Author Topic: S-AFC II:n säätö  (Read 4340 times)

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
S-AFC II:n säätö
« on: April 05, 2006, 16:40:19 PM »
Nyt sain tuon Apexi'n seoskontrollerin asenneltua ja pari päivää on tavannu noita ohjekirjoja. Kai se alkaa tästä aukeamaan  ;D

Lisäapu ei kuitenkaan olisi pahitteeksi, onkos tällä forumilla joku jo asentanut/käyttänyt kyseistä vehjettä? Vinkkejä ja säätöehdotuksia otettaisiin mieluusti vastaan.


teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: S-AFC II:n säätö
« Reply #2 on: April 05, 2006, 21:22:43 PM »
Olihan niistä, tuon viimeisen olenkin lukenut, noita RRE:n sivuilta löytyviä en ollutkaan nähnyt. Ei kai siinä muuta sitten kuin ottaa läppäri matkaan ja mennä jossain vaiheessa (vakiosuuttimilla vielä) kokeileen loggerin kanssa mitä tuolla pystyy tekemään.

Uusien suuttimien vaihto pitäisi sen jälkeen olla helppo kompensoida. Lopullinen hienosäätö pitää kyllä tehdä jossain Harisella tai Sporttiautossa jossa on 4-vetopenkki. Ei tuo narrowband lambda kerro yläkierroksilla koko totuutta.

Aikas puuhastelua kaiken kaikkiaan... ::)

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: S-AFC II:n säätö
« Reply #3 on: April 07, 2006, 05:58:29 AM »
Kivaa hommaa! SAFC saadoilla saa kylla seokset kohdilleen, vakio lambaadaa ei ole ihan tarka mutta en ole saanut oma autoa rikki vaikka pari vuotta katselin ihan silla vaan. Nykyaan on sit PLX laajakaista ja ei ollut seokset kauhean huonot.
Kattele myos nakutusarvoja, nekin varottaa ennekuin mitaan hajoaa.

Noista saadoista voorumeilla on niin monenlaista mielipidetta, mutta
sillain jos alkaa saatamaan etta pistaa ilmamaaran % vahennyksen koko kierrosalueella saman verran kuin on isompien suuttimien koko prosenteissa antaa kohtuullisen lahtokohdan.
Tietysti parasteho ei loydy nain yksinkertaisesti vaan  siihenhan vaikuttaa kokonaisuus ja muutokset autossa. ECU:n vakio seoskartan "virheet"pitaa sitten hienosaataa maks.tehon saamiseksi.