Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Otto on March 08, 2007, 01:04:31 AM
-
Käytättekös te synteettistä vai semisynteettistä öljyä? Olin jo synteettinen öljykannu kädessä kaupassa kunnes tulin ajatelleeksi että ei 90-luvun alkupuolella pahemmin täyssynteettistä öljyä käytetty missään. Päätin sitten olla ostamatta ja ajattelin kysyä mitä te muut käyttätte koneissanne?
Haynesin manska ei sanonut synteettisyydestä mitään ja auton omat huoltovihkoset on tuolla talviseisonnan kourissa kamppailevan auton hanskalokerossa.
Mietin että synteettinen ilman muuta, mutta pysyykö se sisällä?[reason]Otsikko[/reason]
-
Täyssynteettinen on oikea ratkaisu mielestäni, hyvin toiminut ainakin itsellä aikoinaan. Merkistä riippuen, mutta ainakin Mobilin rally formula toimii hyvin, castrolin vastaava litku kului aika nopeasti pois.
-
Itellä nyt koneessa "halppis" täyssynteettistä. Delphi merkkistä muistaakseni, 20 euroa 5l.
Seuraavaksi aion kokeilla jotain parempaa, varmaankin TB Diamond:ia. Näyttää ainakin tuo halpa öljy maistuvan turhan hyvin Ellille.
-
Vaihdon tossa kuukaus takaperin ittelleni Teboil Diamondit. Se sai oisko se sitte ollu täydet 5 tähteä TM:n öljyvertailussa. En oo ainakaan huomannu et ois öljyä vähentyny koneesta. ;)
-
Ei noissa kannata mitään halpisöljyä käyttää. Ite laitoin joskus, jotain halpaa öljyä (en muista merkkiä, alle 20€/4litraa) gti lanceriin ja eclipseen, niin kone tuntui selvästi tukkoisemmalta verrattuna mobil 0w40 tai castrol 10w60, joilla ajelin aiemmin.
Mobil 5w50 on hyvä öljy eclipseen, eikä ole kallista ~25€/4l, mitsuissa yleensä käytin tuota.
Mutta älkää ikinä laittako mitään mineraaliöljyä koneeseen!
-
Mutta älkää ikinä laittako mitään mineraaliöljyä koneeseen!
...paitsi vanhoihin (pre 80-luku) koneisiin, kun ei niissä muut pysy sisällä :)
-
Turbolle minimissään sitten xxW40, mieluiten xxW60. ei keitetä niitä öljyjä puuroksi ;)
Itellä Castrolin TWS motorsporttia 10W60, seuraavaksi kokeillaan tuota Castrolin Edge Sporttia 10W60 (taatusti samaa pa***aa :D)
-
Itellä Castrolin TWS motorsporttia 10W60
Samat setit käytössä täälläkin.
-
Laitoin eilen Shell Helix Ultra 5W-40, kun sain halvalla.
Sehän on sentään Ferrarin öljyä, ja Ferrarithan ovat useimmiten punaisia, ja niin on mun Eclikin... :D
-
En tiedä mitä öljyä eclissä on edellinen omistaja käyttänyt,mutta nyt vaihdoin halvat synteettiset niin alkoi savuttamaan heti reilusti.Vanhoilla öljyillä ei savutellut enkä huomannut että olisi syönytkään.
Missä teillä on mittarin mukaan öljynpaineet?Itsellä kylmänä nousee ensimmäiseen valkeaan viivaan,lämpimänä kaupungilla pyöriessä punaisen ja eka valkean puolessavälissä ja tyhjäkäynnillä punaisella :-[.
Öljynpaine valo ei vilahtelekkaan,ei vaikka kytkimen avulla pudottaa kierrokset 500rpm.
Jotenkin tuntuu että tuo mittari heittää,kun valo sammuu heti käynnistettäessä,eikä muulloinkaan vilahtele saatikka sitten pala.
-
Öljynpaineet on sillon normaalit kun moottori on normaalilämmin, kierrokset 3000 ja öljynpainemittarin viisari keski-alueella. Siis niiden kahden keskimmäisen viivan välillä jossain.
Itellä huomasin kun vaihdoin halppis öljyt Shelliin, niin paineet nousi.
-
Käykö eclipseen muu öljynsuodatin kuin oma? Auto siis 1g.
-
Käykö eclipseen muu öljynsuodatin kuin oma? Auto siis 1g.
Jos ei meinaa Eclipse-nimikkeellä löytyä, niin tiedustelee vaan 88-92 GTi Galantin vastaavaa.
-
Käykö eclipseen muu öljynsuodatin kuin oma? Auto siis 1g.
Jos ei meinaa Eclipse-nimikkeellä löytyä, niin tiedustelee vaan 88-92 GTi Galantin vastaavaa.
Sama suodatin on kaikissa 2,0l Galanteissa väliltä 87-96. 6th gen 1,8l Galanteissakin on sama... Muistaakseni M14x1,5 kierteellä, mutta laipan kokoa en muista... Joskus spekuloin sellasta että vaihtais tilalle vaan isoimman suotimen mitä löytäisi. Se jäikin sitten sinne spekuloinnin tasolle kun tuskin siitä mitään hyötyä olis... ehkä desilitran suurempi öljytilavuus, joka nyt on yhtä tyhjän kanssa...
-
Käykö eclipseen muu öljynsuodatin kuin oma? Auto siis 1g.
Jos ei meinaa Eclipse-nimikkeellä löytyä, niin tiedustelee vaan 88-92 GTi Galantin vastaavaa.
Sama suodatin on kaikissa 2,0l Galanteissa väliltä 87-96. 6th gen 1,8l Galanteissakin on sama... Muistaakseni M14x1,5 kierteellä, mutta laipan kokoa en muista... Joskus spekuloin sellasta että vaihtais tilalle vaan isoimman suotimen mitä löytäisi. Se jäikin sitten sinne spekuloinnin tasolle kun tuskin siitä mitään hyötyä olis... ehkä desilitran suurempi öljytilavuus, joka nyt on yhtä tyhjän kanssa...
Suuremmassa voisi olla enemmän suodatin pinta-alaa.
Framin suodattimet on kyl aika kookkaita halkasijoiltaan verrattuna mitä yleensä oon käyttänyt.
-
Suuremmassa voisi olla enemmän suodatin pinta-alaa.
Framin suodattimet on kyl aika kookkaita halkasijoiltaan verrattuna mitä yleensä oon käyttänyt.
Meinaatko että se vois virrata vapaammin ja/tai säilyä puhtampana pitempään?
-
pirssi kävi huollossa 3.12 jolloin tehtiin jakoremppa ja vaihdettiin öljyt koneeseen ja vaihdelaatikkoon... Nyt perjantaina ajaessa öljynpaine oli liki punasella ja kuulu koneen puolelta kilkatusta tod.näkösin venttiilit :-/ nyt lauantaiaamuna tzekkasin öljytilanteen joka oli aika huono... koneessa oli tayssynteettiset mobil 1set. Mitä öljyä nyt kannattaisi laittaa??
Toivottavasti ei ole hajonnut mitään :'(
-
Itellä on Castrol TWS motorsport 10W60. Öljynpaineet pysynyt kurissa.
-
Enemmän öljynpaneisiin vaikuttaa kyllä viskositeetti arvo kuin se onko öljy synteettinen tai ei.
Mulla Mobil 1 15W/50 omassa turbo koneessa.
-
No nyt on Shell Helix Ultrat sisäl... öljynpaineet on ny niinkun pitääkin!
Nyt ei oo ajettu, en tiiä johtuko venttiilien kilkatus öljyistä :-/ venttiilivarren kumit pitänee seuraavaks tsiikata jos kilkattaminen jatkuu....
-
No nyt on Shell Helix Ultrat sisäl... öljynpaineet on ny niinkun pitääkin!
Nyt ei oo ajettu, en tiiä johtuko venttiilien kilkatus öljyistä :-/ venttiilivarren kumit pitänee seuraavaks tsiikata jos kilkattaminen jatkuu....
Nakutus johtuu hytikoista, tukossa/huono voitelu/jumissa&rikki. Viallisia yksilöitä vaikea paikallistaa joten yleensä kaikki 16kpl uusitaan kerralla. Jatkuvasta nakuttelusta tuuppaa menemään rullakeinut mäsäks, eli kannattaa fiksata sitten mahd.nopeasti.
Jos ei erilaista öljyä käyttämällä / forte motorflushilla lähde nakuttelu pois niin luultavasti syytä uusia uudemman mallin hytikoihin..
-
mitähän semmoinen lysti mahtaa maksaa..??! saattaa autonvaihto tulla tämän myötä...
-
powerdoselta 12e kpl. kertaa 16
-
ei tarvii pajalle lähtee... öljyn vaihdolla hävis naputukset :)
-
Omassa autossa oli Saksassa tehty huolto ja seuraavaan huoltoon vielä matkaa, mutta öljyn pinnankorkeuden merkkivalo vilahteli aina silloin tällöin vaikka öljyn pinta oli ylärajoilla . Vaihdoin Mobil 5w50 öljyiksi ja täyttö inasen ylärajan yli. Paineet pysyy (tosin eipä niissä vikaa ollutkaan) ja merkkivalo lakkasi vilkkumasta. ;)
-
Mitähän moottoriöljyä omistajan käsikirja suosittelee Eclipsen 4g63 GS-T koneeseen ?
Kiinnostaisi tietää, mutta kun oma käsikirja on Japaniksi ja en oikein ymmärrä Japania :)
-
Käytin mobil rf1 5w50, hajua oli ja söi hieman. Paineet laski tyhjäkäynnillä asteikon alareunaan. Nyt castrol SLX 0w30, ei syö, ei haise ja paineet pysyy.
Kesäksi varmaan nuo edellä mainitut castrolin 10w60
-
ite käytän eclipsessä cd cardicin 5-50w täyssynteettistä öljyä ja samaa tossa galaksissakin tuli käytettyä.
Itellä ei tosin yhtään hajua mitä se entinen omistaja öljyä on käyttänyt kun pölläytteli vähän sinistä ja söi öljyä, eka luulokuva tuli että venttiilinvarrenkumet oli mennyt, mutta öljynvaihdolla hävisi oireilut.
Halpaa on hintaansa nähden vielä 19.90 / 4 litraa paikallisessa osaset liikkeestä.