Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: teme on April 30, 2006, 00:21:46 AM
-
Moottorin kumisarjan mukana tuli kuvan mukainen paketti. En ole mistään konehuoneesta löytänyt sopivaa omistajaa. Liittyisikö ohjaukseen jotenkin?
Tietääkö ketään minne kuuluvat?
edit: otsikko
-
moottorin jakopään puoleisen sandwitch puslat... eli itsen puslan molemmille puolille tukipuslat..... jotka sit menee siihen rungon väliin jotka vedetään pultilla nippuun....
-
Kiitoksia 8-)
Vanhassa kumissa kun ei tommosia ollut, niin ihmetys mihin nuo sitten kuuluvat...
-
Samat puslat on itsellakin viela paketissa. Ehka helpoimmat laittaa. Nuo muut moottorin puslat vaatii vanhojen puslien pois painamisen, ja vaatii melkeen prässin. Sekin pitas viela jossain vaiheessa tehda. Alustan kanssa meneekin viela toinen kaljakori... ;)
-
Samat puslat on itsellakin viela paketissa. Ehka helpoimmat laittaa. Nuo muut moottorin puslat vaatii vanhojen puslien pois painamisen, ja vaatii melkeen prässin. Sekin pitas viela jossain vaiheessa tehda. Alustan kanssa meneekin viela toinen kaljakori... ;)
Ei vaadi prässiä, kts. meikän projektikuvia. Puukko/vasara, reunoista kumi pois, jonka jälkeen rautasahalla halki ja rukari/taltta ja naputtaa sen kehän pois 8-)
-
moottorin jakopään puoleisen sandwitch puslat... eli itsen puslan molemmille puolille tukipuslat..... jotka sit menee siihen rungon väliin jotka vedetään pultilla nippuun....
En nyt ihan tuosta ymmärtäny että mihin noi tulee, mutta löysin niille paikan siitä koneen edessä olevasta kannatin kumista, tiedä sitten onko oikeassa paikassa? :-? Jakopään puolelta en mistään löytänyt paikkaa. voin ottaa huomenna kuvankin mihin sain sen survottua.
-
Eli nuo pitäisi tepin mukaan tulla siihen jakopään vieressä olevaan kumin ympärille. Ei sinne alas. Tuossa prothanen setissä ei edes ole siihen koneen etuosaan omaa puslaa. Vaan siinä setissä on siihen jakopäänviereen, sitten vastakkaiselle puolelle, ja koneen taakse. Eteen ei ole siinä setissä.
Ellei sitten oikea paikka ole nuille juuri se etukumi johon ei ole uutta kokonaan, vaan nuo sitten siihen vain...
-
Mun mielestä ne olis tuohon etummaisen kumin päälle tulevat läpyskät, niiden muoto nimittäin käy just siihen. eli se vanha kumi jää sinne omalle paikalleen ja noi uudet prothanen palat siihen molemmin puolin päälle, otan vielä huomenna siitä kuvan.
Jotenkin kuullostaa oudolta jos tilataan koko sarja, niin sinne pitäs jättää yks vanha kumi paikalleen :-?
-
Mun mielestä ne olis tuohon etummaisen kumin päälle tulevat läpyskät, niiden muoto nimittäin käy just siihen. eli se vanha kumi jää sinne omalle paikalleen ja noi uudet prothanen palat siihen molemmin puolin päälle, otan vielä huomenna siitä kuvan.
Jotenkin kuullostaa oudolta jos tilataan koko sarja, niin sinne pitäs jättää yks vanha kumi paikalleen :-?
Hyvin mahdollista, että kuuluvat juuri sinne. Se kävisi hyvin järkeensä, että nuo tulevat sinne. En ole nimittäin itse sen kummemmin niitä mallaillut mihinkään,edelleen ovat paketissa enkä ole aukaissut.
-
Tuossapa olis kuvat
(http://img235.imageshack.us/img235/7885/img2472xy4.th.jpg) (http://img235.imageshack.us/my.php?image=img2472xy4.jpg) (http://img162.imageshack.us/img162/3941/img2473wq5.th.jpg) (http://img162.imageshack.us/my.php?image=img2473wq5.jpg)
Hyvin se sinne kävi, ja omasta mielestä ainakin ihan oikeella paikallaan! ::)
-
Todellakin, eiköhän ne tuonne kuulu! Eli tepi oli väärässä, ai ai ai ai ;D
-
;)
-
Sorry :(
Valheellinen tietoni perustuin galantin rakenteeseen. Gallussa on samankaltaiset puslat jakopään vieressä olevassa puslassa.
-
nyt tuli asiaan varmuus --> http://www.plymouthlaser.com/fmount.htm
Eli asia on nyt sit varmaan ratkaistu ja suljettu!! 8-)
-
nyt tuli asiaan varmuus --> http://www.plymouthlaser.com/fmount.htm
Eli asia on nyt sit varmaan ratkaistu ja suljettu!! 8-)
Eiköhä tää ole ollut varma jo ajat sitten..
-
Tyhmä kysymys, mutta tyhmää tarvii valistaa :) Voisiko joku selittää mitä on puslat? Lähinnä käyttötarkoitus...
-
Ne toimivat eräänlaisina äänenvaimentimina ja estävät tärinää ja kolinaa. Jos moottori esimerkiksi olisi kiinni suoraan rauta rautaa vasten niin koneen tärinä muuttuisi meteliksi joka kuuluisi ikävästi kuljettajan korviin. Nyt kun autoon laitetaan jäykempiä puslia niin osa tuosta tärinästä muuttuu jo meteliksi. Tosin se on silti niin vähäistä ettei se haittaa. Auton alustassa olevat puslat toimivat samalla nivelinä. Ja taas saadaan auton ajo-ominaisuuksia parannettua jäykemmillä puslilla ja samalla lisääntyy meteli. Joku viisaampi jatkaa...