Dsmclubfinland.com

DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: UITTO- on December 14, 2006, 00:27:50 AM

Title: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneeseen
Post by: UITTO- on December 14, 2006, 00:27:50 AM
mahtaakohan tommonen gti-lancerin vaihelaatikko sopia tommoseen eklin möttiin? ku tommonenoli ennen alla ja välitykset oli aivan erinomaiset ainakin siihen koneeseen.
Title: Re: gti lanserin vaihdekaatikko 4g63 koneeseen
Post by: teme on December 14, 2006, 00:55:48 AM
Ei.
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: tepi on December 14, 2006, 12:49:13 PM
Oletkos ihan varma  ::)
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: Otto on December 14, 2006, 13:09:32 PM
Mutu:
Miksei 2 litrasen lanserin laatikko, jossa nimenomaan 4g63, menis toiseen samanlaiseen lohkoon? Pultinreiät varmasti osuu kohdalleen, muusta en osaa sanoa. Välityksissäkin luulis olevan eroja, sillä Lancerin tuulilasin sisäpuolella yläreunassa ei ole tarraa, jossa lukee "max 210km/h" :)

Lancereissa taitaa kuitenkin aika useasti olla 4g93, jonka laatikon yhteensopivuudesta on taas paha sano.
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: tepi on December 14, 2006, 15:14:39 PM
se sun tarras eclin ikkunassa tarkoittaa että kesärenkailla/talvikitkoilla ei saa ajaa lujempaa, rengasfirman huomautus vaan, ei oo mitsun laittama tarra.

Gti lancereita ei ole ollut 2l koneella ja uusien lankkujen moottorit ovat toistepäin, joten niistä ei voida laatikkoa ottaa. Eli homma on kiinni, pulttijaosta (4g9x vs 4g63), lootan inputsaftin koosta (eri kytkin vaihtoon) vetareiden boori määrästä, vaihdevivusto voi olla erillainen (modausta)



1g laatikon kokonaisvälitystä pystyy vaihtamaan perämurikkaa vaihtamalla.

Oha toi 4g63 na laiska, varmasti tuntuis pirteemmältä tiheämmällä lootalla.
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: Lergei on December 14, 2006, 15:38:39 PM
Jep, tuntuu että mun vanha Lancer (muijan ny) pesee 300kg painavamman Eclin. Siinä on kyllä välitykset onnistunut moottorin luonteeseen! :)
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: UITTO- on December 14, 2006, 15:47:52 PM
ai onks laatikko sillon tihee jos kiihdyttää kakkosella 110 ja kolmosella 160 asti..
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: Otto on December 14, 2006, 16:00:25 PM
Quote
ai onks laatikko sillon tihee jos kiihdyttää kakkosella 110 ja kolmosella 160 asti..

Kuinkas paljon kierroksia sulla on kakkosella mentäessä 110?
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: UITTO- on December 14, 2006, 17:10:05 PM
oli. 8000 tasan. 7500oli sata
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: teme on December 14, 2006, 17:59:00 PM
Quote
oli. 8000 tasan. 7500oli sata

8000rpm melko mahdoton, ellei joku ole modannut sun ecu:sta limitterin pois. 7500rpm on rpm limitteri.

Joo onhan tuo vakioloota aika pitkävälitteinen, mutta ite ainakin pidin normiajossa juuri semmoisesta, tarvii joka mutkassa vemppailla sitä vaihdekeppiä kun vääntöä sopivasti vakionakin.
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: eyezer on December 14, 2006, 21:00:29 PM
Quote
oli. 8000 tasan. 7500oli sata
Älkää nyt hyvät ihmiset tahallanne hajottako niitä autojanne....  :'( Elli saa kipeää kun sitä kiusaa.... [smiley=curse.gif]
Title: Re: Mitsu gti lancerin vaihdelaatikko 4g63 koneese
Post by: UITTO- on December 14, 2006, 21:42:05 PM
Elli saa kipeää kun sitä kiusaa.... Hymiö

oon puhunu gtilanserista enkä ellistä ku mainitti noi rundit.