Yleinen keskustelu > Dsm alue

-92 RS Turbo Laser AWD kokemuksia

(1/2) > >>

hopsis:
No niin... mistäköhän sitä aloittais...? Tuossa reilu kuukausi sitten tuli ostettua tuommoinen 185tkm ajettu päällisin puolin pirun hyväkuntoinen vehje. 9 ekaa vuotta ollut naisen käytössä (1. omistaja), ajettu vain kesäisin, jne...

Ihan puun takaa tuon hankin sen paremmin yhtään kyseisistä vehkeistä mitään tietämättä. Tuntu hyväkulkuselta peliltä vaikka edellinen auto tehokkaampi olikin. Nyt, 5 viikkoo myöhemmin ja pikkuisen viisaampana:

- uusi lambda-anturi (vanha ei puhunut yhtään mitään)
- uudet tulpat (edellinen vaihtanut vaparin tulpat)
- ilmanputsarikotelo rälläköity auki
- välijäähdyttimen vuoto korjattu (kaasuläpälle lähtevän letkun juuresta coolerin putki poikki)

Näillä eväillä valehtelematta 50hv lisää, tai siis pikemminkin takaisin lähemmäksi alkuperäisiä tehoja. Edellinen omistaja ajellut ties miten  kauan tyytyväisenä, mahtais ihmetellä kun nyt kävis koelenkillä... ;D

Että eipä tässä muuta pointtia ollut kuin se että tyytyväinen pitää ostokseen olla. Talvikin seuraavaksi tulee ni pääsee neliövedolla nöyryyttään porukkaa :)

teme:
vaparin tulpat ? hmm... mitkähän siellä oli ?

vaparin ja tbo koneeseen käy samat ainakin ngk:lta bpr6es ja 7es..

bpr6es tulpat suosituimmat.

Kannattaa muuten suosiolla vaihtaa vaikka k&n suodin tilalle ja heittää toi vakio kotelo pois, se rajoittaa aika paljon juuri ilmanottoa(tosin jos jo rälläköit..)

hopsis:
Ei kai niissä tulpissa isoja eroja muuten mutta kärkiväli on 4-5 kymmenystä isompi vaparissa. Koitin niitä ensin pihdeillä taivuttaa niitä kärkiä mutta jäi niin kamalaan asentoon että vaihdoin suosiosta uudet.

teme:
Aivan, bpr6es tulpissahan on vakiona vaparille sopiva kärkiväli.

tepi:
pitäis kanssa modata ilmaboxia, tutkia vuodot, vaihtaa tulpat, asentaa a/f mittari  ;D. Tuntuu lähtevän vaan niin nuhasesti  :-/

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version