Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Nummika on March 06, 2007, 18:24:15 PM
-
Yritin katsastaa ecliä,pari katsastusta on jäänyt välistä.Muuten olisi mennyt läpi mutta päästöarvot oli mitä sattuu.
CO-pitoisuus mitattu 1,29 (sallittu 0,50) Yli 2000rpm
HC-pitoisuus mitattu 123 (sallitti 100) Joutokäynti
CO2 ja O2 pitoisuudet oli sallituissa rajoissa.
Onko ideaa mistä moinen voisi johtua?
-
Pakoputki vuotaa, imuputki vuotaa, ruiskunsuutin viallinen, tulpat huonot, tulpanjohdot huonot.... Mahdollisuuksia on monia. Itse olen joskus kouluaikoina tehnyt asiakkaan autoon hyvät paperit sillä että konetta kierrätettiin kunnolla ja sitten alettiin mitaamaan. Usein arvot menivät kohdalleen. Tosin vain hetkeksi mutta sekin riitti. ;)
-
Kyllä sitä kierrätettiin hiukan jo katsastuksessa ja ihmeteltiin kun tulee käryä pakoputkesta ;) ja kotona kierrätettiin sitten oikein kunnolla.
Käry oli sellaista mitä ei kattivehkeestä yleensä tule joten onkohan katti sökö tai ottettu kokonaan pois.Pakoputkessa on kyllä 3 äänenvaimantajan näköistä halkaisijaltaan pyöreää osaa mutta ei niistä mikään minusta näytä katilta.
Onko jossakin mitsussa samanlainen katti jos kävis Romikselta kysymässä?
-
Jos hermot menee niin vie auto johonkin pikkupajalle ja pyydä poikia tekemään kuitti päästöistä ;D
kerran jouduin tekemään niin kun omistin -90 mazda 323f:n. Sen jälkeen tosin mä korjasin vian.
-
Nyt on uusi tarvike katti ja katsastusmiehen leima rek.otteessa :)
-
No hyvä, että ongelma on pyyhitty pois listalta ;D
-
Hyva etta tarvike katit kelpaa!