Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: tme on August 27, 2005, 19:47:36 PM

Title: Kansiremontista..
Post by: tme on August 27, 2005, 19:47:36 PM
Oliskos jollain aikaa selostaa vähän tuota miten tuo kannen irrottaminen onnistuu ja kuinka venttiilit vaihdetaan uusiin.. Enpä ole ikinä nelitahden kantta mennyt näpertämään joten ihan perusasioista olisi lähdettävä liikkeelle.

Elikkä ihan FAQ:n tästä voisi väsätä, olisi varmasti monelle hyötyä  ::)
Itse varmasti ryhdyn remonttiin sitten seuraavan sbr tilauksen jälkeen  8-)

Kiitos!
Title: Re: Kansiremontista..
Post by: LaGu on September 02, 2005, 12:17:39 PM
joo täällä oisi toinenkin halukas...kansia on tullut räpläiltyä mutta nyt on sen verran arvokas auto ettei viitti amistella...ohjeet työvaiheittain?
Title: Re: Kansiremontista..
Post by: teme on September 02, 2005, 12:54:02 PM
Tuosta löytyy faqi, voisin sen tuossa suomentaa joku ilta jos ei muilta löydy valmista kuvamateriaalia.
Iteltä löytyy kyllä kuvia omassta moottorinpurusta.

Eli tulossa, kun vain jaksaa ja kerkiää tehdä  :D
Title: Re: Kansiremontista..
Post by: LaGu on September 03, 2005, 10:03:50 AM
firmamme kiittää yhteistyöstä 8-)
Title: Re: Kansiremontista..
Post by: foenix on January 18, 2007, 16:33:36 PM
Onkos tässä tapahtunut mitään edistystä?

Katsastuksessa ei kuulemma nimittäin tule menemään läpi päästöistä, vika luultavasti siinä että joku venttiili vuotaa, sanoi korjaamon mies. Ja sano myös että tulee kalliiks.

Niin halusin vaan lisätietoja tästä että mistä oikeastaan on kyse, miten toi korjataan ja mitä palikoita sinne vaihdetaan?

Ite en siis rupee mitään tekemään kun en osaa, mutta mietin vaan että tulisko halvemmaks jos esim. pystyisin jotain kamoja hankkimaan ite esim jenkeistä tms
Title: Re: Kansiremontista..
Post by: eyezer on January 18, 2007, 16:41:12 PM
Quote
Onkos tässä tapahtunut mitään edistystä?

Katsastuksessa ei kuulemma nimittäin tule menemään läpi päästöistä, vika luultavasti siinä että joku venttiili vuotaa, sanoi korjaamon mies. Ja sano myös että tulee kalliiks.

Niin halusin vaan lisätietoja tästä että mistä oikeastaan on kyse, miten toi korjataan ja mitä palikoita sinne vaihdetaan?

Ite en siis rupee mitään tekemään kun en osaa, mutta mietin vaan että tulisko halvemmaks jos esim. pystyisin jotain kamoja hankkimaan ite esim jenkeistä tms
Kannattaa teettää ohivuotomittaus ja puristuspainemittaus ennen kun otat kantta irti. Ohivuotomittauksessa ainakin varmistuisi mahdollinen venttiilin vuoto. Voit selvitä ihan venttiilin hionnalla muta jos inspiraatiota ja pätäkkää löytyy niin kannattaa tietenkin uusia osia kun kansi kerta on pöydällä.  ;)