Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Yleistä tekniikasta => Topic started by: Doggy79 on May 09, 2005, 15:44:23 PM
-
Tietääkö joku mistä saisi uudet satulat, kun toi vasemmanpuoleinen etusatula tuppaa jumittamaan?
edit: otsikko
-
Kuinka satula on mennyt käytännössä rikki ?
Haet kaupasta korjaussarjan ko satulaan, jossa tulee:
- kumiset "männän renkaat"
- haitarikumit männille
- liukutappien haitarikumit
- muita kumitiivisteitä/tarvikkeita (en tiedä tarkemmin mitä eclin jarruissa o)
Sitten:
- otat satulan irti navoista (2 pulttia)
- otat jarrunesteputken irti
- otat palat pois välistä
- otat sen längen pois joka liukuu männänrungossa olevien pulttien varassa
- laitat rättiä männän ja vastaseinämän väliin ja paina paineilmapistoolilla ilmaa jarrunesteletkun paikkaan (varo silmiä / sormia) -> mäntä poksahtaa pois.
- otat tiivisteet pois -> katso samalla kuinkapäin ne on
- 600/1200 paperilla hinkkaat ruosteet pois männästä, sylinterinseinämistä, liukutapeista
- uudet tiivisteet paikalle, männän voitelet jarrunesteellä ja liukuihin kuparitahnaa
- kasaat takasi ja ei jumita enään.
Samallahan voit hinkata ne satulat puhtaaks ja maalata punaiseks, tuo 50hp lisää ;)
-
Käytin ton auton jarruhuollossa... Kaveri yritti tuota satulaa herkistellä. Se sano, että joku kumitatti sieltä oli kulunut rikki minkä vuoksi se jumii.
Jos vaan maalaan ne punaisiksi niin eiköhän ne toimi.
-
Noin 30-40€ maksaa se tiivistesarja, ja siinä on tiivisteet molemmille puolille. Vaihdoin ite ne tiivisteet pari viikkoa sit ja hyvin on toiminu. Periaatteessa hyvinkin helppo homma, paitsi jos pultit on yhtähyvin jumissa ku mulla oli. Tiivisteet on samat ku 90-luvun alun 2.0 Galanteissa (galluissa mäntiä on kahta kokoa oisko ollu 56mm ja 60mm Eclipseen käy ne isommat). :)
Nii ja jos ei paineilmalaitteita oo käytössä, ni lähtee se mäntä ulos ihan vetämälläkin ( saa kyllä vetää aika kovaa). :D
-
Tiivisteet on samat ku 90-luvun alun 2.0 Galanteissa (galluissa mäntiä on kahta kokoa oisko ollu 56mm ja 60mm Eclipseen käy ne isommat). :)
Kolmea kokoa. Viel löytyy 2 * 46mm mäntäset per puoli ;D
Männän ottoon viel kolmas vinkki, rasvanippa siihen putken tuloon ja rasvaprässillä aukaset (viimenen keino)
-
Kolmea kokoa. Viel löytyy 2 * 46mm mäntäset per puoli ;D
Männän ottoon viel kolmas vinkki, rasvanippa siihen putken tuloon ja rasvaprässillä aukaset (viimenen keino)
No okei Tepi tunnustan unohdin että vr-4:nenkin (taitaa olla dyn-4:ssa myös noi kaks mäntäset satulat) on 90-luvun alun 2.0 gallu mutta tarkoitin niitä normaaleita vapaasti hönkäileviä ja vajaa vetoisia galantteja ;)
Mutta kuitenkin ne halkaisialtaan isoimmat tiivisteet kun otat, niin osut oikeaan 8-)
Vielä tohon männän ottoon, jos sen meinaa vetää ulos, ni kannattaa varata lukkopihdit lähelle, mulla sitä ainakin sai vetää todella kovaa (jumissa kun oli). :)
-
Tällähän nyt ei tässä mitään merkitystä ole mutta 6/92 eteenpäin AWD DSM aina 2-mäntäisillä satuloilla.
Nippeliä ;D
-
Hopsis ooppa hiljaa ettei joku aamu sulta oo loota ja perä kateissa. Kuulemma joku tarvittee semmosia ::)
Ei vaan kannattaa tosissaan korjata ne jarrut. Ei oo paha rasti ja ei mee sit jarrulevyt kieroks / kuumia niin paljoo että tulee laakeriremonttia.
-
Hopsis ooppa hiljaa ettei joku aamu sulta oo loota ja perä kateissa. Kuulemma joku tarvittee semmosia ::)
Ihan vinkkinä vaan... Ilmota vähän etukäteen kun oot tulossa hakeen ni käännän varashälyttimen pois päältä. Helpompi molemmille kun vie koko raadon kerralla. On siinä varkausvakuutus ;D
P.S. Mun Laseri on rullannu tehtaalta pihalle 5/92...
-
Pysytään OT:ssä viel ;D
Ootko ajanut autollas hetkeen aikaan ::)
-
Mahtaneeko nuo olla oikeat? Maksaa nimittäin 17 €?
2.0/ABS 6.90--92 Ø60 Eteen (GTi-4WD 6.91--92).
-
Mahtaneeko nuo olla oikeat? Maksaa nimittäin 17 €?
2.0/ABS 6.90--92 Ø60 Eteen (GTi-4WD 6.91--92).
Niin tiivistesarja? Pitäisi olla oikea, kun siihen tiivistesarjaan ei kuulu kuin kolme tiivistettä / puoli (2xliukujen ja 1xmännän). Hintaan nähden siis..
En nyt ihan ulkoa muista miten noissa oliko 60 halkasija vai 54, tarkistetaan....
-
Ainakin mulla kävi ne isommat eli 60mm tiivisteet, kun juuri vaihdoin, eli eiköhän ne oo oikeat :)
-
'nuff said 8-)
-
Kannattaa kysyä eri paikoista.
Lanceriin aikanaan tuli väärät motonetistä ja sen jälkeen hain tammerdieselistä niin johan tuli oikeet ja halvemmat.
Nyt kuin hain galluun niin hain suoraan tammerdieselistä eteen galantin omat ja taakse oli semmonen setti joka kanssa käy carismaan.