Dsmclubfinland.com
DSM tekniikka => Ongelmat ja ihmettelyt => Topic started by: rooney on March 01, 2007, 17:10:40 PM
-
Putsasin tässä jokusen päivä sitten läppäkotelon ja sen jälkeen on tyhjäkäynti ollu ihan päin puuta. Eli tekee seuravaa että tyhjäkynti on siinä 1200 rpm ,ja ajossa kierokset jää 1300 ja hyppää 1500 pari kertaa ja laskee siihen 1000 parin sekunnin kulutua :( Mikähän vika voisi olla kun ei tehny sitä ennenkuin puhdistin kotelon.
-
Putsasin tässä jokusen päivä sitten läppäkotelon ja sen jälkeen on tyhjäkäynti ollu ihan päin puuta. Eli tekee seuravaa että tyhjäkynti on siinä 1200 rpm ,ja ajossa kierokset jää 1300 ja hyppää 1500 pari kertaa ja laskee siihen 1000 parin sekunnin kulutua :( Mikähän vika voisi olla kun ei tehny sitä ennenkuin puhdistin kotelon.
Tulikos sitä tyhjäkäyntiruuvia irroiteltua?
-
ei tullu,mut pitääkö läppän ohi päästä ilmaa kun läppä on kiinni ,minulla oli kotelo tänään auki ja sen läppän ohi näkee jos sitä katsoo valoon. Eikö se pitäisi olla ihan tiivis niin että ilma mennee vaan ruuvin ohi kun auto on tyhjäkäynillä. Toivotavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan ;)
-
Putsasin tässä jokusen päivä sitten läppäkotelon ja sen jälkeen on tyhjäkäynti ollu ihan päin puuta. Eli tekee seuravaa että tyhjäkynti on siinä 1200 rpm ,ja ajossa kierokset jää 1300 ja hyppää 1500 pari kertaa ja laskee siihen 1000 parin sekunnin kulutua :( Mikähän vika voisi olla kun ei tehny sitä ennenkuin puhdistin kotelon.
Aivan samaa junnausta tapahtu mulla, tuli just kun sitä läppäkoteloa putsasin. Nyt taas ajellu muutama sata km ja kierrokset on normaalit.. outoa :o
Ois tosiaan kiva tietää mistä tämä johtuu.
Niin ja tuli tyhjäkäyntikin säädettyä pari kertaa tämän jälkeen, eikä mitään vaikutusta.. Mut vähitellen ongelma poistui.
-
Nyt olen minäkin ajannut aika paljon ja ihan samanlaisesti käyttäytyy vieläkin :( En saa päähän mikä vika se voisi olla,ihan sammanlaisesti laitoin kiinnikin
-
Nyt olen minäkin ajannut aika paljon ja ihan samanlaisesti käyttäytyy vieläkin :( En saa päähän mikä vika se voisi olla,ihan sammanlaisesti laitoin kiinnikin
Tuli vaan tässä mieleen ettei tää sattuis liittymään A/C switchiin, kun a/c päällä niin saattaa pitää kierrokset suht ylhäällä, vai johtuuko tämä vaan kuorman lisäyksestä. Kai se jotain toimenpiteitä aiheuttaa kun on kerta a/c switch eculle. Meinaan vaan, että jos se a/c switch jää junnaamaan päälle, se vois aiheuttaa aika korkean tyhjäkäynnin näin vauhissa. ihan MUTUA vaan :D mutta kokeile venkslata sen a/c:n kanssa
-
Kokeilin tuotakin että rämpyttää edes takaisin mutta ei niin ei :'( Voisiko joku viisampi kertoa miten se mäntä siellä tyhjäkäyntimotorissa toimii ihan. Jospa se jumittaa ja antaa liikaa ilmaa,tämäkin jossitelua.
-
http://www.dsm.org/how-tos/tttt/tttt3.html
Tässä on hyvä sivu josta voi olla apua, kannattaa vaikka bookmarkata.
-
Noniin nyt olen ajannut sitten aika paljon ja havainnut sen että jos ilmastointi on päälllä niin auto toimii juuri niinkuin pitääkin. Eli onko vika nyt sitten tyhjäkäyntimoottorissa?
-
Ite törmäsin samaan ongelmaan kun irrotin ips:n ja laitoin takasin kiinni... ei ollu ihan oikealla syyvydellä, joten kierrokset oli aavistuksen alle 900, ja kone teki tota linkin takana kuvattua idle surgea. Tyhjäkäynnillä sitten ruuvailin sen ips:n sellaselle syvyydelle että tyhjäkäynti oli tasaista.
Tosiaan, jos et irrottanut mitään, vaan ainoastaan putsasit niin tämähän ei sitten liity sun tapaukseen.