Dsmclubfinland.com
Yleinen keskustelu => Dsm alue => Topic started by: pakkeli on November 25, 2005, 13:13:17 PM
-
Eli uudemman korimallin eclipse joka on jenkkimalli, ja se vaatisi vastaavuustodistuksen koska autossa ei ole tarroja jotka määrittäisivät epa-normit ym...suomen maahantuojalta sellaista ei saa mutta olisiko mahdollista saada esim. saksasta?Onko kellään kokemuksia?
** Edit: otsikko -ylläpito**
-
Päästöistä ilmeisemmin kyse. Helpoiten kun yrität vaan eri konttorilla saada kilpiin. On noita muitakin saatu kilpiin sillä tavalla.
Mutta asiaan, mistään euroopasta et tosiaan mitään todistusta usdm eclin päästöistä. Ainoa tapa saada joku lappu siitä, että 95-99 usdm eclipse täyttää kaikki USA:n päästönormit on pyytää semmoista lappua jenkeistä mitsubishiltä. Itsellä vastaava lappu 1gen turbosta.
Voin katsoa kun pääsen kotio siitä lapusta jos löytys joku yhteystieto minne voisi soittaa / lähettää kirjeen. (Ei tämä nykytekniikka oikein pelitä jenkeillä eli email yms..)
-
Päästöistä juu, pitää vissiin käydä piruuttansa kokeilemas yksityisellä konttorilla...Mut tuntuis vaan et vaikka veis minkä auton leimalle ni aina ne vaatii sen vastaavuustodistuksen...
-
Joo konttorista kiinni just, kannattaa kierrelle eri konttoreita ja jopa eri kylissä jos sen vaatii.
Ootko uuden eclipsen ostanu, eikö sulla ollut se musta autom. gs-t jossain vaiheessa, vai sekotanko nyt johkin muuhun henkilöön?
-
On tää neljäs eclipse juu mitä on ollut, ei muutaku maanantaina vaan sit testaileen konttoreita...
-
On tää neljäs eclipse juu mitä on ollut, ei muutaku maanantaina vaan sit testaileen konttoreita...
Ukko on aika hardcore dsm'er ;D
-
Mut pitäiskö tos jenkkimallis olla kaks tarralappua lain mukaan b-pilaris et ne sais sen vastaavuuden katottua siitä?Vai millain sen oikeen lain mukaisesti pitäis saada ilman että kiertää monia eri konttoreita?
-
Kassos kun euroopassa ei ole tyyppihyväksyntää noilla usdm autoilla. Eli tarkoittaa sitä jotta ne ei voi mistään saada tietoon vastaako päästöt suomen vaatimia tasoja. Jenkeissähän toki tuo menee normisti kilpiin kun siellä on tyyppihyväksytty.
Jos sulla olis jotain tarroja autossa niinkuin joissain usdm autoissa saattaa olla, voi konttori siitä yksistään todeta että vastaa suomen vaatimia normeja. Mutta kun ei ole mitään tarroja yms, niin täytyy se todistaa jollain muulla keinoin.
Eli esim 95-99 vm edm n/a autoille löytyy tyyppyhyväksyntä euroopasta, jolloin ne menee kilpiin suoraan kun ei tyyppihyväksynnän takia tarvitse enäät todistaa mitään päästöistä.
Aivan viimeisin vaihtoehto on sitten vtt:llä tjms päästöjen mittaus, mutta kyllä sen nyt ilmankin saa kilpiin. Ei kannata stressata liikaa 8-)
-
Taitaa vaan olla niin että yhellä konttorilla jos katsastus aloitettu niin näkeevät koneelta toisella suoraan sen jos tajuuvat kattoa? hyvällä säkällä voit saada homman läpi? :(
-
Laitahan sitten tietoa lopputuloksesta ja mistä sait paperin, mitä makso jos sitä tarvittiin katsastukseen.. ;)