Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Jusna on October 22, 2005, 18:45:17 PM
-
Aamulla käynnistin auton, eikä mitään ongelmaa.
Hetken ajettuani hidastin kierrokset todella alas ja painoin kaasun pohjaan ja kone kävi kolmella n. 1000-2500rpm ja sen jälkeen alkoi vetää ihan normaalisti. liikennevaloissa tyhjäkäynti hieman pätki ja kun painoin kaasun lähes pohjaan/pohjaan alkoi taas hirveä röpötys ja kiekat nousi hissukseen kunnes alkoi kiertää puhtaasti. Viittaisi siis bensapuolen vikaan, otin tulpanjohot yksitellen irti ja kaikki anto kipinää, tosin löi vähän sieltä kumin sivusta läpi. Tulpat on vaihettu kesällä ~25000km sitten.
**Edit: Otsikko -ylläpito**
-
Tulpan johdot vaihtoon vaikkapas ensimmäisenä. Jos lyö läpi. Se nimittäin aiheuttaa just ton tyylistä jos joku lyö kunnolla läpi.
Vikakoodit luettu?
-
Vikakoodeja ei luettu, mutta tulpanjohoista 2. ja 4. pytyn johto lyö siitä "kumitutin" männänpuoleisesta päästä kyljestä aika rankasti läpi.
Noita johtojahan saa kai mistä vaan?
-
Itse johtoja toki saa, mutta valmista sarjaa vaikeampi löytää. Alkuperäset johdottimet kun maksaa hemmetikseen.
Tarvikkeena jos löytää, ei kannata ostaa.(tyyliin motonet) Ne on aivan kaameaa laatua.
Jotkut aftermarket johdottimet kannattaa ostaa, hyvälaatuset.
-
Varaosaliikkeestä kuitenki anyway saa..
-
Joo kannattaa nyt aluksi käydä jotkut toiset johot hommaamassa. Testaat sitten oliko koko vika niissä.
Itse muistelen ainakin kun galantissa aikoinaan löi todella pahasti läpi niin alko aina pätkimään, eikä oikein päässyt etiäpäin hyvin...
-
Joo. Toivotaan että vika on niissä johdoissa.
Muuten voi tulla kalliiksi.
-
Tuli vaan mieleen, ettei toi ilmamassamittari oo sanonu sopimusta irti?
Onko kellään paukkunu niitä hajalle?
-
Eipä nuoissa mafseissa ole taipumuksia hajoilla kovinkaan..
Kokeile nyt niitä tulpanjohtoja, vedä vaikka pari kierrosta jotain sähköteippiä joka johon ympärillä jokakohtaan, selviää sitten johtuuko vika tuosta läpilyönnistä..
-
Aattelin tänään käydä kaverin gti-gallusta lainaa piuhoja mut sen autossa ihan täysin samat oireet.
Ihan kylmänä heti käynnistämisen jälkeen pelaa hetken aikaa ihan mainiosti mut sit ku kilsan verran on ajanu ni alkaa tökkii.. Et viittais melkein johki sopan saanti puolelle.
-
Moinen vika voi johtua monestakin. Suuttimissakin voi olla häikkää, jos jokin vaikkapa on rikki, tai vuotaa. Joku sensori voi olla skeidana yms..
Vikakoodit kun lukee ensimmäisenä niin säästyy aina useiden päivien ihmettelyltä ja spekuloinnilta. Sekin jo helpottaa vianetsintää vaikkei annakkaan mitään vikakoodia...
-
Joo ongelma ratkes sillä kun vaihdoin bensansuodattimen ja accelin piuhat.
Vaikee sit sanoo et kummassa oli vika 8-)
-
Eiköhän ne ollu piuhat 8-)
Hommasitko suomesta piuhat? Minkä hintaset täällä ovat?
-
Ennenkuin kukaan ehtii vastaamaan, eBaysta rahteineen Accel 8mm orgis soveltuvuuksilla piuhat ~35€.
-
Joo mut ton mä tiesinkin about, mutta kiinnostaa suomen hintataso ;)
-
"vain" 95egee.. :P