Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Zage85 on May 31, 2006, 17:54:15 PM
-
2G USDM -95
Eli onko Mitsun oma termostaatti ja vesipumppu vai Cryislerin..? Entä missäs sijaitsee vesipumppu? Kun tuntuu siltä, että vesi ei kierrä koneeseen ja puski vielä kaikin lisäksi öljyt pihalle 4-sylinterin kannen kohdalta..? :( :'(
-
Kyl se 100 varmasti chrysleriltä löytyy..Tarkkaileppa sebringin ja sratuksen 2.0 moottoreita ja varaosia niin pitäisi olla aika samanlaiset apulaitteet niissä...Neonissa on kansi ja apulaitteet aika erilaisia jotkut sähköosat suodattimet ja pienet kilkkeet käyvät siitä ja ainakin vaihdelaatikkokin kävi ihan pienellä modauksella ;)
-
Kaverin mitsubishi lanceriin tehtiin jakopäänremppa ja samalla vaihdettiin vesipumppu. Kasuksen jälkeen auto käyntiin, kiekat 3000rpm, kone ylikuumeni ja puski öljyä pihalle kannen välistä, tuli jokunen desi.
Kannentiiviste kait pas***a tai kansi löysällä.
Ja tuo ylikuumeneminen kait johtui siitä, että jäähdytysnestettä ei ollu tarpeeksi.
Oisko sulla käyny samoin?
-
Hyvin paljon mahdollista... Veikkaan tosiaan, että termostaatti on hajonnut ja jäänyt kiinni asentoon, eikä ole päässyt jäähdyttämään konetta tai sitten vesipumppu ei ole pumpannut vettä lainkaan ---> siksi öljyt on nyt tallin lattialla :(
-
No termostaatin voit testata sillä lailla, että kiehutat vettä kattilassa kiehumispisteeseen asti ja upotat termostaatin sinne. Jos termostaatti ei aukea niin se on sitten selvä tapaus.
-
Kannattaako lähteä alle 10€ osaa keittelemään, hakee uuden niin kaikista varmin homma :) ja vesipumppu kannattaa aina vaihtaa jakopäähuollon yhteydessä, sujuu samalla helposti (vrt.pelkkä pumpun vaihto).
-
Ylävesiletkun tarkkailu aina remontin tai termostaatin vaihdon jälkeen on helppo tapa todeta etta vesi varmasti kiertää. Jos moottorin lämpö nousee normaalia vauhtia mutta mittari alkaa mennä yli puolenvalin ja ylävesiletku pysyy kylmänä on kierrossa jotakin häikkää. > Kone seis ja korjaa.
Jos lämmöt nousee tosi hitaasti, eikä tarpeeksi ylös(talviajoa varten) termostaatti on jumittunut auki.
1. > kone seis ja korjaa
tai
2.Palele autossa ja nauti suuresta bensan kulutuksesta kylmällä moottorilla.
-
Kannattaako lähteä alle 10€ osaa keittelemään, hakee uuden niin kaikista varmin homma :) ja vesipumppu kannattaa aina vaihtaa jakopäähuollon yhteydessä, sujuu samalla helposti (vrt.pelkkä pumpun vaihto).
Niin eihän se kallis osa ole, mutta saa selville johtuko se ylikuumeneminen termostaatista
-
Tarvitsee varmaan ensi viikolla viedä auto korjaamolle ja käskeä vaihtamaan kannentiiviste, kaikki hihnat, vesipumpun ja termostaatin... Siinähän samalla ne hoituu...
-
Kävin tänään kiertelemässä ympäri Poria etsiskellessäni uutta termostaattia, mutta ei löydy sitten mistään. Ensiksi kävin Mitsu-setiä morjestamassa auton runkonumeron kanssa. Ei löydy. Sitten seuraavaksi menin Cryisler liikkeeseen niin siellä pyöritetään päätä. Motonetin koneet eikä minkään muiden firmojen koneet tunnista termostaattia minkä halkaisia on se 44mm ..... Joten, onko kenelläkään tullut samaa ongelmaa vastaan? Entä mistäs mahdan saada uuden termostaatin?
-
Kävin tänään kiertelemässä ympäri Poria etsiskellessäni uutta termostaattia, mutta ei löydy sitten mistään. Ensiksi kävin Mitsu-setiä morjestamassa auton runkonumeron kanssa. Ei löydy. Sitten seuraavaksi menin Cryisler liikkeeseen niin siellä pyöritetään päätä. Motonetin koneet eikä minkään muiden firmojen koneet tunnista termostaattia minkä halkaisia on se 44mm ..... Joten, onko kenelläkään tullut samaa ongelmaa vastaan? Entä mistäs mahdan saada uuden termostaatin?
Vai ei runkonumeron perusteella löydy, ovatpa ankeita siellä. No enivei 2g usdm vekottimiin saa mitsusediltä tilaamalla termostaatin osanumerolla: M04572560 / 04573560AB
-
Kiitos :)