Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: mika75 on February 26, 2009, 23:30:57 PM
-
Pitäs toi ahdin purkaa ja tarkistaa kunto. Koska kone ja ahdin on ollut järven pohjassa. Tuossa imupuolen (alumiininen puoli) siipipyörässä näkyy siivekkeissä pieniä jälkiä, niinku ois käyny sisällä muutaki kui ilmaa. Toimiikohan semmonen normaalisti ? Voin laittaa kuvan siivestä kuhan saan pultit lämmitettyä irti ettei mene poikki.
-
Mitä olen ymmärtänyt niin se kannattaisi viedä jonnekin turbohuoltoon, jossa on tasapainotuslaitteet.
Mutta kysymykseen, joka kiinnostaa kaikkia. Miksi moottori ja turbo on ollut järven pohjassa? Oliko siellä koko auto vai käytitkö vain moottoria ankkurina?
-
Mä ostin mun autoni Usa:sta vakuutusyhtiöltä. Keula on ollu tulvan takia veden alla ja ovesta on tullu vesi sisään joten matot on homeessa. Kone on ny kunnossa(toivottavasti). Vielä on turbon tarkistus. Tossa mitsun turbossa ei oo varsinaisia laakereita. Kävin kysymässä huollosta neuvoa ja sanoivat et on se avattavissa ite mut pitää varoa siipipyöriä. Maalaus ja kiillotus on mielessä.
-
Mä ostin mun autoni Usa:sta vakuutusyhtiöltä. Keula on ollu tulvan takia veden alla ja ovesta on tullu vesi sisään joten matot on homeessa. Kone on ny kunnossa(toivottavasti). Vielä on turbon tarkistus. Tossa mitsun turbossa ei oo varsinaisia laakereita. Kävin kysymässä huollosta neuvoa ja sanoivat et on se avattavissa ite mut pitää varoa siipipyöriä. Maalaus ja kiillotus on mielessä.
Helposti suomessa toi turbon huolto tulee maksamaan saman kun uuden tilaus jenkeistä. Kannattaa pitää mielessä. Ens kuussa tilaillaan SlowBoyRacingistä tavaraa taas, sieltä kenties sullekkin uus ahdin?
-
Höpö puhetta ettei ole laakereita! 2 kpl messinki akselilaakereita ja 1 kpl päittäislaakeri + tiivisterenkaat. Mulla on vakioahtimia osinakin.
Siipipyörä menee kyllä vaihtoon jos on mitään lovia, tai sitten tasapainotus ja hionta.
Mites pakopuoli, onko valuosa halki kuten yleensä? Sitten ei kannatas enää korjailla.
Ps. Uus Evo 3 ahdinkin löytys...vaihdetaanko ;)
-
En oo tutkinnu vielä mitään halkeamia. Ensviikolla halkasen kahtia koko ahtimen. Meneekö evo 3 ahdin nakkaamalla tilalle ja pitääkö muuttaa suuttimia tai jotain muuta vastaavaa ettei mee huonommaksi? Viikonloppuna en kerkee tehä mitään ku meen Turkuun talviheikkiin osteleen ja myymään romua.
-
Heittämällä menee paikalleen 1g eclipseen ja 2g malliin joutuu hieman muuttamaan turbon vesi ja öljyn liitäntöjä, yleensä noi uudet putket saa ostaa sarjana. Kotikonsteinkin varmaan onnistuu?!
EVO 3 turbo on suosittu vaihtoehto koska hinta vain pari kymppiä enemmän kuin vakio turbo. Jos ei muuta muutoksia tee tehon nousu ei ole mahtava, mutta huomaa kyllä eron varsinkin yläkierroksilla.
Sit jos ahtoja nostaa esim. mekaanisella säätimellä, jne saat tehoja reilut 250 hp ilman chippejä tms. EVO 3 turbon raja tulee vastaan tuolla 380 hp paikkeilla. Ainakin vakio suuttimet ja bensapumppu jäävät ennen sitä pullonkaulaksi.
-
Heittämällä menee paikalleen 1g eclipseen ja 2g malliin joutuu hieman muuttamaan turbon vesi ja öljyn liitäntöjä, yleensä noi uudet putket saa ostaa sarjana. Kotikonsteinkin varmaan onnistuu?!
EVO 3 turbo on suosittu vaihtoehto koska hinta vain pari kymppiä enemmän kuin vakio turbo. Jos ei muuta muutoksia tee tehon nousu ei ole mahtava, mutta huomaa kyllä eron varsinkin yläkierroksilla.
Sit jos ahtoja nostaa esim. mekaanisella säätimellä, jne saat tehoja reilut 250 hp ilman chippejä tms. EVO 3 turbon raja tulee vastaan tuolla 380 hp paikkeilla. Ainakin vakio suuttimet ja bensapumppu jäävät ennen sitä pullonkaulaksi.
Hieman offtopiccia, mutta sopiiko Evo 4:sen kompura puolen kotelo heittämällä tohon 2G:n turboon? Olisi vaan keulacuuleria putkistoa varten huomattavasti parempi painepuolen lähtö.
-
Arvaan että ei, mutta ihmeiden aika ei ole ohi. Koitappas jos sellanen sulla ois...
Kato ainakin pyörän pyörimis-suunta ensin ;)
-
Onx toi Mitsun vakio turbo mitsun oma vai garretin tekemä?
-
Mulla on tämmönen lätkä siinä turbossa...
-
Tos on se siipipyörä, oli vaikee kuvata se reiän sisältä. :D
-
Tos on vielä kuva koko vempaimesta.
-
Mä sit päätin viedä koko turbon huoltoon. Makso mitä makso ku en ite löydä siihen edes osia.