Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: tolammin on February 05, 2006, 19:04:53 PM
-
Mulla olis suunnitelmissa hommata tuollanen 2g eclipse... :) Onko tuossa minkälaisia tyyppivikoja ja saako varaosia suomesta hyvin? Käykö jonkun muun mitsun osat? :-?
-
Oletko jenkkimarkkinoiden mallin vai euroopan hommaamassa? Turbo vai n/a ?
-
Ei vielä ihan tarkkaa tietoa mutta luultavasti euroopan mallin ilman turboa... ::)
-
Korin osia varmaan löytyy aika huonosti, alustan palikoita taasen paremmin. Koneen osia saa kumpaankin. 2G 4G63 (edm) koneessa ei taida olla kovin pahoja tyyppivikoja paitsi crank-walk josta jenkkilän forumeilla paremmin tietoa. 420A (usdm) pannussa vuotaa usein kampiakselin päätystefa öljyä, muuta tietoa ko. koneesta ei minulla ole.
Muuten 2G ongelmat on tyyliin kolisevia ikkunannostimia ettei mitään vakavaa...
-
2g Edm moottorissa ne samat tyyppiviat kuin 90-94 malleissakin, ainakin tyhjäkäyntimosan käämit tuuppaa kärähtelemään ajan myötä. Samoin venakopan päätykumi kovettuu jolloin öljyä pääsee valumaan. Ecu:n konkat alkaa myös ajan myötä vuotamaan, kannattaa vaihtaa ajoissa. Iso osa moottorin tarvikeosista löytyy suomesta 88-92(93hb) GTi galantin nimen alta helposti..
2genin jarruista en osaa itse sanoa mitään, jos ovat yhtään samaa luokkaa 1genin kanssa niin kerran vuodessa huolto aika perussettiä niin pysyvät kunnossa.(varsinkin jos auto ympärivuoden ajossa)
Ja kuten hopsis mainitsikin korin osat on lähes pakosti aina tilattava mitsun toimesta, tai itse jostain ulkomailta hommaa. Tietääkseni ei ketään purkaamo ole 2geniä hommannut haltuunsa..
-
Ei kai 2G ECU:n konkat enää oo samoja paskoja kuin 1G:ssä...
-
Ei kai 2G ECU:n konkat enää oo samoja paskoja kuin 1G:ssä...
Njaa, nyt kun mainitsit niin surffasin tuossa hieman ja näyttäs ettei 2genin piirilevyllä edes ole samankaltaisia konkkia siellä sojottamassa, pitääkin tutkia tarkemmin 8-)
-
Btw, täälä olis yksi kappale 2gen GS myytävänä ;)