Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Kori / renkaat / vanteet => Topic started by: Tervis on March 30, 2007, 12:53:46 PM
-
Onko kenelläkään enemmän tietoa kyseisestä toimenpiteestä tai onko joku sen autolleen tehnyt?
Mulla on etupuskurissa hieman pinnallisia "jälkiä" kivistä ja ötököistä. Ihan sellasia, että ei edes kauas näy ja niistä ois mukava päästä eroon.
1.Ajattelin että mahtaiskohan tosta myllytyksestä olla apua tällaisessa tilanteessa?
2.Voiko sitä edes tehdä muovipuskuriin?
3.Voiko väriin tulla sävyero jos myllyttää vain sen puskurin tai voiko se muuttua mattaväriksi?
-
Asiasta en ole varma mutta tietääkseni voi tulla sävyeroa niin se ois sama käydä koko auto läpi :)
-
Sävyero tulee varmasti.
Ikää autolla kuitenkin sen verran että on haalistunut kauttaaltaan enempi tai vähempi. Eli kantsii ainakin varautua myllyttämään koko auto.
Muovipuskurin myllytyksessä sinänsä ei pitäis olla mitään onkelmaa.
Jos ite meinaat tehä, niin ei sitten innostuta myllyttämään liikaa, ettei maali kulu puhki.
-
Jää kyllä tekemättä kun muu auto hyvässä maalissa, ainoastaan siinä puskurissa on niitä kiven/ötököiden iskuja. Eli helpommalla pääsee kun maalauttaa sen puskurin jos niin haluaa.
-
Myllytyskään ei yleensä auta kiveniskemiin, ne on sen verran syviä. Mutta muuten myllytys tekee maalipinnasta kuin uuden, poistaa "hämähäkinseitin" ja harjapesujen aiheuttamat naarmut. Tietenkin myllytyksen jälkeen maalipinta on vahattava, jotta vaikutus säilyisi pitkään. 8-)
-
eikös tuo myllytys myös hieman korjaa maalipinnan appelsiinimaisuutta jos on ruiskukäsi ollut epävakaa ja päässy vähä appelsiinille pinta.
-
Sittehän niitä on sellasia ehostusvahojakin, jotka kuitenkin kannattaa viimeistellä kunnon vahalla. Hieno rakeinen koostumus ja se ikäänkuin myllyttää... Sellasella saa just sen hämähäkinseitin ja pienet auringonhaalistamat sävyerot tasotettua. Tai saahan sillä vaikka maalipinnan puhki jos tarpeeksi hinkkaa, mutta jokainen huomaa sitten kun riittää.
Kiveniskemät on tosiaan vähän hankalampi juttu... jotain täytettä niihin pitäisi saada. Pelkkä hoitoaine/vaha ei oikein riitä...
-
tehdään töissä myös maalipinnan kiillotuksia=myllytys...
ei kannata tehdä jos maalipinta naarmuinen=ei poista naarmuja :(
ja muutenki kunnon aineilla ja vehkeillä sit jos ite teette, itel ei voi enää oikein käsitellä maalipintaa ku kuluu maalit kokonaa pois
voin laittaa oheen myöhemmin käsittelyjen hintaa ni voi sit miettiä et kannattaako tehdä vai teettää....
edit: no nyt on hinnat selvillä... eli maalipintaan brilliant käsittely: 290e josta saadaan klubilaisille pudotettua hinta 200-250 euroon, riippuen maalipinnan kunnosta.....
-
jees.. sen verran voin sanoa tähän et oon ite tehny töis jonkin verran "myllytyksiä". tuotteina ollu aina autoglym. eli aluksi koneella 03B "hiomavahalla". Sitten koneella super polishin mömmöt. lopuksi viel käsin killottaa kovavahalla. en muista kyl minkä kovuinen se laikka on mitä käytän mut glymin tavaraa sekin. Näin on ainakin lopputulos ollu hyvä.