Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: Raven on June 11, 2005, 13:28:24 PM
-
Terves.
Kävin eilen ostamassa sellasen 1gen eclin. poispäin ajellessa se sitten alko vilkutella sitä "Check Engine" valoa siinä cruisen vieressä.
Että tuota mistähän se mahtaa johtua? onko muilla ollu samanlaista ongelmaa?
-
Siellä on joku vika. Siitä se johtuu. Jos omistat analogisen volttimittarin niin sillä saa luettua sen vikakoodin sieltä kuskin jalkatilassa olevasta diagnostiikkaportista. Tästä puuhasta onkin tuolla muuallakin juttua.
-
Jep vikakoodit vain lukuun, onnistuu myös tuolla dataloggerilla tai sitten ns. vikakoodin lukijalla jossa on ledi vain päässä. Senkin rakennukseen on ohje..
-
Jeps.. Sain eilen tehtyä ton leditesterin, ja sehän ilmottaa lukua 14. Eli tais olla se TPS. eikun vaan sitten mittaamaan että onko se hajalla vai ei. ainut ongelma on että jätin hylsysarjani edellisen auton kyytiin joka meni ecliin vaihdossa :D
-
Eiköhän se ole hajalla kun koodia ilmottaa, ellei siinä tps:n johdotuksissa ole jotain häikkää.
Tässäpä mittausohje niin tulee muillekkin selväksi:
1-4 pinneistä pitäisi ilmoittaa 3.5K - 6K ohmia
2-4 pinneistä mittaamalla kun kääntää tps:n WOT asentoon, pitäisi resistanssin muuttua tasaisesti
-
just.. pitää käydä mittamassa kunhan niin paljon virkistyy. Saakos sitä TPS:ää mihin hintaan ja mistä kannattas kysellä?
-
Sit jos mittaillessa selviää että jumittaa tasan yhteen asentoon niin kierrä sitä TPS:ia varovasti (siis silloin kun se on paikallaan, pultit hieman löysättynä) samalla kun toisella kädellä kääntelet kaasuläpän vipstaakia. Se saattaa jäädä aivan säätövaransa ääriasennossa "jumiin" se TPS. Eli pelaa esim. niin kauan kun kaasuläppä on 0-70% auki ja sit kun siitä painaa pidemmälle niin jää jumiin.
Siitä kuuluu aivan selvä *klik* silloin käännellessä jos on tämmöinen tilanne. Mut tosiaan sen TPS:in resistanssia mittaamalla selviää onko siellä mitään eloa.
Kannattaa tosiaan mitata ihan ensimmäisenä nuo vastukset kun se on aivan PRKL V*TTUMAINEN homma irrottaa läppäkotelosta. Pitäisi purkaa kaasu/cruisevaijerit, PCV-valve ynnä muuta mitä en nyt muista että pääsee siihen alempaan pulttiin kiinni.
Ja jos niin on päässyt käymään että on tosiaan rikki se TPS niin muistaakseni Finnwarelta saa...? Tai sit eBaysta tilaamalla.
-
Kyllä sen tps:n pystyy irrottamaan ihan pelkän imuputken irrotuksella vaparissa, se on vain kovin ahdas paikka ja pitää olla oikeanlainen lenkki tjmsp millä sen saa löysytettyä. Itse tein juuri noin.
-
Nonii.
Kävin tuossa mittailemassa, elikkäs TPS näyttää 1-4 pinnistä 5.36 Kohm, 2-4 pinnistä 0.835 -> 5.75 Kohm
Ja samalla mittasin tuon ISCM:n
1-2 =1.89 Kohm
2-3 = 30.5 ohm
4-5 = 30.9 ohm
5-6 = 12.3 Kohm
Eli näyttäs siltä että toi TPS olis kunnossa, mutta toi ISCM taas ei.
tänään vaihdoin uuden ilmanputsarin entisen aivan mustan tilalle, ja äsken juuri tulin testiajolta, ei enää vilkuttanu sitä Check Engine valoa. Voiko se paskanen ilmanputsari olla osa syyllinen tohon valoon? Ja auto muuten nyki sillon tällön tasakaasulla ajettaessa, yleensä vielä matalilla kierroksilla. mutta sekin nykiminen hävisi.
-
Niin ja vieläkin oli asiaa / kysymistä.
eli noi kierrokset tippuu n. 400rpm kun laittaa ilmastoinnin päälle tyhjäkäynnillä. nyt tyhjäkäynti on n.1100 - 1200rpm. eli viittais siihen että se ISCM on hajalla.
ja ilmastointii palataan vielä. että mitä ne on ne 2 asentoo mitä siinä on? punanen ja vihree valo? kun ei oo aikasemmin ollu ilmastoitua menopeliä.
-
Nopeasti tuohon ilmastointiin....Eli se ensimmäinen asento oranssi tarkoittaa ns.eco moodia, eli se ei viilennä niin tehokkaasti vaan tarkoitettu esim kosteaan ilmaan ja ei niin kuumaan... Vihreä asento taasen on tarkoitettu kun on kuuma etc..
Ja tosiaan iscm rikki, eikun uutta metsästämään tai sitten eskulle korjaukseen. (ei ihan halpaa sekään kun joutuu uuden tai uudet käämit tekemään). Helpoiten löydät esmes ebaystä uuden tilalle, itsekkin sitä kautta jouduin hankkimaan, hintaa tuli joku 50e.
-
Noi muut tulikin jo kuitattua, sen verran siitä ilmastoinnista että keltainen valo eli nappi ns. puolivälissä meinaa tosiaan ECO-asentoa jolloin kompura pyörii aikansa ja sit on taas jonkun aikaa pois. Riittää mainiosti Suomen vähälumiseen kesään. Nappi pohjassa palaa vihreä valo ja silloin kompura pyörii koko ajan ja jäähdyttää siis vielä tehokkaammin.
Näissä vehkeissä on muuten sen verran viisas ECU että se osaa sammuttaa ilmastoinnin kompuran itsekseen täyskaasukiihdytyksen ajaksi esim. ohitustilanteessa. Eli koneesta saa täydet tehot pyörille kun ei ole se kompura jarruttamassa sitä 10-15HP jonka se remmivedolla väkisin vie.
-
mites toi ebay toimii? sen käsitin että se on vähän kuin suomen huuto.net. mutta miten toi maksu ja huuto tapahtuu?
ja tossa "ships to" kohdassa pitäs varmaan lukee muutakin kuin united states, jos sen meinas saada suomeen asti. onko kellään tietoo mitä maksais korjauttaa eskulla?
-
Ei pidä tuo paikkaansa että vihreä asennossa kompura olisi kokoajan päällä, ainakin euroopan malleissa.
Kyllä se menee pois päältä aina välillä..... Tiedä sitten onko jenkeissä erilailla....
keltainen/oranssi.....sama asia ;D
-
mites toi ebay toimii? sen käsitin että se on vähän kuin suomen huuto.net. mutta miten toi maksu ja huuto tapahtuu?
ja tossa "ships to" kohdassa pitäs varmaan lukee muutakin kuin united states, jos sen meinas saada suomeen asti. onko kellään tietoo mitä maksais korjauttaa eskulla?
Sulla pitää olla luottokortti, ja sitten teet paypal tilin. Ja pitää lukea ships to worldwide, tai ainahan voi kysyä myyjältä viestillä.
Kysyppä eskulta itseltään sitä korjausta ;)
-
No PRKL... Texas mallin Plymouthissa ainakin pyörii sitten ihan koko ajan kun palaa vihreä valo... Se on kato siellä missä ei haise köyhä eikä nappaa vaikka vie litran satkulla enemmän ;D
Toi tyhjäkäyntimosa on kans semmonen että melkein lähtisin kyseleen purkaamoilta 4G63 konetta ja kävis jostain irrottaan. Käytettyjä ne siellä eBayssäkin myy. Mut jos anyway haluaa jenkeistä sen tilata niin eiköhän tältäkin foorumilta löydy joku joka jelppaa sen tilauksen ja maksun kanssa jos ei ite (halua) omista luottokorttia. Jos ei kukaan muu niin vaikka allekirjoittanut sitten.
-
niin mä ajattelin että tartteen sen luottokortin. eipä oo, ja enkä oo hankkimassa. pitää vielä soitella noita purkaamoja läpi. käykös siihen muut kun ton 4g63 koneen iscm? onko tuota konetta muussa suomiautossa kun galantissa?
asiasta kukkaruukkuun.. muuten voiko tuota lambdaa mitata että onko se paskana?
-
Ei käy minkään muun koneen kuin juuri 4g63 dohc... Eikä ole samaa moottoria muissa kun 88-92(93) galantissa.
lambda jos on risa pitäisi antaa vikakoodi suoraan, mutta mittaamalla seuraavasti:
3-4 pinneistä pitäisi näyttää 12ohmia ~20 asteen lämpimänä(lämmityskäämi).
Parempi tapa on mitata analogisella mittarilla lamdan volttiarvot diagnostiikka portista.
Dataloggerilla sen näkisi suoraan mimmosta arvoa heittää..
-
Palatakseni tuohon pakastimen toimintaan, en oo ite huomannut mitään eroa toiminnasssa, oli sitten nappuna keltaisella tai vihreällä..
Epäilen että nappulan asennolla ei ole mitään väliä.
-
Kyllä kai silla jotain merkitystä pitäis olla. Tuskin se insinööri sitä muuten olis noin suunnitellu... Paha sanoa onko sit Euro/USA-malleissa jotakin eroa.
-
niin. mistäs mä tiedän mitkä pinnit 3 ja 4? ja onkohan kellään täällä kuopion seudulla tuota dataloggeria? itseltä ei ainakaan löydy. mutta jos vaikka huomanna nollais sen ecun ja kattois ilmottaako se vielä jostain.
sitä mä kyllä vieläkin ihmettelen miks se ei mitään ilmottanu siitä iscm:stä vaan tps:stä.
-
Vaikee linkittää järkeväst sivuston rakenteen vuoksi, mutta tuoltahan sitä tietoo löytyy aina: http://members.shaw.ca/costall/1000Q/ ;)
Jokatapaukses onnistuuhan se linkitys tonne framen sisälle joten tossa tietoo siitä ilmastoinnista: http://members.shaw.ca/costall/1000Q/answers-genops.htm#whatdoestheyellowlightmean
-
Niin tuon mukaan hopsiksen kärryssäkin se sammuilee välillä ;)
-
No kyllähän tuo ihan järkevältä kuulostaa... :-[
Huomasin just kun rupesin kelaamaan että ei ole ollut vielä kertaakaan tarvetta pitää sitä "vihreää" asentoa päällä niin pitkään että olis välissä sammunut. Yleensä esim. töistä kotiin lähtiessä pidän noin 2min ilmastointia päällä ja sit saa jo jäähdytystä pienentää tai tulee vilu.
-
niin. mistäs mä tiedän mitkä pinnit 3 ja 4? ja onkohan kellään täällä kuopion seudulla tuota dataloggeria? itseltä ei ainakaan löydy. mutta jos vaikka huomanna nollais sen ecun ja kattois ilmottaako se vielä jostain.
sitä mä kyllä vieläkin ihmettelen miks se ei mitään ilmottanu siitä iscm:stä vaan tps:stä.
(http://www.saunalahti.fi/teme666/o2.gif)
-
ei oo vielä löytyny tota iscm:ää. mutta nytten toi nykiminen tapahtuu yleensä silloin kun auto on lämmin ja sen on kertaalleen sammuttanut. eli jos ei sammuta autoa -> ei ala nykimään. mutta jos vaikka kaupassa käy ja sitten lähtee ajelemaan niin varmasti nykii.
ja sen tps:n olen mitannu muutamaankin kertaan niin kyllä se näyttää ehjältä niiden arvojen perusteella.
-
Mitens se lambdan toiminta?
-
no niin. lambda näytti 10.5 ohm niistä pinneistä. ja lämpötila oli varmaan jotain 20 astetta. .. kylmä kone.
näyttääkö se jotain aivan muuta jos se on hajalla?
-
Eli ainakin se lämmityskäämi toimii ok noista päätellen.
-
kait se sitten ehjä on. mites toi tps? käykö se muista mitsun malleista tohon eclipseen? olis vaan romikselta helpompi kysellä jos tietäs että mistä kaikista malleista se tps sopii.
-
No jos tps on ehjä niin mitä sitä uusimaan?
Oletko ne vikakoodit lukenut? Siinä vikakoodin lukijassa menee n. 5min kun väkertää...
-
sen takii kyselin tuota tps:ää kun se lukija väittää että se olis hajalla. ilmottaa vikakoodiksi 14.
-
Kokeile vielä nollata vikakoodit (akun piuha irti siis hetkeks), ja kato vikakoodit uusiks.
Kyllä se tps on rikki jos vielä sitä näyttää, sittenhän voit piipparilla kattoa onko ne johot kunnossa, eli tps:n puolelta johtosarjan liittmestä ja sitten ecun päästä oikeasta johosta katot piippaileeko. Niin saat selville oisko vika sitten siinä johtosarjas..
-
oftopic... mut meillä palaa koko ajan käsijarrunvalo.. hih... on tainnu tulla joku kosketushäiriö, koska käsi jarru ei ole päällä kun ei mitenkään vaikuta mutta valo vana palaa ja sitten kun tulee monttu ja tärähtää niin saattaa sammua hetkeksi :) mulla on joulukuusen valo keskellä kesää ;)
-
oftopic... mut meillä palaa koko ajan käsijarrunvalo.. hih... on tainnu tulla joku kosketushäiriö, koska käsi jarru ei ole päällä kun ei mitenkään vaikuta mutta valo vana palaa ja sitten kun tulee monttu ja tärähtää niin saattaa sammua hetkeksi :) mulla on joulukuusen valo keskellä kesää ;)
Yleisin syy kasijarruvalon palamiseen on kylla se etta jarrunestetta on liian vahan. Ootko tarkastanut? Toimiiko jarrut muuten 100% oikein? Toi monttuhommakin viittaa hiukan jarrunesteeseen.
-
Jep, tuo on hyvä pointti. Se ei ole pelkkä käsijarruvalo, vaan kertoo myös jarrunesteen vähyydestä.
Se purnukka pitää olla melko lähellä max rajaa niin se valo sammahtaa.
-
Jep, tuo on hyvä pointti. Se ei ole pelkkä käsijarruvalo, vaan kertoo myös jarrunesteen vähyydestä.
Se purnukka pitää olla melko lähellä max rajaa niin se valo sammahtaa.
Hei mieti.. nainen ja auto.. ööh... juu.. onnekksi Juhku on lomilla viikonloppuna niin saa vilkaista.. mie en tiedä tuosta mitään.. ehkä juuri ja juuri saattaisin löytää sen "purnukan" mutta siihen se jää.. ::)
-
http://members.shaw.ca/dsm.1000q/Engineprimer/1G/brakemaster.htm
8-)
Linkkipalstalla on 1g engine primer, siellä on koko konehuone hyvin selostettuna kuvien kera 8-)
-
http://members.shaw.ca/dsm.1000q/Engineprimer/1G/brakemaster.htm
8-)
Linkkipalstalla on 1g engine primer, siellä on koko konehuone hyvin selostettuna kuvien kera 8-)
Oliko tuo tollainen "tyhmäkin ymmärtää" *hih*
-
Tekemällä / tutkimalla / lukemalla sitä oppii 8-)
-
sittenhän mun ei tarvii enään kun tietää mitä mä sinne laitan... juu tiedän kyllä.. jarrunestettä.. muttakun tuo ukko on niin tarkka noista aineista että pitää olla sitä parasta....
-
Jarruneste on ihan peruskamaa, ei sitä ole edes kovin montaa laatua myynnissä.
DOT5.1 kelpaa hyvin jarruille jos abs, löytyy ihan huoltiksiltakin. Sitä vain ei saa sekoittaa DOT5:sen kanssa.
Mutta jos abs niin ei siellä pitäskään olla DOT5:sta, vaan 5.1.
Menee vähän Offtopic, jos vielä ihmeteltävää niin tee oma aihe jarrunesteistä ;)
-
no nytten on tarkastettu varmaan sen viidennen kerran toi tps. eli arvot on kait oikein: 0.9 Kohm -> 5.7 Kohm
ja ecu näyttää vikakoodia 14. ja johdot piippasin ja näytti kyllä kaikki tps:lle menevät johdot olevan kunnossa.
ainakin vikakoodit hävis muistista. pitää kattoo vielä jos ilmottaa tuota 14 niin sitten en kyllä tiedä mitä vielä tarkastaa.
-
No jos TPS:n mittasit ja se on ok ja johtosarja ehjä niin eipä jää paljon vaihtoehtoja... Ehkä siinä TPS:n liittimessä huono kontakti... Ootko koittanut säätää sitä TPS:ia? Jos ei vaikka mee ihan nollille vaikka on kaasupoljin täysin ylhäällä. Nämä siis sit jos vielä vilkuttaa CE-valoa.
-
siis mitä meinaat tolla ei mee ihan nollille? mites toi muuten säädetään sillä jännite arvolla kohilleen? kun taitaa sekin olla mahdollista?
-
Eli meinaan sitä että jos se sensori näyttää että kaasuläppä on vaikka 10% auki kun käännät virrat päälle niin voi ottaa siitä nokkiinsa. Eli jos vielä temppuilee niin koita kääntää ihan vähän sitä potikkaa johonkin suuntaan (en nyt muista kumpaan suuntaan menee pienemmälle, kato sillä vastusmittarilla). Mulla teki oma nimittäin sellaista että tyhjäkäynnillä paloi aina CE-valo, sit kun vähänkin painoi kaasua niin valo sammui. Sit kun kierrokset taas laski kun jalan nosti kaasulta niin valo syttyi. Korjaantui kun säädin TPS:ia vähäsen.
-
no mä säädin sen viimeks yleismittarilla siihen 0.9 kohm. ja itse asiassa se tekee samaa mullakin sen valon kanssa. jos vaikka laskee jalan kaasulta alamäessä niin se syttyy ja sitten kun painaa vähän kaasua niin se sammuu. eli taitaa olla säätöä vielä edessä.
-
Joo. kokeilet säätää jompaan kumpaan suuntaan ja jos paranee niin hyvä. Jos ei, niin sit toiseen suuntaan (doh). Nyt kun aloin muisteleen niin mulla kanitti se TPS niin että kun sitä kaasuvipstaakia käänsi auki päin niin se toimi ihan ok ja vastusmittari näytti oikeita lukemia, mut sit kun sen vapautti niin jäi se TPS jotenkin jumiin näyttämään vissiin jotain 78% kaasua auki. Tosiaan säätöhomma vaan.
-
taisi vika selvitä. oli näköjään se "idle switch" pyöritetty liian pohjaan, joten kaasuläppä ei sulkeutunut aivan kokonaan. eli sillonhan toi TPS ei palaa aivan kiinni asentoon. en kyllä oo vielä käyny testikierroksella että johtuuko sitten siitä.. mutta ilmotellaan kun asia selviää paremmin.
-
Vika selvinnyt / ratkaistu?
-
Ei oo sen kummemmin selvinny. kierrokset seilaa aika lailla ja nykimistä on vielä havaittavissa lämpimällä koneella.. tai nykiminen tapahtuu sillo kun auto on kertaalleen sammutettu lämpimänä ja lähtee ajamaan sitten siitä.
Mutta eipä nyt oo niin kiirusta laittaa tuota kun meni alkuviikosta mitsu seisontaan. ja eka pitää saada talli valmiiks että pääsee laittamaan.
Ilmotellaan kun asia on taas ajankohtainen :D
-
Ja samalla mittasin tuon ISCM:n
1-2 =1.89 Kohm
2-3 = 30.5 ohm
4-5 = 30.9 ohm
5-6 = 12.3 Kohm
Missä ohjeita ton iscm:n mittaamiseen? otin itekki sen kaasuläppäkotelon irti ja aattelin suorittaa täydellisen remontin siihen! Toi tps nyt ainakin menee vaihtoon, antaa sen verran päättömiä lukemia. Sieltä Finwareltako niitä voi tiedustella?
missä hintahaarukassa mahtavat olla?
-
Missä ohjeita ton iscm:n mittaamiseen?
http://www.geocities.com/MotorCity/Downs/7678/dsmtests.html
Eli jos joku noista vastuksista menee spesifikaation ulkopuolelle, niin ongelmia tulee. Jos se ISCM toimii jonkinverran, niin ainakin itsellani ongelmat ainakin ilmenevat kaikkein parhaiten silloin kun kaynnistaa auton kylmana.
-
okei, näky se iscm telmivän.
Onko sitä tps:ää mahdollista purkaa enempää, kuin ottaa se irti tuosta kaasuläppäkotelosta?
-
ilmeisesti oli jokin kosketushäikkä tossa tps:ssä, otin sen kokonaan irti ja rupesin mittailemaan niin ei antanut minkään näköisiä lukemia, sitten pari napakkaa iskua ruuvimeisselillä ja crc:tä niin jo telmii! 8-)
-
ilmeisesti oli jokin kosketushäikkä tossa tps:ssä, otin sen kokonaan irti ja rupesin mittailemaan niin ei antanut minkään näköisiä lukemia, sitten pari napakkaa iskua ruuvimeisselillä ja crc:tä niin jo telmii! 8-)
Joo paras tapa korjata kaikki on aina aintaa iskua eka pari kertaa, sit jos ei toimi ni ihmettelee lisää ;D
-
Mulla olis jatkoa/kysyttävää tästä aiheesta. Elikkäs eilen kun ajelin töihin niin syttyi siinä sitten ´check engine´ valo palamaan. Heti kun mahdollista, luin vikakoodit joita löytyi 2kpl. koodit 13(imuilman lämpötunnistin) ja 25(ulkoilman paineen tunnistin). Mahtaakohan toi ilmamäärämittari olla sökö? :-/
Vähän aikaa sitten vaihdoin alkuperäiseen ilmanputsarikoteloon K&N suodattimen jonka nyt ei varmaan asiaan pitäisi vaikuttaa.
Tyhjäkäynti ongelmaa on joskus ollut (ja on tälläkin hetkellä) ennen näitä vikakoodeja ja suodatinta (esim. auto ei pysynyt käynnissä ennenkuin väänsi tyhjäkäyntiä isommalle. Tyhjäkäyntiruuvia n. 2 ja puoli kierrosta isommalle.)
Myös kone kylmänäkään kierrokset eivät nouse kuin 1000 kierroksen tienoille. Ainakin joskus ennen oireilua noussut 1500-2000 välille. Johtoja ja ilmamäärämittarin pistoketta olen näpräillyt mutta vika ei taida olla niissä.?.
Voiko kaikki tämä johtua rikkinäisestä ilmamäärämittarista vai kenties ECU:ssa vikaa? Ilmeisesti ulkoilman paineen tunnistin on ilmamäärämittarin yhteydessä mutta onko imuilman lämpötunnistin?
-
JA TILANNE EIKUN HUONONEE!! :( Vika koodeja jo neljä tällä hetkellä eli 13, 14, 21, ja 25. Aikaisemmin sain vian korjattua väliaikaisesti kun löysin rikkinäisiä alipaineletkuja 3kpl, jotka vaihdoin uusiin. Auto toimi viikon verran. Tässä vaiheessa haluaisinkin vielä varmistusta siihen että letkut varmasti ovat menneet oikeisiin paikkoihin (kun poikki olivat) jos joku vaikka voisi kertoa?
Siis ohuet letkut jotka lähtevät TPS:n vierestä (A1, E ja P).
Lisäksi autoon on vaihdettu ilmamäärämittari sekä uusi lambda. Ei apua näistä. Tuota TPS:ää en ole mitannut kun ei ole mittaria eikä ole koskaan sellaista tarvinnut käyttää.
-
Ne kaasuläppäkotelon kyljestä lahtevät letkut voit ihan huoletta kokeilumielessä tulpata tai vetää esim. nippusiteillä umpeen.
-
Ne kaasuläppäkotelon kyljestä lahtevät letkut voit ihan huoletta kokeilumielessä tulpata tai vetää esim. nippusiteillä umpeen.
Mitä sitten pitäisi tapahtua jos letkut pistetään umpeen?
-
Jos jotain alipainevuotoa on, niin pitäis käynnin ainakin parantua.
-
Ei ainakaan mitään kovin merkittävää eroa ollut kun tukin ne letkut. :-/
Alkaa itellä loppumaan ymmärrys ton jutun kans, vaikka en kyllä auton korjailusta paljon tiedäkkään. Jos johonkin korjatteelle vie niin maksaa maltaita, mutta eihän se auta jos ei muuten kuntoon saa...
Mutta niiden alipaineletkujen paikat voisin kuitenkin katsoa onko oikein jos joku omastaan samanlaisesta autosta( 1g -92 gs) voisi katsoa tai jos jollain olisi peräti kuvia aiheesta.
-
Auttaisko tuo mitn?
http://www.ecanfix.com/users/mdhamilton/images/vacuum/vacuumnt.jpg
-
Kyllä mun autossa letkut ei mene tollee niinku tossa kaaviossa. En oo voinu sekottaa ku kaksi letkua keskenään kun ne meni saman suojuksen sisällä ja olivat samasta kohtaa poikki (Kulkevat kannen vierestä niin että lämpö on ilmeisesti kovettanut ja murtanut). Molemmat lähtevät tosta thermo valvesta niin kuin tossa kaaviossa toi G ja heti tulee haarakappale, josta ensimmäinen menee kaasuläppäkotelon alle ja toinen menee päälle keskelle eli E:hen.
Nyt kun vaihdoin letkujen paikkaa niin ei vaikutusta, ehkä vähän aikaa kävi paremmin. Nollasin myös ecun ennen letkujen paikan vaihtoa ja edelleen kaikki 4 vikakoodia! >:(
-
Aika hankala lähtee arvaileen enempää. ECUn vialta vaikuttaa, mut paras olis kun löis dataloggerin kii. Sillä näkee sit heti missä mättää.
-
Olen myös ajatellut tota ecua että vika vois olla siinä ku sitä ei ole huollettu. ei muuta ku ecu huoltoon ja sitten taas näkee miten käy.
-
Tuli tossa toi TPS:kin mitattua ja näyttäis toimivan vaikka ECU sitä herjaa.
-
Nyt on ECU huollettu mutta EI VIELÄKÄÄN PELAA!!! P*****E!!! Kaikki samat 4 vikakoodia tulee eikä auto kulje kunnolla. Huollossa ei oltu ilmeisesti vaihdettu kuin joku yksi osa. Olisiko siihen pitänyt vaihdattaa kaikki vai onko tuosta koko vehkeestä enää mihinkään? Mikä neuvoksi?
-
Voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa että lähetä vaan sukkana Finnwarelle se ECU. Omaani käytin aikanaan kahdesti ensin muualla eikä tullut kuntoon.
-
Voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa että lähetä vaan sukkana Finnwarelle se ECU. Omaani käytin aikanaan kahdesti ensin muualla eikä tullut kuntoon.
Soittelin tossa aikasemmin sinne mutta tahtoi olla aikalailla jonoa, eikä millään jaksais enää odotella että pääsis ajeleen.
-
Pistä mailia, saat paljon nopeemmin vastauksen. Sit kun vaan saat sen kaverin kerran kiinni ja homman sovittua niin ite remontissa ei kauan mee.
-
Käytin nyt kuitenkin sitä ECU:a vielä toisen kerran siellä samalla huoltoliikkeellä ja eivät siitä vikaa löytäneet. Otinkin jo yhteyttä Finnwarelle että josko tolle vehkeelle ois jotain vielä tehtävissä. Ei vain oo toista ECU:a jolla vois vielä testata tuota omaa autoa ja varmistua tosta ECU viasta. :(
-
Käytin nyt kuitenkin sitä ECU:a vielä toisen kerran siellä samalla huoltoliikkeellä ja eivät siitä vikaa löytäneet. :(
Voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa että lähetä vaan sukkana Finnwarelle se ECU. Omaani käytin aikanaan kahdesti ensin muualla eikä tullut kuntoon.
Don't say I didn't tell you so...
-
Käytin nyt kuitenkin sitä ECU:a vielä toisen kerran siellä samalla huoltoliikkeellä ja eivät siitä vikaa löytäneet. :(
Voin ainakin omasta kokemuksesta sanoa että lähetä vaan sukkana Finnwarelle se ECU. Omaani käytin aikanaan kahdesti ensin muualla eikä tullut kuntoon.
Don't say I didn't tell you so...
;D
-
missäspäin tämä yksilö sijaittee? ja millasella koneella ja vuosmallia?? meinaan mulla on ecu irti toistaseks vielä hetken omasta koslasta, et jos et mahottoman kaukana vaikuta ni jos koittaa? en kyl mee takuuseen :D et se finnware ois kova vaihtoehto.
-
missäspäin tämä yksilö sijaittee? ja millasella koneella ja vuosmallia?? meinaan mulla on ecu irti toistaseks vielä hetken omasta koslasta, et jos et mahottoman kaukana vaikuta ni jos koittaa? en kyl mee takuuseen :D et se finnware ois kova vaihtoehto.
Auto on Kempeleessä, 1g gs -92 (edm). Jos sun ecu on sillä paikkakunnalla kuin profiilissa lukee niin taitaa olla turhan kaukana? Tällä hetkellä ecu on finnwarella ja toivon että saadaan vihdoin kuntoon se. Finnwarelta kerrottiin että aikamoista sotkua oli mun eculle tehty edellisessä huoltopaikassa (Vekatronics Vaasassa). Huonolaatuisia konkkia ja kaikkea muuta sontaa oli survottu sen sisään ja ettei ihme että ei ecu alkanut toimimaan. :'(
-
Nyt on ecu kunnossa ja Ecli hyrrää taas hienosti :D. SUURI KIITOS ESKULLE!! Kiitos myös Hopsikselle ja Uitolle vinkeistä ja henkisestä tuesta. :)
-
Menikö finwaren huoltoreissulla kauan?Oma ecu ollut siellä jo jonkinaikaa,ja ei sillä mikään kiire,ole mutta kiinnostaisi tietää onko se vika ecussa vai jossain muualla.
-
Ei nyt hirveen kauaa. Oliko sulla millaisia oireita autossa?
-
Tehot kateissa pienillä kierroksilla ja tulpat oli valkoiset,aivan kuin kävisi laihalla.
Laitoin Eskulle jonoon 30.4 ja lähetin ecun ennen omaa kesälomaa,joten on se eskulla ollutkin jo yli kuukauden,mutta taisinpa sanoa ettei ole kiirettä,vaan eipä sillä mitään paniikkia ole vieläkään :D
Kiinnostaisi vaan tietää onko vika siinä,auto seisoo tallissa ja vois siihen jotain kokeilla keksiä jos ecu on kunnossa.
-
Tehot kateissa pienillä kierroksilla ja tulpat oli valkoiset,aivan kuin kävisi laihalla.
Laitoin Eskulle jonoon 30.4 ja lähetin ecun ennen omaa kesälomaa,joten on se eskulla ollutkin jo yli kuukauden,mutta taisinpa sanoa ettei ole kiirettä,vaan eipä sillä mitään paniikkia ole vieläkään :D
Kiinnostaisi vaan tietää onko vika siinä,auto seisoo tallissa ja vois siihen jotain kokeilla keksiä jos ecu on kunnossa.
Mun auto oli myös ilmeisesti laihalla käynyt, kun lambdan pää oli valkoinen. Käyntihäiriöt alkoivat sellasina random sammumisina mutta muuten auto saattoi pelata taas pitkän aikaa. Vähitellen käynti huononi niin että ei enää käynnissä pysynyt.
Eskulla ilmeisesti jonkin verran jonossa siellä niitä ecuja...