Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Eclipse93 on November 18, 2009, 22:25:01 PM
-
Olen tässä laitellu kuntoon kansi vikaisen
gs:n ja pitäis pian leimalle päästä, mut kun en keksi syytä
abs valon syttymiselle.
Googlettamalla löytyy paljon tietoa abs ongelmista, mut en löydä
oikein tietoa mistä vikaa lähtis etsimään.
Valo syttyy 20m ajamisen jälkeen koskematta jarruun ja palaa
jatkuvasti. Voisiko siitä päätellä että jostain pyörästä jää
signaali pois vai tutkiiko itsediagnostiikka koko systeemin?
Jarrut on kaikki käyty läpi ja vähän kumeja ja takalevyt vaihdettu.
Takapään sensorit on liitoksesta mitattu ja oli oikeat arvot.
Etupää on toki vielä tarkistamatta, pitäis jaksaa ottaa sivupahvi irti että pääsis boksista mittaamaan.
Kehät puhdistettu ja tarkistettu. Antureiden etäisyys n. 0.5mm.
Puhutaan paljon abs moottorin hiilistä ja ettei se pyöri.
Miten voin sen tarkistaa ja saanko jostain abs yksikön vikakoodit luettua?
Tuli pitkä teksti :)
Toivottavasti olis jollain hyviä
ohjeita/vinkkejä ongelmaan...
-
ABS-hydraulipumppu ei pyöri (moottorin hiilet,rele), pyörien antureissa liian suuret erot.
Itellä oli hiilet jumittuneet (2g), hiiliä herkistetty puhdistamalla ja on toiminut nyt puoli vuotta ilman ongelmia.
Täältä lisää:
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1168613455
-
ABS on edelleen ongelmana :(
Onko kellään kaaviota abs yksikön liittimen nastoista.
Mitkä nastat tulee mistäkin anturista?
Porukat ovat poistaneet abs:n kokonaan.
Tarviiko katsastukseen jotain papereita maahantuojalta?