Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: makezu on June 03, 2005, 11:04:53 AM
-
Juu, autona on tuo 1G eclipse.. Elikkä kun ajan autolla pieneen monttuun tai töyssyyn niin vasemmalta edestä kuuluu klonk. Ja nyt se on ruennut pahentumaan ja kuuluu jopa jarruttaessa. Mistä tämä johtuu? iskarit pitäis olla OK. Olisiko se koiranluu? Vai kenties tukivarren puslat jotka ovat ainakin päällisin puolin huonossa kunnossa. Ja onkohan Galantissa tai kenties lancerissa samoja osia niin voisi löytää jopa ihan tarvikkeena? Tarvike kirjat kun ei todellakaan tunnu tuntevan koko Eclipseä.
PS. Olisko kellään jonkun mitsun varaosa toimittajan puhelin numeroa kun en onnistunut löytämään netistä.
**EDIT: otsikko -ylläpito**
-
Kuulostaisi hieman ulommalta raidetangon päältä....Se vain vaihtoon
Juuri oli tuolla mcf:n puolella samanlainen ongelma, ja tuon vaihto lopetti klonksumisen.
Niin ja 88-92 gti galantissa pitäs olla samat osat, tarkistan vielä illemmalla osanumerot, että ovat samat.
VEMIC:lle kun soitat tilaavat varaosat sinulle, ja lähettävät kun olet maksanut tai noutanut. Mutta mistä tahansa mitsun huollosta saat tilattua tarvittavat osat. Annat vain sitten varaosanumerot kun löydän sulle.
Kannattaa varmaan ihan jostain motonetistä tjms käydä hakemassa, jos on rahasta kiinni...
-
Joo mulla oli samanlainen ongelma et montuissa lousku vasen etupää ja syy oli ulompi raidetangon pää, varaosaliikkeestä osa maksoi 17 euroa ja oli 88-93 galantin osa, myöhemmän mallin ja myös aikasemmanki pitäis käydä. ovat pikkasen pienempiä kooltaan mutta kierteet sopii ja muutenki pelittää ihan hienosti. :)
-
Jeps eli tarkistin yhteensopivuudet, sama ulompi raidetangon pää löytyy seuraavista autoista:(kts.liitekuva)
Tällä Varaosanumerolla pitäisi saada suoraan mitsulta jos hakee: MB564991 / MB912519 (vanhempi varaosanro kait.)
Noita mallinumeroita voi sitten googlettaa jos ei tiedä, mutta E3x = 88-92(93) galant sarjaa ja E1x sitä vanhempaa 84-87 tjms sarjaa..
-
Joo kiitos kovasti!
Laitan tilaukseen sellaisen tarvikkeena, jos ei löydy niin sitten tilaan vemiciltä...
-
Niin ja pitääkö pyörän kulmat säädättää uudestaan tuon vaihtamisen jälkeen?
Entä kannattako vaihtaa samalla molemmille puolille?
-
Kyllä periaatteessa pitäis auraukset käydä säätään. Ne on kyllä mahdollista saada samoihin säätöihin JOS on tosi tarkka vanhaa irroittaessaan ja JOS uusi osa on täysin samanlainen kuin entinen. Ja nyt puhutaan niin pienistä eroista ja säädöistä että suositeltavaa on.
-
Suosittelen kulmien säätöä aina kun jotain irrotetaan/vaihdetaan ohjaukseen liittyvistä osista (iskari, raidetanko, tms.)
-
Kyllä ne saa aika tarkkaan mitattua et menee kohilleen ja siitäkin näkee jo paljon et onko ratti suorassa kun ajaa suoraan.. mutta itse kävisin säätämässä auraukset. tosin turhaan maksoin 69e säädöstä kun siellä ei ollut yhtään heittoa vaikka lähes perstuntumalta vaihdoin raidetangon pään :)