Dsmclubfinland.com
Yleinen keskustelu => Linkkipalsta => Topic started by: teme on February 22, 2005, 16:49:31 PM
-
Kevyttä iltalukemista 8)
http://www.streetrodstuff.com/Articles/Engine/Detonation/
-
Olipas opettavaista! Tosiaan vois käyttää järkeä eikä ajaa 95E löpöllä 1.1 Barin ahdoilla :-/
Ei mikään ihme jos nakutunnistin juttelee...
-
Eikai ne ahdot vaikuta siihen mimmosta gasoa käyttää, siis detonaation kannalta....
Puristussuhteella enempi tekemistä sen kannalta mimmosta gasoa käyttää. Korkeampioktaaninen bensiini on "ei niin herkkä detonaatiolle", mutta silti 95 oktaanisella pitäisi pystyä ajamaan aivan hyvin vaikka 2 barin ahdoilla.
Korjatkaa nyt joku viisaampi jos olen ihan viärässä, tämmöinen käsitys mulla on tästä.
-
Lämpiäähän se seos sitä enemmän, mitä enemmän sitä ahtaa. Nooh, nyt on tankki melkein tyhjä, tankkaan 98 huomenna ja jos temppuilu jatkuu ni sit pitää avata ruuvia :(
-
Puhuttiin että sulla on BCS pois ? Kannattais varmaan kytkee se kiinni, että jos ecu näkee nakutusta niin se saa laskettuu ahtoja.
Jos sulla se on laskenut ahtoja nakutuksen takia, niin siihen on varmaan joku muu ratkasu, kuin venttiilin poisto ;D
Ootko tarkistanut ?:
- sytkän perusennakon
- bensansuodattimen (jos tosiaan yläkierroksilla nakuttaa -> johtuuko laihasta seoksesta)
- ilman saanti kondiksessa ?
- onks lämmöt ok ? jäähdytysneste/öljyt/termari ?
- sytytystulpat/johdot oikeat/oikea kärkiväli ?
-
Puhuttiin että sulla on BCS pois ? Kannattais varmaan kytkee se kiinni, että jos ecu näkee nakutusta niin se saa laskettuu ahtoja.
Jos sulla se on laskenut ahtoja nakutuksen takia, niin siihen on varmaan joku muu ratkasu, kuin venttiilin poisto ;D
Ei nyt ihan noinkaan. Se on vallan pois käytöstä se BCS kun siellä kerran on se manuaalisäädin. Jos sen alkup. BCS:n laittaa vielä sinne väliin niin ei tuolla ruuvilla saa ahtoja nousemaan -trust me-. Se mun säädin ei ole ns. ball&spring tyyppinen josta itsestään vuotaa säätimen kautta haluttu määrä painetta ulos. Se on pelkkä venttiili johon tulee molempiin päihin letku ja ulostuloletku menee sinne ilmanputsarin jälkeen imuputkeen. Tarpeeksi monimutkaisesti selitetty...?
Luulen että tällä kertaa onkelma on siinä että vedin sen tuloletkun säätimelle suoraan siitä ahtoputken mutkasta turbon jälkeen (siis siitä mistä se alkup. BCS letkukin lähtisi). Olisi pitänyt vetää vaikka BOVin ohjausletkuun haara eli tavallaan suoraan imusarjasta. Nykyinen setuppi on vähän huono kun ahdot muuttuu esim. ilman lämpötilan mukaan.
-
No etkö voi vuodattaa sillä sun vastusvasta? venttiilillä kokoajan t haaralla pois sitä signaalia ?
BCS solenoidihan on kokoajan auki ja kun eku huomaa nakua niin se vetää bcs kiinni, jolloin paine pääsee painamaan hukkaportin kelloa auki ?
::) ;D
bcs vuotaa kokoajan pikkusen ja siellä on se muovituppi jonka saa pois, kuten tiedät... -> vuotaa enemmän, paineet nousee
-
Puristussuhteista loysin kirjahyllysta tallaista kylmaa teoriaa: (kuumaan aiheeseen)
Ahdetussa moottorissa on,
1. geometrinen puristus-suhde, joka maaraytyy sylinterin ja palotilan mitoilla
2. tehollinen puristus-suhde johon vaikutta ahtopaine ja geometrinen puristus-suhde
Koneessa jonka geometrinen P.suhde on :
a. 8.5, ahtopaine enintaan 1.4...1.5 bar.
b. 7.0, ahtopaine enintaan 1.8.1.9 bar
(Milla lie bensalla, ei ole sanottu)
Eli korkea ahtopaine vaatii bensalta enemman nouseen tehollisen puristus-suhteen takia ja nousseen lammon takia.Muutenhan siita tulee diesel moottori ;)
-
hmmps... tiedän kyllä jotta jengi ajelee noilla rossin 8.5 männillä 30psi ahdoilla, eli...hmm
Tehollinen / geometrinen puristussuhde, tarkoittaako jompikumpi noista sitten sitä käytännön puristussuhdetta joka siellä on ?
-
Jees geometrinen on se "perinteinen" puristussuhde.