Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Jusna on April 07, 2006, 19:47:26 PM
-
Tein tossa äsken moottoripesun liuottimella ja painepesurilla.
Nyt ei sitten käynnisty, eli tulpan johot ei anna kipinää että jossain sähköpuolella on nyt jotain.
Mitään ideoita? Kone pyörittää ihan normaalisti, mut kipinä on hukassa.
Auto on siis eclipse -92 fwd
:-/
-
Tein tossa äsken moottoripesun liuottimella ja painepesurilla.
Nyt ei sitten käynnisty, eli tulpan johot ei anna kipinää että jossain sähköpuolella on nyt jotain.
Mitään ideoita? Kone pyörittää ihan normaalisti, mut kipinä on hukassa.
Auto on siis eclipse -92 fwd
:-/
Ja moottoripesun aikanahan kaikki liittimet oli suojattu? 8-)
Tarkistappas puolan liittimet ja putsaa tarvittaessa, jos vaikka kosteutta mennyt sinne...
-
Meneekö noi puolat kovin herkästi hajalle?
Onko niitä hajoillut kellään?
Kun noi liittimet näyttäs aika kuivalta mut käynpä viel vilkasee.
-
Meneekö noi puolat kovin herkästi hajalle?
Onko niitä hajoillut kellään?
Kun noi liittimet näyttäs aika kuivalta mut käynpä viel vilkasee.
Ei ne nyt kovin herkästi mene hajalle.
On niitä varmasti joillakin ihmisillä hajoillut.
Kyllä se varmaan käyntiin lähtee kun hetken odottelet ja annat kuivaa, luult. päässy vettä vain johkin kriittiseen väliin...
Kaikki anturit ja muut sähkövermeet tulis aina muistaa suojata kun alkaa painepesurilla räiskiin konetilaan..
-
noniin.
Vikakoodit luettu ja vika näyttäs olevan kampiakselin asentotunnistimessa koodi 22.
Liitin näyttää olevan kunnossa, eli varmaankin mennyt se mötikkä siinä nokka-akselin päässä hajalle. Tai sitten sielä on vettä sisällä.
Pitää koittaa jostain metsästää uusi tunnistin siihen ja kokeilla jos sillä lähtis.. Mistähän tommosen vaan löytäs ja mitä ne maksaa >:(
-
noniin.
Vikakoodit luettu ja vika näyttäs olevan kampiakselin asentotunnistimessa koodi 22.
Liitin näyttää olevan kunnossa, eli varmaankin mennyt se mötikkä siinä nokka-akselin päässä hajalle. Tai sitten sielä on vettä sisällä.
Pitää koittaa jostain metsästää uusi tunnistin siihen ja kokeilla jos sillä lähtis.. Mistähän tommosen vaan löytäs ja mitä ne maksaa >:(
Purkaamoilta vain metsästämään. Tai jos ei ole rahasta kiinni, niin mitsulta tilaamalla MD184529 ja hintana reilu 800€ 8-)
-
Ainakin jonkin malliset tunnistimet pystyy avaamaan ja kuivaamaan paremmin sisalta. Ei siella ole kun pari magneettikaamia.
-
No anturivikahan se nyt sitten varmistu.
Lainasin tosta eskan turbo laserista moisen mötikän ja kas kummaa, auto käynnistyi.. Voi olla vaan aika kiven alla tommonen osa kun yleensä tahtovat myydä koko koneen. Mutta onneksi zalama tarjosi jo auttavaa kättä ;)
-
No nytpä löytyi sitten uusi tunnistin. Tosiaan liittimet on erilaiset, mutta ei auta muu kun tehä siihen patentti >:(
Huomenna sitten osa kiinni ja katotaan mitä se sanoo.
-
Jep jep.
Ongelma ratkaistu ja auto pelaa taas normaaliin tapaan.
100€ joutu köyhtyy uudesta tunnistimesta.
-
Mistäs löytyi korvaava tuohon hintaan?
-
Mitsubishiclubfinland myyntipalstalta ja jopa vielä niinkin läheltä kuin järvenpäästä.