Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Juhku85 on June 30, 2005, 19:43:20 PM
-
onko paha homma vaihtaa 1g:een kytkin...? joutuuko moottoria paljon pudottamaan että saa sen pois...?
-
Moottoria ei tarvitte pudottaa pois, kunhan vain imuputket pois, vetarit pois, ja laatikko irti.
Jos on abs:t niin laatikko pitää alakautta tiputtaa, ilman absia sen laatikon pystyy nostamaan pois.
Tässä kuva kun laatikko otettu pois:
http://www.saunalahti.fi/~teme666/dsmcf/projekti/05.02.05/laatikko_poissa.jpg
-
Tietysti jos ei haluu liata näppejään niin mitsulla hoitavat homman tyylillä ja maksaa sellasta800€..
Helppoa ja ihanan kallista :-?
-
Moottoria ei tarvitte pudottaa pois, kunhan vain imuputket pois, vetarit pois, ja laatikko irti.
Jos on abs:t niin laatikko pitää alakautta tiputtaa, ilman absia sen laatikon pystyy nostamaan pois.
...och samma på AWD...?
-
No ei kait ihan sama nelikoissa.. tepi voi varmaan kertoa mimmoinen operaatio se niissä on...
-
Mitä tuohon maksaa tuo kytkin paketti... *tekee hinta vertailua*
-
Suomessa? Ei hajua, mutta aivan keleen paljon varmasti....
slowboyssa esim. act:n 2100 kytkinsetti on 362$
-
Mulle tulee Ranaco Racingiltä ensi viikolla kytkinpaketti. En tiedä speksejä sen paremmin, jousitettu sintteri on kuitenkin toimintaperiaate. Lähetän vauhtipyörän sinne koneistettavaksi (noin -4 kiloa) ja tavarat tulee vielä samalla viikolla takaisin. Hinta ~500€.
Varmasti paljonkin halvemmalla olisi saanut mut nyt tulee semmoinen setti mikä kestää sit 400Hp ilman ongelmia. Eli käytännössä katuautossa minun käytöllä ikuisesti.
-
Mimmoisiahan vääntöjä se kestää tuo ranaco racingin?
-
No noita samoja paketteja ne käyttää ihan kilpa-autoissa, esim. EVO-Lankuissa. Että kai se sen +500Nm kestää.
-
Hinta ~500€.
Ihanan kallista ;D
Galantissa joutu ottaan vetarit (+vetarintukilaakerointi) kulmavaihteen, yhen semmosen kolmionmuotoisen raudan ja sen yhen poikkiraudan. Pala kakkua. Muistaakseni....
-
Ihanan kallista ;D
Elämä on. :'(
-
AWD laatikon vaihto on melko helppo mutta jos kulmavaihteen akseli on juuttunut voi tulla hankaluuksia ;)
Laatikko painaa kylla enemman kun hondan tmv. nuhapumpun laatikot.
ACT 2600 kytkin pelaa hienosti ja ei ole jaykka kayttaa, 1 tunnin ruuhkassa tokkiminenkin menee ok kun soittaa vaan kunnon heavya nopeen bassorummun tukemana (Nico McBrain) ! Jalka tarisee samaan tahtiin.
-
ACT 2600 kytkin pelaa hienosti ja ei ole jaykka kayttaa, 1 tunnin ruuhkassa tokkiminenkin menee ok kun soittaa vaan kunnon heavya nopeen bassorummun tukemana (Nico McBrain) ! Jalka tarisee samaan tahtiin.
Hah! Hieman olen moista kuullutkin, hki:ssä kun asun ja näissä ruuhkissa ajelen niin päätin tuon 2100.sen kuullun mukavuuden takia ottaa 8-)
-
Nyt on meille kytkin huolto tilattu.. kummi setä tekee täällä huoltoja noihin mitsun rallivehkeisiin ja sitten totesi että kyllähän siinä nyt yksi eclikin menee.. siis toisin sanoen maksan kytkimen vaihdosta 190euroa.. olen ihan tyytyväinen kun ei tarvii tuota merkkiliikkeen hintaa alkaa maksamaan ja homman tekee kuitenkin ammattilainen....
edit: kyseessä ei siis mikään huippu kytkin, mutta uskon että kestää tämän pahimman rahapulan yli... jos tuolle nyt joskus jotain aletaan tekemään niin eiköhän se sitten samalla vaihdu tuo kytkinkin parempaan.. mutta alkuun varmasti pärjätään tuollakin mikä sinne laitetaan.. ompahan ainakin takuu tuolle huollolle....
-
No eipä se laatikon irroitus kovin monimutkainen homma ollut. Se täytyy kyllä sanoa että olit Zalama oikeessa, kyl se aika prkleesti painaa se laatikko. Suht helppo tehdä autonosturilla ja pukki laatikon alla kun sai tasaseen nostettua ja laskettua mut kotona 'polven päällä' olis turhan työlästä. Kaikkiaan leppoisaan tahtiin tehden meni about 2,5 tuntia niin oli vauhtipyörä irti. Ei ollut mikään ees pahasti jumissa, mitä nyt miinuksena selvis että kuskin puolelta sisempi vetarin suojakumi riekaleina ja laatikon/koneen välisiä pultteja oli jätetty edellisellä kertaa kaksi pois. Oli vissiin ollut liian hankalassa paikassa... Mikähän kierre niissä mahtaisi olla? Meen kyllä mallin kanssa huomenna pulttikauppaan josko vaikka löytyis.
-
Eilen vein sitten eclin halliin odottamaan kytkimen vaihtoa.. tänään pitäisi kait osat tulla järvenpäähän.. hinta nyt vielä riippuu sitten veroista ja dollarin kurssista mutta sen näkee kun auton hakee pois.. toivon saavani sen vielä ennen keskiviikkoa, mutta takeita ei ole kun näytti sedällä olevan taas ralliautoja koko halli täynnä... olivat tekemässä lanseriin laatikko remppaa ennen jyväskylän nuotitusta :)
-
Niin joo, palataas vähän tuohon Plymarin kytkinremonttiin. Lopullinen hinta (rahteineen eestaas) oli ~460€.
Siitä hinnasta käytetty
Ralliartin EVO paineasetelma 120€ (käytetty, mitattu 97% uuden jäykkyydestä)
Helix kytkinlevy 100€
Uudet sintteripalat 64€
Uudet niitit 8€
Vauhtipyörän kevennys, hionta, tasapainotus 122€
Työt meni niin että Toi kytkinhomma, jakohihnan + tasapainohihnan ynnä kilkkeiden vaihto, yhden jarruletkun vaihto, jarrunesteiden vaihto + ilmaus ym. pikkusäätöä maksoi yhteensä 300€.
-
Juu.. olikin sitten kytkin ollut vähän kalliimpi kuin mitä oli odoteltu ja töinene tuli tuon vaihto maksamaan sen 400euroa... että silleen.. mutta vaiohdettava se oli... nyt sitten voi taas ajella :)
-
Juu.. olikin sitten kytkin ollut vähän kalliimpi kuin mitä oli odoteltu ja töinene tuli tuon vaihto maksamaan sen 400euroa... että silleen.. mutta vaiohdettava se oli... nyt sitten voi taas ajella :)
Millasia ongelmia sulla muuten oli sen kytkimen kans... taitaa mullaki olla kohta vaihto edessä :-/
-
Vaihteita ei tahtonu saada päälle ja sit se kytkin tuntu hassulta.. joutu seisomaan kytkimen päällä jotta sai vaihteita edes jotenkin vaihdettua... mutta ei mulla täysin nuo ongelmat hävinny.. laatikossa vissiin vielä jotain ongelmia...
-
Voi olla että sun kytkimes työsylinteri on menossa, putkissa on ilmaa tai kytkinpedaali on huonosti säädetty. Mulla oli ainakin itelläni toi sylinteri aivan finito, mutta tolla kotterolla on ajettukin jo yli 220tkm.
Kannattaa ehkä kattoa niin että yksi painaa kytkinpoljinta ja joku toinen kattoo millon sen sylinterin mäntä (tai miksi sitä tappia sitten kutsutaankin) alkaa liikkumaan. Oikeestaan mitä aikasemmin se tappi liikkuu kunnolla sitä parempi.
-
Mitä tuohon maksaa tuo kytkin paketti... *tekee hinta vertailua*
Mulla makso koko paketti 140e, sachsilainen merkiltään.. ihan ok.
-
en mää enään tee hintavertailulla mitään.. meillä tuli maksamana jenkeistä tilattuna jonkin asteinen "parempi" kytkin sen 250euroa...