Author Topic: Nettikaupat  (Read 10867 times)

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Nettikaupat
« on: July 15, 2005, 18:48:03 PM »
En tuossa löytänyt topiccia näistä ja olis kysyttävää niin ajattelin että olis hienoa jos kerrottaisiin mitä kauppoja on kokeiltu ja millasia kokemuksia on tullut.

Ja samassa kyssäriä viel. Kun täällä jotkut on käyttänyt tuota ebaytä niin onks millasia noi toimitusajat ja onko tullut hinta pompsahti ilmiötä?
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #1 on: July 15, 2005, 21:11:33 PM »
Jos ostaa eBaysta porukalta jotka suostuu lahettamaan tavaraa tavallisella postilla niin hinnat pysyy aika hyvin kurissa.

Ongelmia saattaa tulla siina vaiheessa kun tilaat jotain mita ei voida lahettaa postitse (tosi painavaa tai
isoa tavaraa). Lahinna taa on ongelma jos tilaa Euroopan ulkopuolelta, rahti on aika halpaa esim. Saksasta.

Saksan eBayssa tosin ei juurikaan ole Eclipse-tauhkaa. Olen kylla ostanut sielta tassa lahiaikoina
lattiamatot ja taakse jarrulevyt. Jarrulevyt tuli aika pian (pari viikkoa sisaltaen tilisiirron Saksaan).
Matoissa taas meni varmaan puoltoista kuukautta. Ne matot oli tosin aika halvat ja ihan siistit
(voittaa nihkeet kumimatot)

Aika paljon on tullut ostettua kaikenlaista eBaysta vuosien varrella ja kaikki on tullu aina perille. Kerran
eras myyja lahetti tavaraa laivalla jenkeista ja matkassa meni yli 4 kuukautta. Mutta noi on poikkeuksia.
Pikkasen turhan usein on tosin pitany kiroilla ja lahettaa haisevia s-posteja myyjalle. Jos ostaa esim. Saksasta saa
kylla valista venaa jonkun viikon etta myyja jaksaa kattoa onko rahat tullu tilille, kuten esim tossa mun
mattotapauksessa. (yleensa Saksalaiset ei halua kayttaa Paypalia/luottokortteja)

Suurin ongelma autoroinan ostamisessa eBaysta on se etta jostain ihmeen syysta aivan tajuttoman moni
myyja ei vastaa niille lahetettyihin kysymyksiin kun huutokauppa on kaynnissa. Sen takia on tullu
skipattua aika monta tavaraa jotka olisin muuten ostanut. Toisaalta taas kun olen ostanut kaikenlaista
muuta eBaysta, niin kaikkiin kysymyksiin on aina vastattu. Taa vaan hankaloittaa aikalailla lahetyskulujen
tutkimista. Ilmeisesti autoihmisten ei voi olettaa osaavan s-postin kayttoa. ;)

No, toivottavasti tuosta oli jotain hyotya.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #2 on: July 15, 2005, 22:01:10 PM »
Jaa, ei mulla vaan ole ollut minkäänlaisia vaikeuksia ebay-kauppojen kanssa. Olen tosin aina ennakkoon jo tarkistellut, että myykö tavaran kauppaaja myös jenkkilän ulkopuolella ja hyväksytäänkö paypal maksut.

Tavarat on normaalisti tulleet 1-2 viikossa, ja postikulut ovat pysyneet kurissa kun niistä on ennen tavaran huutamista jo sovittu.

Suomalaisista nettikaupoista muistan tilanneeni Ecliin tavaraa vaan Harlinesta, josta tilasin H&R:n jouset. Toimituksessa taisi mennä se about 3 viikkoa.

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #3 on: July 15, 2005, 22:47:27 PM »
Kyllahan ne yleensaottaen menee ihan hyvin. Mutta ennemmin tai myohemmin tulee vastaan jotain pikkusia ongelmia jos sielta tarpeeksi kamaa ostaa.

Mutta ei sen takia kannata olla hankkimatta jotain sielta. Yleensa jo pelkastaan siita tavaran selosteesta voi paatella aika hyvin minkalainen myyja on kyseessa. Yllatys yllatys mulla oli vaikeuksi a esim. yhen tyypin kanssa joka oli kirjottanu koko jutun capsit paalla  :) (tavarat ei ollu ihan sita mita piti)

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #4 on: July 15, 2005, 22:49:47 PM »
Niin, ja sekin viela kannattanee lisata etta jos suinkin vaan mahollista niin kannattaa ostaa yrityksilta eBayssa. Hommat su juu varmemmin.

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #5 on: July 15, 2005, 23:08:13 PM »
Quote
Niin, ja sekin viela kannattanee lisata etta jos suinkin vaan mahollista niin kannattaa ostaa yrityksilta eBayssa. Hommat su juu varmemmin.

Jep, helpottaa huomattavasti kaupankäyntiä, kun toinen osapuoli on yli tuhat positiivista palautetta saanut firma, eikä -2 palautteella varustettu Johnny-boy bostonista.  ;D

Eli kannattaa todellakin hieman ennakkoon tarkastella, että millainen myyjä onkaan kyseessä.
« Last Edit: July 16, 2005, 02:14:13 AM by Psy-J »

Dethrone^

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 177
  • Ja ralli jatkuu..
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #6 on: July 18, 2005, 21:40:34 PM »
Jees kiitti vaan.. Nyt sit varmaan vaan hommaamaan Visa niin pääsee tilailee. Tuota ebaytä selaillessa vaan huomasin että sielt löytyis poikittais tukee yms kivaa.  :D
Eclipse GS 2.0 Dohc -93 Ja pientä tuunausta..

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #7 on: July 20, 2005, 21:08:45 PM »
Jälkiviisaana voin sanoa että jos suunnittelee luottokortin hommaamista näitä hommia varten niin kannattaa tosiaan hankkia se VISA. Mastercard jonka itse hankin ei sit käy BidPayn maksuvälineeksi. Valtaosa myyjistä hyväksyy PayPalin, joka taas toimii vähän millä tahansa kortilla kuin rasvattu, mutta jostain syystä jotkut jenkkimyyjät eivät myy ulkomaille kuin bidpay-maksun kanssa.

Tämä siis jos ei halua maksaa suoraan myyjälle ilman noita välityspalveluita. Minä vaan en ainakaan haluaisi jakaa luottokorttitietojani kenellekkään toiselle puolelle maapalloa.

Olipas toi alku vaikeasti selitetty... Koittakaa kestää

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #8 on: June 24, 2007, 23:04:40 PM »
Pystyykö PayPalia käyttämään Visa Electronilla?
-Tervis-

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #9 on: June 25, 2007, 12:28:01 PM »
Quote
Pystyykö PayPalia käyttämään Visa Electronilla?

Tästä oli puhetta jossain toisessakin threadissa. Se riippuu pankista jonka se Electroni on. Nordean ainakin toimii, mutta ensin pitää sallia verkkomaksaminen sieltä omasta nettipankistaan.
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

tme

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 190
  • dsm
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #10 on: June 28, 2007, 11:19:11 AM »
Quote
Quote
Pystyykö PayPalia käyttämään Visa Electronilla?

Kyllä pystyy ihan normaalisti, kunhan esim nordean pankista hyväksyy verkkomaksun

Otto

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 200
  • Eclipse GS '92
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #11 on: June 28, 2007, 15:02:55 PM »
Quote
Kyllä pystyy ihan normaalisti, kunhan esim nordean pankista hyväksyy verkkomaksun

Enkös mä just niin sanonut? Eikä nyt kuitenkaan ihan normaalisti. Electronilla se käyttö on rajoitettua, mutta ei haittaa ihan tavallista maksamista. Kannattaa vaan ennen ostamsta varmistaa että myyjä vastaanottaa maksuja amerikkojen ulkopuolella sijaitsevilta PayPal-tileiltä.
...ja ei muuta ku nilkka suoraks!

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #12 on: April 30, 2008, 12:31:24 PM »
Tilailin kesärenkaita Rengas Onlinesta. http://www.rengas-online.com

Kuusi rengasta tilasin, ja ne toimitettiin kolmessa erässä. Ensin torstaina 1, perjantaina 1 ja maanantaina loput 4.

Perjantaina soitin puljun asiakaspalveluun, josta sain palvelua 'hoono soome' tyyliin ja osittain saksaksi.  ::)  Sain kuitenkin puuttuvista renkaista lähetenumeron jolla seurata toimitusten etenemistä netistä. Ikävä vaan, että numero oli toisen asiakkaan... Soitin uudestaan, ja tällä kertaa toisessa päässä itse katsottiin missä renkaat ovat, mutta ei suostuttu antamaan oikeaa lähetenumeroa..

Kolmannella kerralla kun olin yhteydessä, puhelimeen vastasi jo joku suomea puhuva, joka antoi oikean lähetenumeron ja kertoi mistä renkaita voi tiedustella. Perjantaina lähetettyyn sähköpostitiedusteluun renkaiden kohtalosta vastattiin... Tänään!  :)

Renkaat olivat kuitenkin halvat, ja toimitettiin kotiovelle kuten lupailtiin.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: Nettikaupat
« Reply #13 on: April 30, 2008, 13:05:03 PM »
www.camskill.co.uk

Kaks päivää tilausvahvistuksesta niin oli itellä evon pultit ja kadaanin runkolaakeri. Erittäin hyvä brittipulju.