Dsmclubfinland.com

Yleinen keskustelu => Jäsenten autot => Poistetut autoesittelyt => Topic started by: Tiiti on November 25, 2004, 11:45:53 AM

Title: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: Tiiti on November 25, 2004, 11:45:53 AM
Ensimmäinen mitsuni, musta kaunotar! Heräteostos joka on kyl hintansa lunastanut. Vielä vakio kunnossa, viimeistään keväällä muuttuu ulkonäkö hieman persoonallisemmaksi...ja tottakai tehoja pitäis lisätä  ;D

Ecli ei ole vielä kokenut kovinkaan kovia, mitä nyt yks hieman venähtänyt jakohihnan vaihto. Paikallinen korjaamo laitto jaon pari pykälää pieleen ja ongelmiahan siitä seurasi! ei muuta ku hinaus merkkihuoltoon, uudet osat japseista (toimitusaika 3vko) ja palat paikoilleen. Onneks en ite ollu maksumiehenä. Nyt pelittää taas kunnolla!  ;)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on November 27, 2004, 18:28:06 PM
Jännityksellä odottelemme kuvia  8) :D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: tepi on November 30, 2004, 02:06:24 AM
noni teme ajaa tänne tre miittiin niin ei tarvi kuvia katsella... näkee samalla eclin että kuvia ei tarvi kattoo  ;D

ps. napsitaan sitten temelle kuvia vaikka salaa.
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Tiiti on December 02, 2004, 14:58:44 PM
 ;) ok, toimi sä paparazzina, mä voin vaa kiillotella konepeltiä ja hymyillä nätisti  ;D eipä kai...

Termostaatti on nyt vaihdettu 88 asteiseen, nostaa nyt lämmöt maantie ajossakin kunnolla, tänä aamuna odotti taas uusi ylläty: akku loppu, onneks kaapelit takaluukus ja eiku kaveri antaan cellul virtaa eclil! Heti hakeen uus akku, ja taas laulaa!!
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Midnight Walker on December 02, 2004, 18:07:42 PM
Vai että akku loppu  :) Kuulostaa vähän samalta kuin mulle kävi, tosin mul loppu sentään haminan torille. Kiva se oli sit siäl olla ku ei ottan akku enään virtaa vastaan... Tosin omaa tyhmyyttään kun kerran aikasemmin meni akku tyhjille ja oishan se pitän arvata että ei se siitä enään huippukuntoon uudestaan tullu... Nyt on kuitenkin uus akku pelis ja hyvin pelittää  :)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Tiiti on December 15, 2004, 17:31:56 PM
 :o eli taas lisää huippuideoita...
ecliin ollaan nyt teettämässä kylkitarroja, aiha viel hieman hakusessa, mahd joku tribal tyylinen tai jenkkiläiset straippi-liekit "kromi-look" reunoilla.

Madallusta haetaan ja keväällä uudet alut alle! Kyllä tää tästä pikkuhiljaa muuttaa muotoaan oikeeseen suuntaan...Tree miitissä näette alotuspohjan!
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on December 15, 2004, 17:54:42 PM
Ehh... kylkiliekkejä... noh, jätämpä sanomatta mun mielipiteen niistä  ;D ;D

Pääasia että itte pitää mitä autoonsa laittaa  8)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: 3GEclipse on December 15, 2004, 21:59:23 PM
Quote
Ehh... kylkiliekkejä... noh, jätämpä sanomatta mun mielipiteen niistä  ;D ;D

Pääasia että itte pitää mitä autoonsa laittaa  8)

Teme, oot vaan kateellinen ;D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on December 15, 2004, 22:04:04 PM
hehe äläpäs nyt  ;D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Tiiti on December 16, 2004, 13:10:12 PM
 ;) liekitysidea jätettiin suosiolla pois laskuista, koettiin kaverin kanssa jonkinlainen ahaa-elämys ja nyt on tulossa sellainen teippaus kylkeen/keulalle ettei varmaan tule missään vastaan!

Väritys tulee olemaan pun/hopea. Eli kootaan yhteinäinen väritys jota jatketaan myös sisustassa.
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: tepi on December 17, 2004, 02:33:52 AM
Quote
(http://www.isokyynel.com/riisi.gif)


;D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on December 20, 2004, 11:44:13 AM
Pikkulinnut kerto että kyseinen auto olis kävässy vkonlopun aikana penkan puolella kuljettajan ajovirheestä johtuen  ;D ;D ;D ;D (eikai mitään hajonnut?)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Tiiti on December 22, 2004, 16:13:59 PM
 :-[ vai penkan puolel käyny...en mä mitää muuta ku hiuka oikassu jalkakäytävän yli ku hiukan puski...
ei mitää kummempia, mtn ei hajonnu ja muutenki kaik ok.

Vaihdettii vaa eteen sen jälkee nastat...kitkat lens romulaariin. Nyt o puskeminen kurissa, perä vaa hiuka vippaa mut se ei haittaa  ;D ;D ;D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Bucc on February 09, 2005, 21:31:52 PM
Aiemmin oli tuolla puhetta akuista - itselläkin meni akku uusiks, kun seisotin pimeimmän talven yli autoa tallissa (n 3kk) ja omaa tyhmyyttäni jätin akun paikoilleen. Eihän se inahtanutkaan ajoon ottaessa. Uutta putkeen ja toimii taas.

Mutta kysymys: Onko kellään akkua varustettu tupla navoilla? Tämä vikaantunut akkuni nimittäin oli sellainen, mutta mistään en sellaista uutta löytänyt. Oli varsin kätevä, kun sai soittimille vetää uuden akunkengän ja johdot.
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on February 09, 2005, 21:44:26 PM
Njoo en tuplanavoista tiedä, mutta oma kärryni seisoi juuri n.3kk myös talvessa ja lähti käyntiin aivan normaalisti. Eli tais olla huono akku sulla tai vuotaa jostain powerit pois  8)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Bucc on February 10, 2005, 14:52:58 PM
Juu varmaan se oli vain akun huonoutta. Soittimet oli kyllä irti, mut hälyt oli päällä koko ajan. En tiedä josko ne voisi viedä niin paljon sähköä, että söisi akun tyhjäksi? No - turha sitä on itkeä, uusi on jo paikoillaan. Sitä toista + napaa jäin kyllä kaipaamaan. Kaikki johdot ei millään mahdu samaan akun kenkään.  :-/
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: saveli_m on February 11, 2005, 19:46:04 PM
Jostain sai tilattua tommosia "haaroittimia" (itellä RALLI///ART mallia  ;D) johon saa about vaikka 10 johtoo akunnavasta etiäpäin, ei ne nyt maltaita maksaa voi. En muista mistä hommasin senkin...  ::)

Koskas niitä kuvia nyt saadaan siitä kiposta?   :D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on April 10, 2005, 00:37:22 AM
Saimpa tuossa vastapuolelta tiedustelukuvia autostas, ja näyttää ihan maasturilta noilla 17" vanteilla ja matalaprofiilikumeilla  ;D ;D ;D Madalla nyt se kärry nopiasti  8) Aika karua  8)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: tepi on April 10, 2005, 15:40:36 PM
Joustovaraa joustovaraa  ;D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Tiiti on April 11, 2005, 15:41:33 PM
Jumankekka teme, eipäs nyt kiusata, ecli voi vielä suuttua ja ottaa nokkiinsa!!! Madallus on tulossa, tapellaan vielä TUV lupien kanssa, jos ei niitä saada niin jouset h&r ltä...

vai maasturi, prkle sentään!  >:( >:( >:(   mut asia on kyllä tiedossa ja hoidossa. Tuli juu kiusattua ecliä alastarolla ekaa kertaa ja hauskaa oli, uudestaan vaan heti ku tilaisuus tulee!

Jarrut kaipais päivitystä ja kuralätkät heitetään helmoihin, madallus asennetaan ja jotain muuta pientä laittoa olisi. Niistä tarkemmin täällä kun ajankohtaisia.
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on April 11, 2005, 15:57:53 PM
TüV lupia? Jaa mihin? alle 96/97 autoissa ei tarvitse olla minkään TüV hyväksyttyjä.... Kenties voi tarvita todistusta jotta jouset(tai muu mitä muuttaa) on tarkoitettu juuri siihen autoon..
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Tiiti on April 15, 2005, 12:10:24 PM
Asioimassani liikkeessä kerrottiin ainakin näin että tarvitaan TUV-lupa näihin ks jousiin koska merkki ei niin tunnettu suomessa ja että katsastusmies vaatii jonkinlaisen todistuksen että jouset hyväksyttyjä katukäyttöön suomessa...ja madallushan pitää muutoskatsastaa tän ikäsessä autossa. Todistus tarvii olla ettei konttorilla erehdytä luulemaan jousia laittomiksi esim kisakäyttöön tarkoitetuiksi.

Kyseistä merkkiä saa TUV hyväksyttyinä ainakin lanceriin ym yleisempiin mitsuihin ja ecliinkin niitä löytyy mutta todistuksesta ei varmoja. Että näin, en tiedä menikö nyt ihan oikein vai ymmärsinkö väärin mutta suurinpiirtein noin mulle sanottiin...kyseinen liike ei koskaan ole myynyt mulle p***aa ja tarkistavat aina sopivuudet ecliin.

Hyvää palvelua etten sanoisi  ;D
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on April 15, 2005, 12:22:17 PM
Edelleen et tarvitse TüV hyväksyntää millekkään osille autossasi. Ihan sama oli merkkinä h&r vai sitten ZingWangZangSung.

Ja madallus pitää tosiaan muutoskatsastaa jos haluaa varman päälle pelata. Mutta jos halajaa kokeilla konttorilla normi katsastuksessa ja jos ei huomauta mitään niin sitten se on ok.  Mutta jos ei 28e tunnu liioilta niin kannattaa se muutoskatsastaa, niin ei tarvitse ainakaan mussutuksia kuunnella katsastuksien yhteydessä.  8)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on April 15, 2005, 12:40:50 PM
Eli otin nyt siitä aken pdf:stä kopipastea tuonne jo olevaan topikkiin. Katso tarkemmin sieltä:
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=yleista;action=display;num=1103127831;start=12#12
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Midnight Walker on April 15, 2005, 14:30:58 PM
Noinhan se menee, eli ei tarvita mitään todistuksia. Mä käytin tossa vähän aikaa sitte omani alustan osalta muutoskatsastukses. Eipä tietenkään katsastaja tienny edes että niitä ei tarvita, kerroin että miten asia on ja totesin sitte että voin mä silti sulle paperin näyttää vaikka ei mun niin tartteis tehdä  :)

Se katto hölmönään että miten niin ei tartteis paperii näyttää... En kuitenkaan jaksan alkaa valistaan sitä, niiden hommahan se on tietää oikeat säännöt. Ja se mun lappu ei ollu mikään TUV-lupa, ihan Eibachin asennusohje jossa lukee ne automallit mihin kyseiset jouset on tarkotettu.
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on April 15, 2005, 14:37:26 PM
Joo, kyllä ite pitää ottaa selvää noista kun harvoin noi konttorin ukot tietää pikkutarkkaa asiaa miten oikeasti on.... 8)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Tiiti on April 17, 2005, 14:19:51 PM
 ;D tämähän tuli ainaski mulle harvinaisen selväksi, tarvii valistaa varaosaliikkeen äijiä oikeen urakalla...ne varmaan sekoittaa nyt tän tuv lupa-asian siihen kun -93 jälkeen asennetut jouset katsastettava jne.

Eli ei muutakuin jousia tilaamaan...ja siitä että kannattaako muutoskatsastaa niin henk.koht. ainakin aion koska samalla katsastetaan ja vaihdetaan tietoihin vaihtoehtoinen rengaskoko. Ei ainakaan tule jälkeenpäin sanomista!
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Bucc on April 27, 2005, 23:49:02 PM
Mitä maksaa ecliin madallus sarjat, noin niinku suurinpiirtein? En ole saanut aikaiseksi mennä kyselemään..
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on April 27, 2005, 23:58:11 PM
Vähä riippuu sarjasta, mutta jos vain jousista puhe, niin alkaen varmaan tuolta ~200e tienoilta, omat h&r:t maksoi suomesta kun ostin jotain 320e jos nyt en ihan väärin muista. Nuo ainakin ovat todella hyvät olleet...
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: Psy-J on April 28, 2005, 00:34:23 AM
Ite maksoin noista H&R jousista 224€. Harlinesta tilasin, toimitusaika taisi olla jotain kahden viikon luokkaa.

http://www.harline.com/

edit: hinta korjattu.
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: tepi on April 28, 2005, 00:39:39 AM
Niin ja vaikee lähtee tilaan silloin kun olis mahdollisuus  >:(  ::)
Title: Re: Eclipse -92 2.0i 16V DOCH
Post by: teme on April 28, 2005, 00:51:51 AM
320e oon maksanu noista 30.4.04  8) Eli reilu vuos sitten
Title: Re: Eclipse GS 1992
Post by: Lergei on May 27, 2005, 18:42:06 PM
Vaikka on Rauman läheltä niin voi edes kirjoittaa Suomea.. ;D
Title: Re: Eclipse GS 1992
Post by: Tiiti on August 03, 2005, 21:06:47 PM
Viimeisimmän kommentin taidan jättää ihan omaan arvoonsa, pieniin virheisiin ei täällä ennenkään ole puututtu. Mut sitte itse asiaan eli NYT ON MADALLUS, NO MORE CITYMAASTURI! Jouset tuli suplexilta ja mdalsi riittävät ~35mm eli tontissaan on.

 Loppukesä taitaa kulua ajamisen merkeissä, mitä nyt hiukan massaa lisätään pohjaan. Talvella talliin ja sitten haetaan lisää tehoa...siitä lisää sitten kun ajankohtaista, sanotaan vaan että aika hurjat suunnitelmat on paperilla ja pankkitili kevenee tuntuvasti!
Title: Re: Eclipse GS 1992
Post by: hopsis on August 04, 2005, 00:03:30 AM
Quote
sanotaan vaan että aika hurjat suunnitelmat on paperilla ja pankkitili kevenee tuntuvasti!

Toi on ihan mun juttu! Hyvältä kuulostaa!  ;D
Title: Re: Eclipse GS 1992
Post by: teme on August 04, 2005, 18:37:24 PM
Otahan kuvia niin saadaan tästäkin esittely tuonne  ;)
Title: Re: Eclipse GS 1992
Post by: Tiiti on August 08, 2005, 14:14:19 PM
Otetaan kunhan kerkeen! Vielä kun löytäis jonkun kellä on se kaapeli et vois ladata koneelle kuvat...
Title: 1g Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on February 02, 2005, 17:51:21 PM
Ostin eclini elokuussa -04 vakiokuntoisena ja siinä kunnossa sen pitikin olla talven yli, sainpahan ainakin miettiä projektin kuntoon ja sain hankittua lämpimän autotallin. Nyt loppui odottelu ja aloitetaan hieman etuajassa koska katsastusmies katsoi aiheelliseksi auton pienen huoltamisen -> projektin kipinä syttyi.

Katsastusta varten vaihdettiin vasen alatukivarsi ja oikea raidetangonpää (gallun osat onneks sopivia).
Nyt olis tarkoitus poistaa katti ja säätää bensan syöttöä (käy ihan liian laihalla  ;D) ja tod.näk laitetaan samalla vapaavirtaussuodinkin ym jotain pientä.

Audioina kenwoodin cdsoitin, alpinen 6x9, eclin omat etu- ja takakaiuttimet, 10" mtx:n subi ja dls:n vahvistin.
Eli ei paljon mut tarpeeks että voi pitkillä matkoilla kuunnella muutakin kuin rengasmelua  ;)

Takalasiin olis tarkoitus laittaa tummennus ja ehkä joku tarra (vaikka DSMCF-tarra  ;D) ja ehkä kylkiin teippauksen, tää on kyl viel jäissä tää idea.

Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on February 19, 2005, 21:01:08 PM
Dodii...eli päivän aihe katin poisto ::). Ihan ekaksi kellotettiin hieman aikoja jotta näkisimme miten paljon em toimenpide vaikuttaa. Kiihdytin auton lämpimänä rauhallisesti 100 km/h ja heitin kolmosen silmään, poljin lattiaan ja sillä otettiin vauhtia 140:n asti, kellotus n 7,7sekkaa (kirj.huom. 0-100km/h 8,2sek). Sitten napattiin katti irti, putki tilalle ja hups, sama kiihdytys 100-140 ajassa 6,8 sekuntia. Jos oikein pilkkua viilaa ja käyttää lyhyttä matikkaa niin saatais joku 5-8hv tehonlisäys  ;D. Näillä pärjätään hetki, eclin äänikin parani huomattavasti parempaan suuntaan  8)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on February 20, 2005, 03:46:36 AM
Oikeeta peliä! Se orgis peräpönttö kannattaa kans heivata mahd. pian mahd. pitkälle... Sopii odottaa noin 5-15 HP lisäystä pelkällä vaimentajan vaihdolla.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on February 20, 2005, 14:02:56 PM
Noh noh, jos pelkällä peräpöntön vaihdolla meinaa 5-15hp saada lisätehoja niin minäkin meinaan 16g ahtimella saada 2000hp tehot  ;D ;D ;D

Noh penkkidynospekuloinnit sikseen ja osat kiinni ja dynottelemaan oikeasti  ;)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: saveli_m on February 21, 2005, 00:12:26 AM
Eikös tossa nyt sitten joudu taas katsastukseen ton ruuvaamaan takaisin sinne alle tuon katin, ei kai toi ilman mee pakokaasutestistä läpi?
Eikös se olis kätevämpää vaihtaa sinne semmonen high-flow katti tilalle? Kallista, mutta elämä on  :)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on February 21, 2005, 00:23:20 AM
No kyllähän sen katin nyt aina kerran vuodessa takas paikalleen laittaa, ei oo paha homma ku tehtiin putkeen laipat eikä mtn erikoisia patenttikiinnityksiä...
;D ja kuitenki siel auton al tulee käytyä ennen katsastusta ni samal vaival se menee!

Nyt seuraavaks poistetaan myös takalasin pyyhin ja sen moottori (liikaa turhaa painoa)  8)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on February 21, 2005, 00:28:30 AM
Mulla sama politiikka katin kanssa. Laipat putken päihin ja kerran vuodessa päiväksi katti kiinni. Pitää muuten ihan kohtuulliset pörinät kun on rosteria se katinkorvaus putki...
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on February 21, 2005, 15:59:52 PM
Joo kyllä tuli huomattua että eclin kehräys muuttui matalaks murinaks  ;D parempi niin! Enkä kyl oo edes ajatellu mtn high flow kattia, kyl sen rahan voi upottaa johonki muualle mitä ei saa ite tehtyä! Elämä on kallista mut ite tekemällä (ja suhteita käyttämällä) pääsee halvemmalla ja se säästö on aina kotiin päin -> lottovoittoa odotellessa  8)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on February 22, 2005, 20:46:23 PM
Montakos vaimentajaa vaparikoneen putkistossa muuten yhteensä on? Turpokoneisessa kun ei oo katin jälkeen kuin peräpönttö  :D Se mutka itessään vaimentaa pakoääniä jonkun verran, tai siis muuttaa pörinää vihellykseksi!
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on March 30, 2005, 15:29:29 PM
Nyt sain viimeinkin irroitettua takalasin pyyhkijän ja sen moottorin, helppo homma ku kaikissa japseissa on samat muoviklipsut joka paikassa...moottori ym sälät laitettiin talteen jos joskus tarvii mutta nyt peitetään spoikassa oleva reikä ja maalataan koko retkipöytä samalla  ;D

Takasumuvalo tuli kiskaistua irti samalla, roikkui rumasti puskurin helmassa, tarkoitus olisi modata se toisen pakkivalon tilalle, ei kai kovin paha homma  ;)

Tuli myös tilattua Tooran T230 17" alut ja 215 gummit, ni ei tarvi koko ajan lennätellä nastoja pois!!

Sitten harkitaan josko tilaisin Hiclonen ilmakiihdyttimen konehuonetta raikastamaan ja ehkä uudet männät, jenkkimessuilla hyvä tarjous takomännistä  ;D ;D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on June 22, 2005, 13:23:55 PM
Tässäkin on aika paljon ns.jossittelua ja meinataan tehdä juttua.(lue:ohjeistus)
Ajattelin siirtää kaiken suoraan jäsenten autot osioon oman topikkisi alle, onko ok?
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tepi on June 24, 2005, 00:58:55 AM
Quote
Sitten harkitaan josko tilaisin Hiclonen ilmakiihdyttimen konehuonetta raikastamaan

EI kannata sitten rahoja tuhlata humpuukiin. Tuo yhtä paljon lisätehoa kuin stunami turbo  ;D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Jusna on June 30, 2005, 15:00:18 PM
Joo noi hiclonet yms on aika schaibelia..
350e on nyt tarjous kisakatista ja uus orkkiskatti lienee jotain 500-800(?)
et ei sinne vakiokattia ainakaan kannata laittaa jos vanha pamahtaa hajalle.

Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on June 30, 2005, 15:17:29 PM
heh 350e  ;D 80$:lla saa uuden magnaflown katin jänkeistä  ;D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Jusna on July 08, 2005, 10:06:01 AM
Nii eikä maksa mitään kun ottaa kokonaan pois  ;)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on August 03, 2005, 21:16:39 PM
Hiclone jäihin, kaveri testas eikä toimini juurikaan suuntaan eikä toiseen. Suplexin 35mm madallus iskettiin kiinni ja hyvinhän se auto tipahti. Nyt ei muuta kuin ajelua loppukesä.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on August 03, 2005, 22:07:06 PM
Quote
Hiclone jäihin, kaveri testas eikä toimini juurikaan suuntaan eikä toiseen.

Olisit uskonut meitä vain, ei täällä aina pelkkää potaskaa puhuta  ;D ;D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on August 08, 2005, 14:17:34 PM
Hmph, enhän mä sitä kikkaretta asentanutkaan autooni vaan toinen tavi teki sen puolestani (heh heh, jäynä) eli se siitä.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 15, 2005, 23:14:37 PM
Quote
heh 350e  ;D 80$:lla saa uuden magnaflown katin jänkeistä  ;D

miltäs sivulta  :D
ite oon miettiny kanssa tuota katin poistoa, pitää vaan tuota kiinnitystä hieman sunnitella.. Oliskohan liian köyhä jos laittais vaan isomman putken orkkiksen päälle ja kiristimillä kiinni  ::)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on August 15, 2005, 23:32:58 PM
Quote


ite oon miettiny kanssa tuota katin poistoa, pitää vaan tuota kiinnitystä hieman sunnitella.. Oliskohan liian köyhä jos laittais vaan isomman putken orkkiksen päälle ja kiristimillä kiinni  ::)

Ei oikein hyvä idea... Katti on päistään laipoilla kiinni. Niiden päälle ei oikein saa suoraan mitään. Katti vaan irti ja johonkin pajalle tekemään vastaavat laipat, sit vaan hitsillä suoraan putkenpätkään kiinni. Samalla kannattaa uusia tiivisteet. Maksoi tarvikkeena jotain 3€ pari.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 16, 2005, 13:59:28 PM
Quote
Quote


ite oon miettiny kanssa tuota katin poistoa, pitää vaan tuota kiinnitystä hieman sunnitella.. Oliskohan liian köyhä jos laittais vaan isomman putken orkkiksen päälle ja kiristimillä kiinni  ::)

Ei oikein hyvä idea... Katti on päistään laipoilla kiinni. Niiden päälle ei oikein saa suoraan mitään. Katti vaan irti ja johonkin pajalle tekemään vastaavat laipat, sit vaan hitsillä suoraan putkenpätkään kiinni. Samalla kannattaa uusia tiivisteet. Maksoi tarvikkeena jotain 3€ pari.

Harmi vaan kun ei ole pajaa tällä hetkellä, työkalut löytyy mutta ei ole tilaa autolle joten työt täytyy tehdä lähinnä ulkosalla.. Täytyy koittaa metsästää joltain valmis putki jos joku vaikka tekisi pientä korvausta vastaan  ::)

Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on August 16, 2005, 19:04:39 PM
Mulla on omassani tälläkin hetkellä paikalla omavalmiste test-pipe. Ei tarvi olla kovin ihmeellinen metallipaja josta löytyy tarpeet ja koneet. Katti kainalossa vaan piirtämään laippojen mallit ja sit esim. lankasahalla leikkaamaan jostakin plootusta sopivat. Siinäpä se vaativampi osa, laippojen suunnittelussa kannattaa kyl olla mallina se alkup. katti kun ne päädyt on vähän eri suuntiin 'kallellaan'.

Ootkos tuota kysynyt? Josko vielä olisi myymättä...

http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1121285385
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 16, 2005, 21:35:37 PM
Hän lupas postittaa putken  8-)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on August 16, 2005, 23:26:25 PM
No niin! Tervetuloa ekokatastrofikerhoon  ;D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 17, 2005, 18:14:56 PM
Quote
No niin! Tervetuloa ekokatastrofikerhoon  ;D

 ;D
Eipä sitä vanhassakaan autossa kattia ollut, saapahan perässä ajajat paremmat sauhut :)
Tuliskohan liian kovat äänet jos vaihtais vakiotakapöntön tilalle vapaasti virtaavan   :-?
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on August 17, 2005, 21:02:48 PM
Nope. Multa löytyy omasta sellainenkin. Turboahdin tietysti vaimentaa pakoääniä jonkun verran, paha sit sanoa miten paljon vapari mölyää. Laserissa on nyt siis ahtimelta taakse asti suoraa putkea ilman mitään välivaimentimia. Perässä on sit Simonsin 2,5" vapaavirtauspönttö.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 18, 2005, 21:53:20 PM
Quote
Nope. Multa löytyy omasta sellainenkin. Turboahdin tietysti vaimentaa pakoääniä jonkun verran, paha sit sanoa miten paljon vapari mölyää. Laserissa on nyt siis ahtimelta taakse asti suoraa putkea ilman mitään välivaimentimia. Perässä on sit Simonsin 2,5" vapaavirtauspönttö.

Mites ton katsastuksen kanssa, käsittääkseni mitä tahansa pönttöä ei saa laittaa 1996 (kuukautta en muista) jälkeen rekisteröityihin autoihin.  :-/
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on August 18, 2005, 21:59:37 PM
Tuommoista en kyllä ole ikuna kuullut, kyllä mihin tahansa autoon saa mitä tahansa putkistolle rehdä....
Kunhan on katti kiinni jos on vähäpäästönen... Ja tietysti melutaso pysyy rajojen sisällä  8-)
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on August 18, 2005, 21:59:59 PM
No saa kai... Onhan niitä peräpönttöjä ihan uusiinkin autoihin vaihdettu.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tepi on August 19, 2005, 03:52:29 AM
Jos pilkkua aletaan viilaan niin eikö noissa tarvi olla e hyväksynnät yms  :o
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on August 19, 2005, 08:24:49 AM
Käsittääkseni vain valoilla/peileillä yms. tarvitsee olla tuommoinen e hyväksyntä tjmsp.
Pakoputki kuitenkin osa moottoria....

Noh liikaa mutua, liian vähän faktaa, joku reipas vois kaivaa aken sivuilta faktaa  :D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on August 19, 2005, 13:10:05 PM
Dodii, nyt laitetaan tilaukseen uudet männät italiasta (ei löytynyt ecliin suoraan mut evo7 männät kuulemma sopii, ovat täysin samanlaiset  :-?) ja uus kytkinpaketti tarvis saada kun vanha tuskin jää paikalleen tulevan talven tehonlisäyksen jälkeen, ja sitten laitoin jo meiliä uusista jarrulevyistä ja satuloista...

Nyt ruvetaan keräämään osaa tulevaa koitosta varten mm. silikoniletkua ja muuta halpaa osaa  ;D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on August 19, 2005, 13:49:52 PM
Siis mitä mitä... turbon männät laitat vapariin? Vai oletko nyt ahtamassa?
Tässä koneessa kun puristukset määrää männät, eli evo7:ssa luultavimmin jotain 8 pintaan tjmsp...

Mitähän sä nyt oikein olet tekemässä?
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on August 19, 2005, 16:41:43 PM
Bling bling, i guess we have a winner in here!  ::) siitäpä tässä juuri on kyse, turbo tulee talvella konehuoneeseen. Vielä vähän mietin sitä joskos hakis saksasta kolaroidun eclin ja jättäis sen vakiokoneen talliin ja turbon tähän ekaan autoon, olis siel sit jo valmiina kaiken varalta. Kun ei ne kolariautot siel paljon maksa...

Eli ennen talvea ei varmaan muuta tehdä, ajellaan vaan niin kauan kun kelit sallii.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on August 19, 2005, 16:46:15 PM
Jos käytät vtt:n testeissa tjmsp ennen mua niin ilmottelehan paljon tuli maksaan, ite oon varautunut sinne 1500€ hujakoille makselemaan sitten...
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 21, 2005, 19:19:05 PM
perskele.. Oli nuo katin pultit niin ruosteessa molemmista päistä, että ei lähe sitte millään auki.. Vääntelin toista tuntia eikä mitään saumaa  >:( Olisko jollain ideoita ?
Pitäiskö sitä vaan huomenna näyttää hieman poraa ja iskeä uudet pultit  :-/
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: mmk on August 21, 2005, 19:23:25 PM
Kuumenna sen pultin ymparistoa jollakin. Lisaksi ite pulttiin voi kayttaa sitten vaikka kylmennysainetta (rost flash tjsp on ainakin yks). Jotain tavallista ruosteenirrotintakin vois  tietty kokeilla.

Jossei tolla aukea niin voi olla etta joudut tosiaan poraamaan ne.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 21, 2005, 19:56:05 PM
Quote
Kuumenna sen pultin ymparistoa jollakin. Lisaksi ite pulttiin voi kayttaa sitten vaikka kylmennysainetta (rost flash tjsp on ainakin yks). Jotain tavallista ruosteenirrotintakin vois  tietty kokeilla.

Jossei tolla aukea niin voi olla etta joudut tosiaan poraamaan ne.


Joo, siis ne on nii jumissa että katkee ennemmin kun aukeaa, tai ainakin luulisin..
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: hopsis on August 21, 2005, 20:00:28 PM
No anna katketa jos ei aukea. Ne on ihan läpipultteja eli laipoissa ei ole kierteitä. Uudet pultit ja tiivisteet kannattaa joka tapauksessa vaihtaa jos katin irti käyttää.
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: teme on August 21, 2005, 20:08:57 PM
Rälläkkä, paras ja nopein ratkasu.
Tullu ite niin moneen otteeseen noita irroteltua, jotta turhaa tunteja yrittää irrottaa pultteja kun kesää 20s. rälläköidä se pois sieltä.

Eikös tämä muuten ollut tiitin projektiaihe eikä tme:n  ;D ;D ;D
Title: Re: Eclin piristäminen
Post by: tme on August 21, 2005, 20:23:58 PM
Quote
Rälläkkä, paras ja nopein ratkasu.
Tullu ite niin moneen otteeseen noita irroteltua, jotta turhaa tunteja yrittää irrottaa pultteja kun kesää 20s. rälläköidä se pois sieltä.

Eikös tämä muuten ollut tiitin projektiaihe eikä tme:n  ;D ;D ;D

hehe, rälläkällä rälläkällä! (kuultu ennenkin ja käytetty  :D)joo sori offtopic.. jatketaan vaikka omassa topicissa :)
Title: Re: 1g Eclin piristäminen
Post by: teme on October 27, 2005, 13:41:03 PM
Mitenkäs projektin laita nykyään, kannattaisiko tätä aihetta ylläpidon siivoilla noista vanhoista vaparijutuista pois?
Jos alat päivittelemään miten tuo uuden koneen rakentelu ja muu sujuu?
Title: Re: 1g Eclin piristäminen
Post by: Tiiti on March 25, 2006, 20:07:41 PM
Äläpä vielä päivittele mtn, on toi turbotus nyt jäissä (ainakin toistaiseksi)  :'(
Katotaan nyt mitä tuleva kevät/kesä tuo tullessaan...
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: Tiiti on January 13, 2008, 05:04:28 AM
Nyt menee lipse vaihtoon, tilasin ja varasin esv.fi kautta evoIII japanista, lipse myynnissä. Auton vaihdan, en merkkiä  ;D
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: UITTO- on January 13, 2008, 13:15:42 PM
hyvä valinta, kokemusta on, mut edelleen toi eclipse kummittelee nurkissa :)

mimmones kolmonen sieltä on tulossa?
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: Tiiti on January 16, 2008, 22:26:57 PM
perus GSR, jdm grade 3,5 graffitinharmaa, ei mtn tuning sälää.
alustasarja ja alut.
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: UITTO- on January 17, 2008, 03:12:51 AM
komiata. Ihan hyvän valinnan teit. Meinaakko tulevaa piristellä?
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: Tiiti on January 18, 2008, 18:17:46 PM
tätä olis tarkotus piristää heti kättelyssä, isompi turbo tms...nyt vaan odotellaan uutta timanttia (diamonds are girls best friends  ;D)
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: teme on January 18, 2008, 21:11:39 PM
Quote
tätä olis tarkotus piristää heti kättelyssä, isompi turbo tms...nyt vaan odotellaan uutta timanttia (diamonds are girls best friends  ;D)

Ilmota kun auto myyty, niin siirretään tämä esittely tonne muiden poistettujen joukkoon.
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: UITTO- on January 19, 2008, 14:34:30 PM
Quote
tätä olis tarkotus piristää heti kättelyssä, isompi turbo tms...nyt vaan odotellaan uutta timanttia (diamonds are girls best friends  ;D)
alakerta ensiks. saat meinaan vakiturbollakin autos rikki.
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: Tiiti on January 23, 2008, 13:52:06 PM
tottahan toki järkeä käytetään, ei viitsis heti uutta peliä rikkoa. H-hetki lähestyy, eclipse lähtee lauantaina Lappeenrantaan.  8-)
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: Johannes on January 23, 2008, 17:03:49 PM
Lappeenrantaan 1g 8-) Hyvä niitäkin tänne saada.
Title: Re: Eclipse GS 1992 / tiiti
Post by: Tiiti on January 26, 2008, 20:46:00 PM
Eclipse myyty tänään, seuraavaa tässä odotellaan...odottavan aika on vain ihan liian pitkä!  :-/

Evoon saapui tänään Englannista ralliartin tarrasarja, kolme paria, eri kokoja ja sitten laitetaan kylkeen vielä graafiset teippaukset...

Teippauksen väri punainen, mustat varjostukset. Ma tykkaan  :D