM »
Tuli vedettya viela yksi veto ennen kun lahti auto telakalle.
Nyt sai koko varttimailin kun vedin 4.vaihteella melko pitkalle 180 km/h asti.
13.4 , 166 km/h nayttas arvot.

Paineita maltilliset 1.1 bar. Vakio ECU (ei chipattu), vakio cooleri, vakio nokat, 16 g turbo(hieman evo3 pienempi).

http://www.dsmclubfinland.com/files/temp/13_4_ajo.jpg





« Last Edit: June 04, 2006, 20:17:25 PM by admin »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: G-Tech test drive
« Reply #26 on: June 07, 2006, 06:03:36 AM »
Tuohon ECU hommaan taytyy viela lisata etta ilman chippia tai isoja suuttimia ja sikamaista ilmamaaran huijausta vakio 1g toppaa fuel cuttiin aika nopeasti.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: G-Tech test drive
« Reply #27 on: June 07, 2006, 08:30:46 AM »
Quote
Tuohon ECU hommaan taytyy viela lisata etta ilman chippia tai isoja suuttimia ja sikamaista ilmamaaran huijausta vakio 1g toppaa fuel cuttiin aika nopeasti.

chippiä? tarkoitatko safc? Saahan vakio eprommin muokattua mieleisekseen...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: G-Tech test drive
« Reply #28 on: June 09, 2006, 06:55:51 AM »
Niin jos omistas sellasen EPROM ECU:n   :)  niin chipilla olis helpoin tuo fuel cut poistaa. Ma oon muuntanut ECU:n nakeman ilmavirran SAFC/GM maf:lla noin puolet todellista pienemmakis, niin fuel cuttiin on viela vahan matkaa. 780cc suuttimet ja bensapainetta nostettu. Talla tavalla tulee sitten muita kivoja mutkia matkaan, mutta kuuluu eri aiheeseen.
« Last Edit: June 09, 2006, 06:58:58 AM by zalama »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: G-Tech test drive
« Reply #29 on: September 01, 2006, 19:54:50 PM »
Uusi aika G-techilla 13.3 ja loppunopeus 179 km/h.  (musta ajo)
Ahtoja 1.1 bar ja 1. Vaihteella sellanen kohtuu rauhallinen lahto. (G-arvot 2. vaihteella isommat kuin 1:sella)

Tuossa vertailun vuoksi (punaisella) toukokuun ajo, jossa siis oli viela 16g turbo samoilla ahdoilla ja vakio sidemount coolerilla.
Lahto 0-40 km/h aika rauhallinen Holsetilla (0,4 sek jaljessa) mutta sit kaasu pohjaan 2. vaihteella. Loppunopeus parantui 13 km/h.

Muuta uutta autossa on myos cooleri ja 2.5"  putkisto turbolta imusarjaan.

Nopeita aikoja luvassa jos joskus sais tuon vakio ECU:n vaihdettua tai chipattua.

http://www.dsmclubfinland.com/files/temp/holset_&_16g_vertailu.jpg
« Last Edit: September 01, 2006, 20:38:03 PM by admin »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: G-Tech test drive
« Reply #30 on: April 14, 2010, 23:54:41 PM »
Pitkästä aikaa G-tech kikkailua. Ei oikein nuo nopeudet ja G-arvot mennyt kohdalleen, liekö calibraatio muuttunut. Päivämäärätkin olivat seonneet, kun näyttää 2004.

Anyway:

Musta viiva on 2010 ajettu.
Dynossa säädön säädön jälkeen, ahtoja 1,4 bar.

Punainen viiva ajettu 2006.

Noista näkee nyt miten vaihtokohdat on lyhentyneet kun kierrätetty punarajalle n.7000 rpm.
-2.Vaihde 7000 rpm, eli 100 km/h ottaa 4 sekuntia.
-Lopussa nykyisessä kunnossa (musta viiva) 4. vaihteella 6500 rpm, eli n.160 km/ otti 11 sek.


2006 4.vaihteella samaan nopeuteen meni n.14 sekuntia (punainen viiva).

Näillä arvioilla syksyllä Alastarossa ajettu 13.4 s aika pitäs 1/4 maililla saada alennettua 12... jotain. Sehän nähdään varmaan Toukokuussa!
« Last Edit: April 14, 2010, 23:58:41 PM by zalama »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: G-Tech test drive
« Reply #31 on: April 16, 2010, 10:10:24 AM »
Itsetutkiskelua:
Näyttäs että vaihtoajat siinä 0,3 sek paikkeilla.
Aika ronskisti uskaltaa heitellä ja vakiosynkat BG synchroshift öljyillä pelaa kohtuu hyvin. Tuntuukin että saa pykältää kuin moottoripyörää  8-)

5.vaihteella kokonaisvälitys on kyllä tajuttoman lyhyt, kun 7000 rpm huiput olis vain 240.
Paras olis että varttimailin sais vedettyä 3:lla vaihteella, mutta melkein joutus sen 4.vaihteenkin heittämään, tai sit pitäs vaihtaa nuo vakio nokat hyllystä compcamseihin ja kierrättää jonnekin 8000 rpm...
« Last Edit: April 16, 2010, 11:45:32 AM by zalama »

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: G-Tech test drive
« Reply #32 on: April 16, 2010, 16:41:48 PM »
Quote
Itsetutkiskelua:
Näyttäs että vaihtoajat siinä 0,3 sek paikkeilla.
Aika ronskisti uskaltaa heitellä ja vakiosynkat BG synchroshift öljyillä pelaa kohtuu hyvin. Tuntuukin että saa pykältää kuin moottoripyörää  8-)

5.vaihteella kokonaisvälitys on kyllä tajuttoman lyhyt, kun 7000 rpm huiput olis vain 240.
Paras olis että varttimailin sais vedettyä 3:lla vaihteella, mutta melkein joutus sen 4.vaihteenkin heittämään, tai sit pitäs vaihtaa nuo vakio nokat hyllystä compcamseihin ja kierrättää jonnekin 8000 rpm...

no ehdottomasti lisää kierroksia :) laatikkoon custom osat ni saa itse määritellä välitykset sopiviksi... ei oo kyl mitään hajua paljonko tuollaisten osien teetäminen maksaisi, mut rahalla saa ja laseril pääsee?  ;D
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: G-Tech test drive
« Reply #33 on: April 20, 2010, 15:59:41 PM »
Edullinen parannus ois VR4 galantin pidempi 1.vaihde ja pitempi 5. vaihteen rattaat. Ja keskitasauspyörästöön 4 pientä pyörää, niin olis jo kohtuu hyvä.

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: G-Tech test drive
« Reply #34 on: April 20, 2010, 16:21:42 PM »
Quote
Edullinen parannus ois VR4 galantin pidempi 1.vaihde ja pitempi 5. vaihteen rattaat. Ja keskitasauspyörästöön 4 pientä pyörää, niin olis jo kohtuu hyvä.

eikös ekalla lähdetä vaan liikkeelle ja sit heitetä heti kakkosta silmään.... lyhyt ykkönen, pitkä kakkonen ja kolmonen kuulostais tarkoitukseen paremmalta...  osaiskohan joku kertoa miten paljon custom rattaiden teetäminen maksaa? jos eroa ei ole huima niin kannattais jo harkita..
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"