Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: costarica on October 09, 2005, 18:31:09 PM
-
Elikkä ongelma on että jarruvalot ei pala kun painaa jarrua ja ABS:in valo palaa. Kun vaihtaa jarruvalojen sulakkeen ABS:in valo häviää mutta kun painaa jarrua niin sulake kärähtää ja ABS:in valo alkaa palamaan. :-? Onko kellään ollut tälläistä ongelmaa ??? :-/
-
Oikari jossain mitä ilmeisemmin vain. Onko sulake oikean kokoinen? Ettei joku ole vaihtanut liian pientä sulaketta sinne...
-
Sulake on oikean kokoinen. Tarkistettiin pariin kertaan.
Tuokin vika siis ilmestyi autoon kun sillä tehtiin äkkijarrutus (about 70km/h -> täyspysähdyksiin), eli ei ollut siinä alunperin, eikä ole moista oireillut aikaisemmin.
-
Situation:
ABS:n rele pois, kaikki sulakkeet paikoillaan.
Miten käyttäytyy? Palaako sulake edelleen?
-
Vieläki on ongelma ja kaikki pelit ja vehkeet paikoillaan ja on oikeen kokoset sulakkeet
-
Niin mutta kokeilitko miten käyttäytyy kun abs rele poissa?
-
Juuh tänään yritin vääntää sitä abs:in relettä irti mutta ei liikahtanu mihkään. Yritin vaikka mitä poppas konstia mut kun ei niin ei. :P
Ja mikä on hämärintä, boksin päällä lukee et releen pitäis olla 60a, mutta kiinni oleva on 20a ::) ja et se rele ei näytä ainakaan päältä päin siltä et se olis kärähtäny.
edit: viestiä siistitty -Psy-J
-
Jees jarruvalot toimii taas ja myös absi ;D Vaihdettiin sulakkeet ja ronkittiin liitoksia ;D
-
Jees jarruvalot toimii taas ja myös absi ;D Vaihdettiin sulakkeet ja ronkittiin liitoksia ;D
Sähköviathan lähtee tunnetusti lähes aina kun ronkitaan liitoksia, heilutellaan sulakkeita, releitä ja laitetaan crc:tä joka väliin 8-)
-
Vanhaa topiikkia hieman ylös.
Eli siis ongelmana ollut auton ostosta asti (n.3 vuotta), että käsijarru/varoitusvalo palaa taulussa taukoamatta.
Ei ole katsatuksessa tai ajossa ollut kummempia vikoja jarruissa :-?.
Missä vika, tai mistä kannattais lähteä etsimään vikaa?
-
itellä oli juurikin sama juttu, Toi valohan myös merkitsee sitä että on jarruneste vähissä jolloinka säiliössä oleva anturin koho??? pääsee liian alas, itellä oli kuitenkin nestepinta maksimissa, eli siinä ei voinut olla vika.
Hetken ku ihmettelin ni aattelin että toi verkko joka on siinä suodattamassa nestettä on liian syvällä. Otin sen pois kokonaan ja valo sammu, eli luulisin että siellä vois olla samaa vikaa, että se suodatusverkko/kippo miks sitä nyt kutsuis niin se painaa tuota anturia pohjaan, jolloinkas tuo valo palaa koko ajan.
EDIT: niin sen kipon toki voi laittaa takasin, ite tein siihen vaan reijät pohjaan että sain sen revittyä huitulaan sieltä.
ei kuitenkaan kannata runnoa sitä vaan asettelee sen sihen huulille ja korkki kiinni.
-
Lueskelin juu tuolta mitsu klubbenin puolelta, että galantis samoja vikoja..
Siellä neuvottiin räpläämään sen korkin kumikäikäleen kanssa jotain, jotta syntyisi jonkun näköiinen paine jarru järjestelmään? :-?
Hetken aikaa itsekin kikkailin parkkipaikalla, tuloksetta..
Täytyy mennä katteleen sitä tarkemmin.
-
nosta vaan se sihti pois sieltä. koitas sitä vaan, jos se on vähänki alhaalla ni voi jo johtua toi, otat sen pois ja koitat jos sammuu ja paat takasin.
-
Haa! otin sen piuhan irti sieltä kupin pohjasta, ja johan loppu valon palaminen ;D
Eli siis vika on siinä anturissa, tai johdoissa.
Johdot oli kyllä sen näköset että niitä on ronkittu, vois niitä puhdistella ja jos sit ei vielä pelaa oikein niin siirtyä itse anturiin..