Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Lucky_Bug on October 17, 2005, 18:16:48 PM
-
Onko 1g n/a Eclipsen pyöränlaakerit samat kuin Galantissa.
Entäs jarrusatulan runko (eli osa jolla jarrusatula on kiinni navassa) :P
Eikös navat ole samat kuin Sigmassa? (mutta minkä ikäisessä?)
**Edit: Otsikko -ylläpito**
-
Kyse siis etupäästä koko aihe ilmeisemmin...
Onko 1g n/a Eclipsen pyöränlaakerit samat kuin Galantissa.
Etupään laakeri on sama kuin esimerkiksi 88-92 galanteissa. Takana prässillä..
Entäs jarrusatulan runko (eli osa jolla jarrusatula on kiinni navassa)
Jep, eli ns. knuckle joka on prässäämällä kiinni etupään navassa on sama d22 eclipsessä kuin myös 88-92 galanteissa(ei awd)
Eikös navat ole samat kuin Sigmassa? (mutta minkä ikäisessä?)
Edessä ei. Etunavat eivät ole samat kuin D22 ja D27 eclipsessä.
Takana kyllä. Samat takanavat ovat 92-96 Sigmassa
-
Entäs jarrusatulan runko (eli osa jolla jarrusatula on kiinni navassa)
Jep, eli ns. knuckle joka on prässäämällä kiinni etupään navassa on sama d22 eclipsessä kuin myös 88-92 galanteissa(ei awd)
Jarrusatula on kyllä ihan kahella ruuvilla kiinni "*navassa".
* Eli se osa mihin tulee iskari, laakerit, raidetangonpää yms kiinni
-
juuri sitä osaa lucky_bug tarkoitti. Se "knuckle" on se osa mihin satula tulee kiinni. Ja sen saa omana osanaan mitsulta. Eli se EI ole kiinni navassa. Se napa on ihan erikseen siellä, koko klöntti vain on prässätty kiinni...
-
Juurikin sitä knucklea hain, on sen verran ruosteessa, ettei pysy jarrusatulan pultit kunnolla kiinni.
-
Hmm, siis mitä meinaat "on ruosteessa ettei pysy satulan pultit kiinni" ?
Eihän siinä ole kuin 2 reikää joiden läpi menee pultit ja toisella puolen mutterit...
Eihän se nyt mitään pitäs vaikuttaa onko se ruosteessa vaiko ei, siis siihen miten tiukkaan satulan pultit pysyy kiinni..
-
Kierteet on jarrusatulassa. Itse knucklessa ei ole kuin 2 reikaa ilman josta pultit menee satulaan kiinni. Jos joku on ruosteessa niin ettei pultit pysy kii, niin se on kylla jarrusatula. Ei ole mitaan muttereita.
-
Joo niihä se oli että ne jarusatulan pultit tuloo sieltä takaa ja kierteet on ite satulassa, ei hahmottunut taas ihan heti 8-)
-
Tän siitä saa kun kirjoittaa kiireessä ja jäässä :D
Pulteista piti puhumani eikä muttereista. Onko tosiaan niin, että siinä knucklessa ei oo kierteitä.
Itse kun en katsonut, mutta pajalla sanoi, että siitä olisi kierteet menneet, mutta jos siinä ei ole
kierteitä, niin ne on varmaan menny ite satulasta. Täytyy siltä korjaajalta nyt vielä tarkistaa, että onko
ihan varma asiastaan. :)
-
Aivan 100 varma ettei ole siinä knucklessa kierteitä, missäs ihmeen nyrkkipajalla sullakin osat on :o
http://www.saunalahti.fi/~teme666/dsmcf/projekti/09.10.05/sinkkia.jpg
Tuosta nyt näkee jotenkin, mutta ei niissä kierteitä ole ;)
-
Se ei vielä siellä pajalla irroitanut niitä katsoi vasta alustavasti, mutta satulan pultit ei pusy kiinni, eli
satulassa se vika. Se nykkipaja on jopa joidenkin merkkien merkkikorjaamo, mutta jostakin syystä
nyt jääsi niin, että väitti siinä knucklessa olevan kierteet. ;D
-
Sitten kun sulla on homma hoidettu, niin muista kirjotella tonne huoltokokemuksiin, saadaan sinnekin lisää 8-)
-
Ne pultit muuten saattaa olla tosi tiukassa jos niita ei ole ennen avannut. Siina kun pikkusen munaa jotain niin saattaahan ne kierteet hajota. Ehkä.
Kannattaa hajottaa tommoset osat ite niin tietää ainakin mikä on pielessä :)
-
Ne pultit muuten saattaa olla tosi tiukassa jos niita ei ole ennen avannut. Siina kun pikkusen munaa jotain niin saattaahan ne kierteet hajota. Ehkä.
Kannattaa hajottaa tommoset osat ite niin tietää ainakin mikä on pielessä :)
Oon mä ite vaihtanu ne jarrusatulan tiivisteet, ja samalla irroitanut satulat, nyt on vaan jo niin kylmä, etten viitsi ulkona
tehdä. Nyt ei vaan enää pultit ollu kovin tiukalla, ku lähti käsin vetämällä irti :) ( luultavasti oon siis jotain munannu
silloin niitä irroitellessani ;D)
-
Takana kyllä. Samat takanavat ovat 92-96 Sigmassa
Kellään muistissa varaosanumeroa tuolle takanavalle? Pitäisi melkein tilailla jostain kun tuntuu kuskinpuolen takasessa olevan laakeri väljä ja jonkun verran huutaa.
Jos on tiedossa joku paikka mistä saa edullisesti niin kertokaa reippaasti :)
-
Joo tässähän ne ihan ulkomuistista 8-)
Napa:MB663664
ABS kehä: MB668769 (tämä ei ole sama kuin sigmassa)
-
Joo tässähän ne ihan ulkomuistista 8-)
Napa:MB663664
ABS kehä: MB668769 (tämä ei ole sama kuin sigmassa)
Eli jos nuo on eri palikkaa niin kumpaakin ei tarvitse uusia, vain tuo napa. millä ne on toisissaan kiinni? viimeksi kun tuota nurkkaa tuossa viikko sitten purin en purkanut kuin siihen asti että otin jarrulevyn irti..
-
Eiköhän ne ole ihan prässillä kiinni.
http://www.saunalahti.fi/~teme666/dsmcf/projekti/11.09.05/before_&_after_navat.jpg
Tuosta näet hyvin, tuo osa missä tuo pultit on, niin on se itse napa. Sitten sen koko taka osuus on se irtonainen abs rinkula(ammattitermiä ;D)
-
Pitääpä rueta kyselemään mistä saisi "edullisesti" tuon navan. Kilohinta siinä on kohdallaan kumminkin ;D
-
http://www.varaosahaku.fi on hyvä paikka aloittaa aina noi etsinnät, en nyt ole katsonut löytyykö noita sieltä.
Mutta usein tuolla paljon galantin ja sigman roippeita...
-
http://www.varaosahaku.fi on hyvä paikka aloittaa aina noi etsinnät, en nyt ole katsonut löytyykö noita sieltä.
Mutta usein tuolla paljon galantin ja sigman roippeita...
Näkyi tuolla olevan pari sigman napaa. Pitää nyt vielä kysellä miten paljon joutuisi uudesta kärsimään niin ei tarvitsisi sitten pelätä että "vähän" käytetty hajoaa keväällä.
-
Uusi on jotain 280€ paikkeilla / kpl, jos en väärin muista 8-)
-
Mä ostin äskettäin ne uudet navat niin sain hintaan 231€/kpl. Paikallisesta merkkiliikkeestä. Odotella sai melkein kolme viikkoa ku toinen tuli saksasta.