Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Tuiisa on December 23, 2006, 20:09:35 PM
-
Pientä autokuumetta Turun suunnassa...
Raisiossa on ollut pitkän aikaan myynnissä -98 2g turbolla ja automaattilaatikolla. Automaatti on vaihdettu autoon juuri ennen myyntiin tuloa. Kävin sitä tänään ajamassa ja toimi ainakin sen lyhyen matkaa hyvin, mutta mikä ihme siinä on, että laatikko on pitänyt vaihtaa vaikka alle 100tkm on ajettu? Eikö laatikko kestä turboa? Voiko autoa sitten enää piristää vai pitääkö pelätä, ettei laatikkoa kestä?
Niin ja piristämisestä. Helpointa kait on turbon vaihtaminen isompaan? Ei taida vaatia isoja toimenpiteitä, mutta entäs katsastus, eli tarviiko muutoskatsastaa?
Auto ei ole ihan yhtä hyvässä kunnossa kuin omani ja myyjä ehdotteli 9t välirahaa. Tietenkään en lähde siihen, mutta pitää vielä neuvotella. Autossa on muutamia omituisuuksia joihin pitäisi saada selvyys, mutta kieltämättä se lähti eri tavalla kuin oma vapari kun vähän näytti kaasua ;)
-T
-
Kyllähän automaatin pitäis voimaa kestää. Kunnon automaattiloota kuulkemma kestää vääntöä ym. rasitusta paremmin kuin perinteinen manuaali.
Sitten jos se ei ole säädöissä, ja pääsee pannat suttaamaan, niin sittenhän saattaa tulla ongelmia.
-
offtopic: onkos se tuo rh auton ylihinnoiteltu mitä kattelit? meinaan siellä kävin joskus kovaa vääntöä 1gpunasesta eclistä jossa oli kolme tonnia ilmaa hinnassa..
-
Kyllä se invaboxi vähintään saman kestää kuin manuaalikin. Automaattilaatikkoa ei pitäisi saada rikki oikein millään. Ainoa on, että hinata ei saa eli jos on joskus jäänyt tien päälle ja hinattu pois niin sen takia on saattanut rikkua jo niin vähillä kilometreillä.
Ja kyllä siitä turbokoneisesta saa aika helposti sitä lisäpotkua suht pienillä panostuksilla. Ilman muutoskatsastusta siis, periaatteessahan auton tehoa ei saa kasvattaa yli 20 vai 25% alkuperäisestä mut eipä ne niitä missään mittaile.
-
Ok, hyvä tietää. Kyllähän noita automaatteja tosin pitää vaihtaa ihan uusiinkin. Tiedän eräänkin S80:n omistajan jonka laatikkoa on säädetty useaan kertaa sen jälkeen kun se oli uutena kaupasta haettu.
offtopic: onkos se tuo rh auton ylihinnoiteltu mitä kattelit? meinaan siellä kävin joskus kovaa vääntöä 1gpunasesta eclistä jossa oli kolme tonnia ilmaa hinnassa..
Kyllä on joo, ja ilmaa on hinnassa vieläkin todella reilusti. Auto on ollut jo kolme kuukautta ajokiellossa, koska sitä ei ole katsastettu. Eli se varmaan kertoo kuinka paljon sillä on ollut kysyntää. Ei se siihen pyyntihintaan lähde sieltä ikinä, mutta katsotaan jos tässä päästään johonkin neuvottelutulokseen. Koeajo piti tehdä kesärenkailla kun muita ei ole. Puhetta oli, että pitäisin omat renkaat. Siinä oli alla 19" kiekot, jotka jätti etulokariin kahden sormen mentävän aukon. Mahtaako mennä katsastuksessa läpi - epäilen. Eka kuoppa ja siitä lentää lokarit tienvarteen.
-T
-
Ja ennen ku vaihdat autos siihen ni myy nahkasisustas mulle... ;)
-
Ja ennen ku vaihdat autos siihen ni myy nahkasisustas mulle... ;)
Mä en kyllä enää ole ollenkaan varma onko nahkapenkit lopultakaan niin pop. Nää on kylmät talvella ja kuumat kesällä. Sensijaan sähkösäätöinen penkki on pop.
Tänään pitäisi mennä vielä keskustelemaan hinnoista. Jos kaveri ei tule reilusti vastaan niin ajelen jatkossakin vaparia...
-T
-
Ei tosiaan kannata paljoo väliä sun maksaa koska siinä on tosiaan niitä muutamia outoja "juttuja" siinä kaupan eclissä.
Mut sehän on hyvä jos sä et pidä nahkoja niin pop ni myyt ne mulle sopivaan hintaan.
-
Ei tosiaan kannata paljoo väliä sun maksaa koska siinä on tosiaan niitä muutamia outoja "juttuja" siinä kaupan eclissä.
Joo ihan totta. Mua ainakin ihmetyttää mm:
-takakontin pohja on korotettu ja suljettu (äänenvaimennusta?), eli siellä ei ole vararengasta lainkaan. Lisäksi paneloinnin purku on samasta syystä mahdotonta. :'(
-nopeusmittari näyttää 180km/h saakka ja joku on jatkanut käsin valkoisella tussilla nopeuden 220km/h asti >:(
-ihan kuin maalin alta näkyisi metallivihreää
-vaihdelaatikko hajonnut ja vaihdettu :o
-ihme ruuvireikiä sisätiloissa :-/
Hyvinä puolina siinä olis se, että vois taas alkaan laittaan autoa kuntoon ja siinä olisi valmiiksi potentiaalia turbon takia ja vähän kilometrejä. ;)
-T
-
Kyseessä ehkä juuri tämä juttu.... http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1158655059 :)
-
Kyseessä ehkä juuri tämä juttu.... http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1158655059 :)
Juuri se :)
-
Autoa ei sitten katsastettu kun olisi pitänyt muutoskatsastaa siinä olevat 19" kiekot ja puhetta oli, että vaihtaisin omat renkaat tilalle. Eli ei leimaa vieläkään, mutta en kyllä ottaisi autoa joka ei ole leimoissa.
Puhuttiin myös rahasta. Kaveri halusi 8 tonnia väliin. Joten kaupat jäi tekemättä. Erikoista, että viitsivät yrittää tuolla hinnalla. Se auto vain vanhenee siellä kaupassa ja ei sen arvo ainakaan mihinkään nouse.
-T
Ps. Tein kyllä vastatarjouksen, joten nähtäväksi jää soitetaanko sieltä vielä takaisin. Tarjouksissa on kyllä aikamoinen ero.
-
Mä sanoisin et sun auto on tasan samalla viivalla sen kanssa. Miten se firma voi saada mitään myytyä jos ne yrittää samaa kaava muitten autojen kans. Siis mikä siitä tekee 8k arvokkaamman kuin sun oma hopea. Ei ainakaan ne tussilla tehdyt viivat tai ne sentin levyset naarmut sivuhelmoissa joista paljastuu vihreä alkuperäisväri tai se takalaatikko viritelmä tai ne "tee se itse" nappulat ja reiät paneeleissa tai vaihdettu automaattilaatikko. Ja koska autmaattilaatikkoa ei saa edes rikottua helpolla niin mitä lie tapahtunut.
-
Sen laatikon osalta veikkaisin edelleen että on hinattu jossain vaiheessa. Se on oikeastaan ainoa tapa jolla automaatin saa rikki. Ainakin jos kilometrit paikkansa pitää, eihän mikään laatikko ikuinen ole mut ei invaboxia ajamalla helposti hajalle saa.
-
Sen laatikon osalta veikkaisin edelleen että on hinattu jossain vaiheessa. Se on oikeastaan ainoa tapa jolla automaatin saa rikki. Ainakin jos kilometrit paikkansa pitää, eihän mikään laatikko ikuinen ole mut ei invaboxia ajamalla helposti hajalle saa.
Niin, ei mua vaihdettu laatikko niinkään haittaa kun se tosiaan on kokonaan vaihdettu. Sensijaan nuo Terviksen luettelemat seikat kyllä ihmetyttää kovin, vaikka niistä osa on itse korjattavissa. Sit se kans v*tutti kun ne myyjät kiers mun autoa ja näki siinä pelkkiä vikoja ja ongelmia, tyyliin "nuo nahkajakkarat on ihan valmiit, eikä nosta tän auton arvoa yhtään, päinvastoin...".
No, jos nyt jää kerran kaupat tekemättä niin pitääkö tässä oikeasti alkaa suunnittelemaan sitä turbotusta!?!
-T
-
No, jos nyt jää kerran kaupat tekemättä niin pitääkö tässä oikeasti alkaa suunnittelemaan sitä turbotusta!?!
Ei se väärin ois ;). Se auttais paljon jos tietäis tarkkaan mitä pitää tehä ja mitä maksaa.
-
Ei se väärin ois ;). Se auttais paljon jos tietäis tarkkaan mitä pitää tehä ja mitä maksaa.
Aamen.
Teme, heitäs meille tähän aiheeseen faq, jossa on osat, hinta-arviot ja rekisteröintiin liittyvät temput. ;D Saadaan parit turbot lisää tännekin kun Terviksen kanssa asennetaan turbot.
-T
-
Muutama kuukausi sitten totesin etta USA:ssa 10 nopeimman DSM joukossa oli 3 tai 4 automaattia. Onhan siina se hyva puoli etta voi ajaa kaasu pohjassa ja pysyy ahdot koko ajan ylhaalla kun ei tarvii vaihteita vaihtaa.
Varmaan oljynlauhduttimia joutuu jossain vaiheessa asentamaan.
Pakat alkaa mahdollisesti luistaa kun tehoa on reippaasti.
PS.Turbo muutoksia vaan tyon alle! Ja samantien sit 4-vetoiseksi...
-
PS.Turbo muutoksia vaan tyon alle! Ja samantien sit 4-vetoiseksi...
Joo toi 4-veto vielä ni sit ois katukunnossa... talvellakin ;D.
-
Teme, heitäs meille tähän aiheeseen faq, jossa on osat, hinta-arviot ja rekisteröintiin liittyvät temput. ;D Saadaan parit turbot lisää tännekin kun Terviksen kanssa asennetaan turbot.
Tä ois Teme oikeesti hieno juttu ;)
-
Muutama kuukausi sitten totesin etta USA:ssa 10 nopeimman DSM joukossa oli 3 tai 4 automaattia. Onhan siina se hyva puoli etta voi ajaa kaasu pohjassa ja pysyy ahdot koko ajan ylhaalla kun ei tarvii vaihteita vaihtaa.
Varmaan oljynlauhduttimia joutuu jossain vaiheessa asentamaan.
Pakat alkaa mahdollisesti luistaa kun tehoa on reippaasti.
PS.Turbo muutoksia vaan tyon alle! Ja samantien sit 4-vetoiseksi...
Kiinnosti tuo "öljynlauhduttimia" kohta. Mielessä on pyörinyt ajatus laittaa laatikolle öljynlauhdutin. Onko tietoa että onko laatikossa varauksia lähdöille? Ja jos on niin saako mistään jonkinlaista "lauhdutinkittiä" mistään? Tämä on taas sitä ovtopikkia..... :)
-
Jäähdytin, ei lauhdutin. ;)
-
Automaattivaihteisissa autoissa taitaa vähiin päin kaikissa olla laatikolle öljynlauhdutin/jäähdytin. Taisi turboLaserissakin olla, en mee kyllä vannomaan kun en muista varmaksi. Ei varmaan vaparin tehoilla oo tarvetta manuaaliaskia sen enempää jäähdyttää.
-
Jäähdytin, ei lauhdutin. ;)
Mielenkiintoista termi leikkiä.
Lauhdutin taitaa yleensä olla "jäähdytin" jossa sisällä on kaasua. Esim. Autovaraosista puhuettaessa sanotaaan: Ilmastoinnin lauhdutin.
Jäähdyttimessä on yleensä nestettä. Joten oikean termi lienee: Oljynjäähdytin.
Siten oikea termi myos välijäähdyttäjälle on välilauhdutin?!
Kuulostaakin tosi hyvältä ;)
-
Laskin nyt uudestaan niin 4:ssa 10:sta USA:n nopeimmassa DSM:ssa on Automaatti:
http://www.dsmtuners.com/forums/timeslips.php
Automaattiin saa myos viriosia:
http://www.importperformancetrans.com/mitsubishiauto.shtml
Naapurin kaveri oli rakentamassa stripille automaatti eclipsea mutta taisi innostus lopahtaa jostain syysta.
-
Jäähdytin, ei lauhdutin. ;)
Mielenkiintoista termi leikkiä.
Lauhdutin taitaa yleensä olla "jäähdytin" jossa sisällä on kaasua. Esim. Autovaraosista puhuettaessa sanotaaan: Ilmastoinnin lauhdutin.
Jäähdyttimessä on yleensä nestettä. Joten oikean termi lienee: Oljynjäähdytin.
Siten oikea termi myos välijäähdyttäjälle on välilauhdutin?!
Kuulostaakin tosi hyvältä ;)
Ei tässä mitään sanaleikkejä ole.
Lauhdutin on kondensori, eli vekotin jolla höyry tai kaasu tiivistetään nesteeksi.
Jäähdytin on lämmönsiirrin, jolla kaasu- tai nestevirtauksen avulla siirretään lämpöä.
-
Jäähdytin, ei lauhdutin. ;)
Mielenkiintoista termi leikkiä.
Lauhdutin taitaa yleensä olla "jäähdytin" jossa sisällä on kaasua. Esim. Autovaraosista puhuettaessa sanotaaan: Ilmastoinnin lauhdutin.
Jäähdyttimessä on yleensä nestettä. Joten oikean termi lienee: Oljynjäähdytin.
Siten oikea termi myos välijäähdyttäjälle on välilauhdutin?!
Kuulostaakin tosi hyvältä ;)
Ei tässä mitään sanaleikkejä ole.
Lauhdutin on kondensori, eli vekotin jolla höyry tai kaasu tiivistetään nesteeksi.
Jäähdytin on lämmönsiirrin, jolla kaasu- tai nestevirtauksen avulla siirretään lämpöä.
Joo menikin Off-Topicille jo...Leikki sikseen ja asia selva :)
-
Off topic replies have been moved to [link=http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1168778378]This Thread[/link]