Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: _Larson_ on May 21, 2010, 20:29:19 PM
-
Onko kellään muulla ollu ongelmia että purkais akkua, aamulla ei lähteny käyntiin ku oli akku tyhjentyny, mitattiin sit paljoko se vie virtaa nii oli 0.6A koko ajan, itestään tullut vika, ei johdu popeista ja lisämittareista mitä on tullu laiteltua ku ne testattiin heti. sisävalon sulakkeen ottaa pois nii tipahtaa 0.47amppeeriin. reilu kk sit ostettu optima akku, ei luulis siinäkää vika olevan
-
Meillä käyttiksenä olevassa -99 Focuksessa samanlainen ongelma, reilu 0.3A imee koko ajan. Sisätilan toiselle 40A pääsulakkeelle asti pääsin tuota vuotoa seuraamaan (tuon sulakkeen kun ottaa pois niin tippuu -> ~0A), mutta sen jälkeen ei löydy vuotoa mistään.
Soittelin Fordin huoltoon ja siellä sanoivat ko. kulutuksen olevan normaalia, menee kuulemma kojelaudan kellolle. :o Luulis ainakin kellon pysyvän ajassa moisilla virroilla! ;D
Testaapa kaikki sulakkeet yksitellen läpi sekä moottoritilan että sisätilan bokseista. Vai onko katottu jo, eikä vaikuta mitkään muut ku tuo sisätilavalo?
-
Sellainen huomioooo, että ainakin varashälytin syö aina hieman virtaa!
Oli yksi jenkkiauto jonka hälytin tyhjensi akun parissa viikossa, jos sen laittoi päälle.
Samalla taistelin myös Optima akkujen kanssa.
Oli 3 eri akkua, 2 uutta hain takuuseen. Oli keltaista ja punaista.
Jostain syystä ainakin mun käytössä tai sen puutteesta johtuen ne kypsyivät parissa kuukaudessa. Sitten kun ovat kunnolla tyhjentyneet, ottivat itseensä ja eivät pitäneet enää lupausta käynnistyä eli latausta.
-
itselläni oli kerran vastaava ongelma.
vika löyty lopulta laturista, 1 diodi oli rikki ja sitä kautta purki akkua
latas mitatessa normaalisti mutta akku tyhjä aina jos yli 10 tuntia auto seisoi.
-
Luulin kerran, et purki akkua mut järjettömän metsästyksen jälkeen havaitsin, että akun kenkä oli huonosti kiinni :)
Niinku tossa DaJackalin viestissä ohimennen mainitaan, niin löydät sen vuotokohdan sillain helpolla, että mittaat jokaisen sulakkeen takaata vuotaako. Eli otat pääsulakkeelta et meneekö virtaa läpi. Sit yksitelleen nypit aina yhden sulakkeen pois ja katsot loppuiko vuoto. Pistä sulake kokeilun jälkeen takas. Se sulake minkä jälkeen loppuu on syyllinen siis vuotoon ja voit alkaa etsimään siitä piiristä vikaa.
Jos mikään laite ei ole päällä niin muistaakseni jossain oli ohje, että vuotoa saa olla alle 0,01 amppeerin verran. Muutoin jossain on vikaa.
Jos toi fordin kello syö tosiaan noin paljon niin akkuhan menee tyhjäks viikossa?! Pikkasen etsisin vikaa toisaalta.
-
Töissä oli puhetta että normaali ois joku 0.2A. Kiitoksia neuvoista, jospa se löytys kuhan tässä pääsee kunnolla tutkimaan :)
-
Joo, en todellakaan osta väitettä että kello veis noin paljon. Kaveri kysyi, että miksen tiedustellut fordin asentajalta että kantaako hän selkärepussa aina akkua mukana että pysyy rannekello käynnissä, mutta en silloin kyennyt, oli sen verran jäätävä tuo vastaus. ;D Viikossa tai talvella 5 päivässä vetää tyhjiin. Vuotoa en oo vieläkään löytäny - pitäis paneutua tarkemmin, jospa nyt kesälämpimillä jaksais ropata tuotakin.
Jos on reippaat hälyt, niin silloin kuulemma voi viedä enemmän - jopa lähemmäs ampeerin virroista on yksi kaveri puhunut hänen Borassaan, mutta tuota en kyllä mittaamatta usko.
Ite lähtisin kyllä juuri noista sulakkeista etsimään vikapäätä... ja voi olla, että jokin relekin on jäänyt jumekseen auki-asentoon. Toivottavasti vika löytyy!
-
Sellainen huomioooo, että ainakin varashälytin syö aina hieman virtaa!
Oli yksi jenkkiauto jonka hälytin tyhjensi akun parissa viikossa, jos sen laittoi päälle.
Samalla taistelin myös Optima akkujen kanssa.
Oli 3 eri akkua, 2 uutta hain takuuseen. Oli keltaista ja punaista.
Jostain syystä ainakin mun käytössä tai sen puutteesta johtuen ne kypsyivät parissa kuukaudessa. Sitten kun ovat kunnolla tyhjentyneet, ottivat itseensä ja eivät pitäneet enää lupausta käynnistyä eli latausta.
Juurikin tämmönen ongelma mullaki.. USDM ja ite asennettu häly ja akku tyhjänä vajaassa 2 viikossa :)
-
Konetilan sulakkeet käyty läpi ja sisätilan sulake vei sen 0.2A ja oiskohan ollu joku käynnistyksen eston sulake tai vastaava nii vei 0.02A. Mitähän kaikkee lie tuossa sisätilan sulakkeessa samassa?
-
Konetilan sulakkeet käyty läpi ja sisätilan sulake vei sen 0.2A ja oiskohan ollu joku käynnistyksen eston sulake tai vastaava nii vei 0.02A. Mitähän kaikkee lie tuossa sisätilan sulakkeessa samassa?
Kaikki sisätilan ja takakontin valot nyt ainakin. Veikkaisin, että jokin oven tai takakontin auki/kiinni-tunniste vuotaa runkoon. Seuraavaksi teet niin, että otat sisätilan polttimot yksitellen irti ja katot mikä niistä katkaisee vuodon.
Sähköviat on sit siistei :) Onneks ei oo sitikkaa.
-
Näköjään vaikutti aika paljo virran vientiin ku otti keskuslukon releen pois, voi olla joku murtuma oven johtoissa ku ei toiminu hälyn kautta keskuslukkokaa.
-
Nyt vie enää sen 0.295A, oli tosiaan yks keskuslukonpiuha melkein poikki. Kehtaako joku mitata omasta eclistä paljoko vie, nii sais jotain suuntaa? Jotku tosiaan puhuu 0.2A normaalina ja jotku taas 0.03A :-/
-
Nyt vie enää sen 0.295A, oli tosiaan yks keskuslukonpiuha melkein poikki. Kehtaako joku mitata omasta eclistä paljoko vie, nii sais jotain suuntaa? Jotku tosiaan puhuu 0.2A normaalina ja jotku taas 0.03A :-/
Itse kun samanlaista ongelmaa selvittelin, niin vei alle 0.01.
-
soitinhan vie jo sen 0.14A ainaki tuon mallin mikä mulla on :P