Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: mic on May 14, 2008, 13:12:48 PM

Title: Päästöt ja katsastus?
Post by: mic on May 14, 2008, 13:12:48 PM
Tälläisillä arvoilla tuli hylky:
                 jouto                      kierroksilla
                 mitattu   sallittu       mitattu      sallittu
Co             0,03       0,50          0,16          0,30
Hc             29          100           30             100
Lambda                                   1,06          0,97 - 1, 03
Co2           12,07                      13,74
O2             4,00       5,00          1,42         5,00


Eli ilmeisesti tuon lambda -arvon takia tuli hylky. Epäili pakoputken vuotavan tai imupuolella olevan vuoto. Pitääkö paikkansa vai voiko vika olla vielä jossain muualla esim. lambda-anturissa vai olisiko silloin muutkin arvot sekaisin? Putki kyllä hiukan vuotaa yhdestä liitoksesta mutta voiko jo pienikin vuoto aiheuttaa tuon ongelman?

Title: Re: Päästöt ja katsastus?
Post by: Tuiisa on May 14, 2008, 14:25:04 PM
Juu, pienikin vuoto voi aiheuttaa arvojen häränpyllynheiton. Just oli foorumilla jollakin ongelmaa vastaavasti ja syy oli vuotava pakosarjan tiiviste.

Edit: http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1205947776
Title: Re: Päästöt ja katsastus?
Post by: mic on May 14, 2008, 15:19:26 PM
Tosiaan putki vuotaa takapöntön ja putken liitoksesta, pitää laittaa jotain tuketta tuonne ja käydä testissä jossain. Jotain hyvääkin katsastuksessa oli eli katsastus setä kummasteli auton pohjan siisteyttä ja kyseli jotta onko mulla ollenkaan autossa öljyä sisällä kun oli niin puhdas öljykoppa ja muutenkin  ;D. Hauska sinänsä vielä sekin että käytin auton ilmaisessa iskaritestissä ennen konttorille menoa ja siellä oltiin sitä mieltä että iskarit on menossa vaihtoon kohtapuoliin... noh etupää oli vaihdettu syksyllä ja takapään iskareiden kuntoa konttorilla kysellessä sanoi ettei niissä ole mitään vikaa. Ammattilaisia...