Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Angelica on August 30, 2008, 13:00:25 PM
-
Eclipseni pitää melkoista ääntä varsinkin kun kierrokset menevät 3000-5000 väliin. Se tuntuu myös tärinänä kuskinpaikalla. Pakoputkesta löydettiin muutama helkeama, osa on jo hitsattu kiinni, taitaa olla yksi vielä jäljellä. On vaan niin hankalassa paikassa, että pystyy käymään siihen käsiksi vasta kun on lomalla, eikä tarvi autoa joka päivä. Nyt kuitenkin hieman huolestuttaaa että jos se meteli ei johdukkaan pakoputkesta vaan moottorin kiinnityksistä...? :-/ Voiko mitään muuta olla syynä siihen?
-
Olisikohan kyse tasapainoakseleista. Onko se aina täristänyt vai onko se alkanut yhtäkkiä?
-
Auto on ollut mulla vasta noin kk ajan, joten en tiedä kauanko se on todellisuudessa ollut ongelma. Ostaessa siinä oli takapönttö joka piti uskomatonta meteliä, se on nyt vaihdettu ja takaosa on hiljentynyt. Nyt siinä huomattiin ne halkeamat joita on hitsattu. Tosin tälläkin hetkellä auto on pukeilla ihmeteltävänä. Edellisen hitsausoperaation tuloksena yksi liitos oli jäänyt huonoksi ja se vuoti aika lailla ja nyt sitä yritetään saada kuntoon. Saa nähdä hiljeneekö se yhtään. Ja muuten auto käy mukavasti ja tasaisesti ainoastaa kierosten noustessa se meluaa ja täristää.
Täytyy kyllä sanoa että ihan kauhean tyytyväinen en ole ollut, kuukaudessa on tullut vaikka mitä esiin; vaihteet rusahtelee (tänään vaihdettiin nesteen, toivottavasti auttaa, oli vanhat ihan mustat), öljyä on alkanut vuotamaan ihan törkeästi, laturista oli yksi pultti irti.. no, ainakin oppii korjaamaan autoja ;)
-
Ai niin, unohtu kertoa että se tekee sitä myös paikallaan ollessaan ja vaihde vapaalla, kun kierrokset nousee 3000-5000. Eli en usko että kyse olisi tasapainoakselista...
-
Pakoputken alussa sellainen jousto pätkä (ns.haitari), onkohan se sitten kunnossa? Motonetistä, ja Biltemasta saa uusia (ei muistaakseni kovin tyyriitä).
BTW. Millanen oli takapönttö aikaisemmin, ja onko vielä tallella? ::)
-
Auto on ollut mulla vasta noin kk ajan, joten en tiedä kauanko se on todellisuudessa ollut ongelma. Ostaessa siinä oli takapönttö joka piti uskomatonta meteliä, se on nyt vaihdettu ja takaosa on hiljentynyt. Nyt siinä huomattiin ne halkeamat joita on hitsattu. Tosin tälläkin hetkellä auto on pukeilla ihmeteltävänä. Edellisen hitsausoperaation tuloksena yksi liitos oli jäänyt huonoksi ja se vuoti aika lailla ja nyt sitä yritetään saada kuntoon. Saa nähdä hiljeneekö se yhtään. Ja muuten auto käy mukavasti ja tasaisesti ainoastaa kierosten noustessa se meluaa ja täristää.
Täytyy kyllä sanoa että ihan kauhean tyytyväinen en ole ollut, kuukaudessa on tullut vaikka mitä esiin; vaihteet rusahtelee (tänään vaihdettiin nesteen, toivottavasti auttaa, oli vanhat ihan mustat), öljyä on alkanut vuotamaan ihan törkeästi, laturista oli yksi pultti irti.. no, ainakin oppii korjaamaan autoja ;)
Juuh ihan samanlaisia oireita on myös mulla, vaihteet rusahtelee,tärinä ja sellainen ihme resonanssi ääni ku esim kiihdyttää ja josai kierroksil 4-5tonnii,niin ja myö kampiakselin tefasta vuotaa öljyä aikas reippaasti :).
Jarrut on kans aikas honossa hapessa ,poljin rouskuttaa helposti ja jarrut puoltaa aikas paljo.
no kait se täs joskus kuntoo tullee,katastus vaa noin 2kk:n päästä :(
-
Jarrut on kans aikas honossa hapessa ,poljin rouskuttaa helposti
:-?
-
Onkos sulla siis semmonen ongelma, että toi abs hakkaa vähän liian innokkaasti vastaan jarrua painettaessa? Itellä moinen ongelma et sama se kuin kovin ajelee, niin silti pintajarrutuksella hakkaa jo abs:t vastaan
-
Onkos sulla siis semmonen ongelma, että toi abs hakkaa vähän liian innokkaasti vastaan jarrua painettaessa? Itellä moinen ongelma et sama se kuin kovin ajelee, niin silti pintajarrutuksella hakkaa jo abs:t vastaan
Juu jus sellainen ongelma,mikäköhän siihen auttais?
-
Pakoputken alussa sellainen jousto pätkä (ns.haitari), onkohan se sitten kunnossa? Motonetistä, ja Biltemasta saa uusia (ei muistaakseni kovin tyyriitä).
BTW. Millanen oli takapönttö aikaisemmin, ja onko vielä tallella? ::)
Se on sellainen perus Simons suoravirtauspönttö. On tallella. Musta. Ovh. uutena n. 60e. Myydään 25e. + toimituskulut. Pönttö on uutta vastaava.
-
Eclipseni pitää melkoista ääntä varsinkin kun kierrokset menevät 3000-5000 väliin. Se tuntuu myös tärinänä kuskinpaikalla. Pakoputkesta löydettiin muutama helkeama, osa on jo hitsattu kiinni, taitaa olla yksi vielä jäljellä. On vaan niin hankalassa paikassa, että pystyy käymään siihen käsiksi vasta kun on lomalla, eikä tarvi autoa joka päivä. Nyt kuitenkin hieman huolestuttaaa että jos se meteli ei johdukkaan pakoputkesta vaan moottorin kiinnityksistä...? :-/ Voiko mitään muuta olla syynä siihen?
Mullakin eclipse tärisyttää suunnilleen samoilla kierroksilla, moottorinkiinnike on vasemalta puolen ainakin rikki...odottelen varaosaa mitsulta :-/ vaihdan samalla myös vaihdelaatikon päällä olevan kiinnikkeen (kun ovat niin halpoja ::) )
-
Tarkista/ tarkistuta jakopäästä tasapainoakseleiden asento, omassani oli öljypumpun akseli pielessä ja täristi kovasti juurikin 3000rpm-> nyt kulkee kuin sukkasillaan. Vaikka moottorin kiinnityskumit ovat vielä rikki niin on silti aika värinätön.