Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: hopia_90 on March 19, 2008, 20:29:36 PM
-
Elikkä Eclipse nykii ajossa ihan sattuman varaisesti, eli sytytys katkoilee joskus jopa käy 2 tai 3 sylinterillä. Vikakoodi: 44,eli tr unit tai puolat
Olen uusinut
- Tulpat
- Tulpan johdot
- Puolat (purkaamolta)
- Power Tr Unitin (purkaamolta)
- Ecun, n. 2kk sitten (Ostin korjatun)
Että olisiko kellään tietoa mistä kannattaisi vielä etsiä vikaa? Voihan syynä olla että purkaamon puolat ovat vialliset kun toi vika viittaisi vahvasti niihin.
Voiko noita puolia mitata yleismittarilla, ainakin virranjakajallisesta autosta voi mutta en tiedä tästä ns. sähköisestä sytytyksestä.
-
Aikoinaan kun omassa vaparissa oli samaa vikakoodia, niin puolan puolelta löytyi syypää erroriin.
-
Puolathan voi mitata vastusmittarilla, mutta voi olla että näyttävät ok kylmänä mutta eri asia kun kone ja puolet ovat läpimät. Tuleeko viat myös kylmällä moottorilla? jos sulla on ajoituslamppu, pistä sen anturi eri tulpan johtoihin kun vika ilmenee nii voi päätellä mitkä tulpat ei saa kipinää. Puolassahan on kaksi piiriä, olikohan ne 1 & 4 / 2 & 3 sylintereille, eli alkaa luultavasti pätkiä just kahta pyttyä kerrallaan jos jommassa kummassa puolan käämissä vikaa. Tai voisko vika olla suuttimissa tai johdoissa, että ei saa bensaa?
-
Välillä se nykii kylmällä joskus lämpimänä yleensä kiihdytyksen yhteydessä, se myös joskus pätkii motarilla kun käyttää cruisea n. 3000 rpm et se on niin sattuman varaista, tänäänkin aamulla ei pätkiny ollenkaan duuni matkan aikana.
Aattelin nyt tänään töiden jälkeen ruiskuttaa joka liittimeen ja anturiin kontakti spreitä ja kattoo että onko tulpista mikään musta tai mtn.
Itse kyllä kelailin sitä bensa puolta, mutta sittenhän noiden vikakoodien luku on turhaa ku se väittää vian olevan sytytyksessä.
-
Nuo oireet ja vikakoodit on ihan samat kun miulla aikoinaan. Pysyn edelleen tuon puolan kannalla.
-
No pitänee nyt sit mennä takaisin purkaamolle ja vaihtaa se toiseen puolaan, toivottavasti se sit auttaisi.
-
Mulla on ainaki joka vehkeessä johtunu kaikenmoiset nykimiset AINA tulpanjohdoista. Eli kannattaa ostaa kunnon johdot eikä niitä motonetin hyllystä hintaan 2€/kpl. AD:lta ostin Ecliin joskus kun kans nyki hieman siinä noin 2000rpm ja siihe loppu sekin nykiminen.
-
Itse asiassa hommasin AD:lta noi tulpan johdot on ihan kullattua johtoa et makso sen 59e
Että vika ei sinäänsä ollut niissä.
-
Joo pitäs se tuon hintasilla johdoilla pelata. Multa löytyy ACCELL piuhat jos niitä vielä epäilisit...
-
No tänään meen vaihtamaan sen puolan ja jos se sen jälkeen nykii, ni sit se on kai foorti käytävä ostamassa :D
-
Voi vee ei löytyny toista puolaa :(
Mistähän löytyisi? Onko kellään myynnissä?????
-
Voi vee ei löytyny toista puolaa :(
Mistähän löytyisi? Onko kellään myynnissä?????
www.varaosahaku.fi
Sieltä katot galantin ja eclipsen alta.
-
Voisin kysästä tolta sähköasentajalta, millä oli evo huollossa ja vaihettiin tr unit uuteen kokonaan, jos kiinnistaa ni von kysyä sieltä hintaa uuteen, oli joku 70e ku vaihettiin.
-
Siis kumpaa tarkoitat? Puolaa vai Tr unittia??
Ite tarviin puolan ku oon jo turhaan tr unitin uusinu.
Eikä tuolta varaosahausta puolaa löytyny paitti johonki normi 2 litraseen galanttiin :(
On muuten hemmetin monta noita puolia ku katottiin JapaninMoottorituonnista muttei ollu tollasta mikä mulla.
Toi on F-630 tehostajan kanssa.
-
Onkos kellään kokemusta tälläisesta moni puola paketista??
On kyllä kallis mut ei ole kohta muita vaihtoehtoja :-?
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/91-99-ECLIPSE-TALON-COIL-ON-PLUG-IGNITION-DSM-AWD-TURBO_W0QQitemZ220215752159QQcmdZViewItem?hash=item220215752159
-
Ruotsista näyttäisi löytyvän. :)
http://www.bildelsbasen.se/
ja hakuun (alternativ #1) se osa f-630
-
Juu tää on ainakin oikea puola :)
http://www.bildelsbasen.se/index.php?index=default&link=item&searchmode=2&partcodesearch=F-630%20DIAMOND%202ST&sortfield=vehiclemodelyear&sortorder=1&page=1&id=8673042
Mut miten hel****ssä mä sen sieltä voin tilata tai hommata kun en ite osaa sanaakaan ruotsia :(
-
Hei onkos alkuperäisessä 1g gs:n puolissa se musta pieni boksi (sytytyksen vahvistin, enkä meinaa tr unittia).
-
Noniin!
Nyt on "uusi" puola kiinni ja ensi koe ajon perusteella so far so good, mutta täytyy vielä muutama kymmen kilometri ajella ennenkuin voi mtn sanoa.
Mutta koe ajolla rupes auto rykimään mutta bensa oli ihan finaalissa ja kävin sitten tankkaamassa niin ongelma hävisi, joten varmaan vain tukkiutunut bensansuodatin.
Mistäs muuten sais hommattua suodattimen? että löytyykö vaikka motonetistä?
-
Mistäs muuten sais hommattua suodattimen? että löytyykö vaikka motonetistä?
Moponetistä saa ihan suoraan galantin nimen alta.
-
Sattuisiko se olemaan nimellä: Galant 1,8i/2,0i 88--93. 14,90e
Kun ei tuolla ole erikseen gti mallia sanottu.
-
Sattuisiko se olemaan nimellä: Galant 1,8i/2,0i 88--93. 14,90e
Kun ei tuolla ole erikseen gti mallia sanottu.
Jep. Eiköhän tuon pitäisi käydä jos ei erikseen ole 16v mallia kerrotttu. Samanlainen tötterö se kaikissa noissa on.
-
Noniin!
Nyt on "uusi" puola kiinni ja ensi koe ajon perusteella so far so good, mutta täytyy vielä muutama kymmen kilometri ajella ennenkuin voi mtn sanoa.
Mutta koe ajolla rupes auto rykimään mutta bensa oli ihan finaalissa ja kävin sitten tankkaamassa niin ongelma hävisi, joten varmaan vain tukkiutunut bensansuodatin.
Mistäs muuten sais hommattua suodattimen? että löytyykö vaikka motonetistä?
ainakin us parts helsingissä löytää osan kuin osan taloniin ja eclipseen.... niillä on aika hyvät toimittajat jenkeis, mut käsittääkseni polttoaineen suodatin on pestävää mallia....
-
Voi helevetti alko pätkimään TAAS ei auttanu puolan vaihto.
Mitäköhän tässä nyt sit enään on tehtävissä?
Pitäisikö kääntyä ecun puolelle vaikka se onkin ihan korjattuna ostettu sinetti päällä 2 vuoden takuulla.
-
Ootko kattonu bensapumpun ja bensapaineet? voisko sieltä puolelta jotain löytyä?
-
Tässä tuli vaan mieleen kun kattelin tossa viime viikolla päästöjä, ja ne oli ihan päin puuta. Ja sadan kilsan ajon jälkeen tulpat on valkeat, mikä syynä? Yleensä kun ne putsaan niin loppuu se satunnainen pätkiminen/nykiminen. Bensaakin maistuu hyvin kulutus n. 11-12l/100 normi ajossa.
Tyhjäkäynnillä, 860 rpm
- co 0,8%
- hc 200
- lambda oli jtn 1,03 -->
- Ja jäännös happi oli 6%
Yksi syy korkeisiin arvoihin on, että pakosarja vuotaa ja tietty voi lambda anturi olla sökönä, onko kellään sen mittaus ohjeita?
Eniten tossa nyt ihmetyttää toi co oisko kellään viisaammaalla tietoa?
-
Nyt todennäköisesti selkis syy miksi pätkii.
Konekäy ilmiselvästi laihalla ja sen seurauksena tulpat tuhruuntuu täyteen valkoista "nokea" ja sillon on kipinä heikko ja välillä sitten pätkii.
Joten nyt pitäs sitte ratkoa miksi käy laihalla, että onko kellään mitään tietoa mistä lähteä etsimään vikaa? Pakosarjan tiiviste mun pitää uusia koska vuotaa ja samalla hitsata pakosarja kun siellä on pieni halkeama, että vika voi ratketa jo siihen mutta täytyy nyt katsoa...
-
jos tarttet ni täältä ainaki löytyy 1g pakosarja ihan katille asti. ehjäki jopa alkukäyriltä :)
-
En mä taida tarvita se on niin snadi halkeama että se mene ihan mig saumalla
Tänään ku starttasin auton niin yks pytty pimahteli ja teki sellasta aaltoliikettä, sit ku se vähän lämpeni ni se loppu.
Kumma on jos tollanen johtuu nokisista tulpista, mut ei auta ku toivoa niin...
-
No nyt näyttää jo vahvasti että auto pelittää.
Vaihdoin viikko sitten sen pakosarjan tiivisteen, ja mittasin samantien päästöt ja olivat ihan rajalukemissa, siis yllättävän paljon heittää kun pakosarja pikkusen vuotaa, eipä ole aikaisemmin tullut vastaan noin herkkää lamdaa tai syysteemiä.
Lisäksi ryhdyin käyttämään 98 bensaa ja näyttäisi konekkin pelaavan paremmin :)
Ja tais mennä toi kulutus vähän yli kantin ku rupes oikeen laskeskelemaan se oli 10 molemmin puolin ::)
Loppujen lopuksi syy pätkimiseen olivat tulpat kun ne töhryynty laihasta seoksesta... ;)
-
Joo ei se ongelma vielä ole kadonnut :(
Kylmänä 2 ja 3 sylinterit pätkii, kipinää kyllä tulee mutta ei vaan taho tulpat sytyttää, mutta heti ku vähän lämpenee niin lähtee pelaamaan, eikä nyi ajossa yhtään.
Lämpimänä voi huomata käynnistä pientä pätkintää mutta silti on lähes huomaamatonta. (Tarkistin vielä ajotuslampulla että kyseessä on 2 ja 3 syln.)
-Erilaisia tulppia oon kokeillu mutta silti kylmänä eivät ole hereillä
-Puolat vaihdettu ympäri joten vika ei niissä
- tr unittejaki oon kokeillu kahta eikä mtn tulosta
-CAS:nki kävin hommaamassa, eikä vaikutusta
-Ruisku suuttimet kävinläpi ei ollut ulkoisia vaurioita tai vastus heikko
-Puristukset OK
44- vikakoodia se vielä vilkuttaa
Että tässä taas pähkinä purtavaksi, 1-4 toimii moitteettomasti...