Author Topic: Kokemuksia Ebay:stä  (Read 10718 times)

Jusna

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
  • dsm
    • View Profile
Kokemuksia Ebay:stä
« on: November 08, 2005, 15:52:00 PM »
Semmosta kyselyä että onko kukaan tilaillut tuolta ebay.comista tavaraa.
Kattelin että siellä yks (ilmeisesti firma) myy kyb agx iskareita 308$ sarja.
Rahti olisi hänen mukaan 175$.
Uskaltaako sinne maksaa 483$ tosta noin vaan ja luottaa siihen että tavara tulee?
Hän sanoi että tavarat lähtee seuraavana päivänä kun rahat näkyy tilillä.
Kauan teillä on mennyt aikaa siihen kun rojut on sitten täällä suomessa?

**Edit: Otsikko - ylläpito**
« Last Edit: November 08, 2005, 16:26:52 PM by admin »

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Ebay
« Reply #1 on: November 08, 2005, 16:22:31 PM »
Jatkuvasti oon tilannut kaikenlaista rojua ja homma on toiminut kuin junan vessa. Kannattaa sen verta katsoa, että myyvä firma/yksityinen on saanut positiivista palautetta riittävästi. Kannattaa vaikka lukea sieltä, että mitä on tapahtunut jos palaute on ollut negatiivista.

Maksaminen kannattaa tehdä paypalin kautta. Se on varsin helppoa ja ennenkaikkea nopeaa touhua, koska rahat ovat samantien myyjällä.

Rojujen tulo riippuu lähetystavasta. Cosmoracingilta kun tilasin, niin kamat oli täällä kolmessa vai neljässä päivässä. Jos taas rojut pistetään laivaan, joka myös on se halvin, niin saattaa kestää kuukauden. Mutta tohon hintaan luulis että kamat lähtee jollain UPSilla tai vastaavalla eli on täällä muutamassa päivässä. Upsilla on lisäksi kiva kun voi seurata missä päin tavara milloinkin on ihan minuuttiaikataululla.

-T
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Ebay
« Reply #2 on: November 08, 2005, 16:25:32 PM »
Tilattu on paljonkin. Se tuleeko tavara riippuu ihan keneltä tilaa. Ebayssähän voi ketä vain kaupitella tavaraa.
Jos kyseessä joku isompikin firma jolla paljon hyvää palautetta yms, niin miksei uskaltaisi tilata. Varmasti huijareitakin siellä pyörii

Se miten kauan tavaralla kestää riippuu tietysti ihan myyjästä ja millä tapaa sen lähettää. Nopeimmillaan jenkeistä lentorahti tulee viikossa, kun taas hitaimmillaan 3kk laivarahtina.

Kun paypalilla maksaa niin raha näkyy samantein kauppiaan paypal tilillä. Jos olet tilaamassa, suosittelen vaikkapa slowboy racingin kautta esimerkiksi, tai muun tutun firman kautta tilaamaan. Slowboysta ainakin jos tavara on hyllyssä ja kun maksu suoritettu, se on viikon päästä suomessa.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Jusna

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
  • dsm
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #3 on: November 08, 2005, 16:29:10 PM »
Joo toi oli 99,9% positive feedback ja palautteita oli 5600kpl, et aika luotettava sanoisin..

Jusna

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
  • dsm
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #4 on: November 23, 2005, 15:14:57 PM »
Noniin.. iskarit saapuivat kahessa viikossa ja "iloiseksi" yllätyksessä sain maksaa 120euroa tulliin.  >:(

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #5 on: November 23, 2005, 15:26:55 PM »
Quote
Noniin.. iskarit saapuivat kahessa viikossa ja "iloiseksi" yllätyksessä sain maksaa 120euroa tulliin.  >:(

Tuskin pelkkä tulli 120e, tullimaksu on yleensä vain ~3% luokaa auton osissa. Mutta alv mukaanlaskettuna sehän on sitten jo ~25% lähetyksen kokonaisarvosta(ostohinta+rahti). Eikai sen nyt yllätys pitäisi olla jos alv:n joutuu maksamaan...
« Last Edit: November 23, 2005, 15:28:10 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Jortsu

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 147
  • Legendaarista!! !
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #6 on: November 23, 2005, 18:21:15 PM »
Mä en itse ole uskaltanut vielä käyttää... Hommasin tuon Paypal tilin joskus mutta en ole sitä vielä käyttänyt, oikeastaan jälkikäteen vähän kaduttaa että menin tuon paypalin hommaan kun ahdistaa ajatus että minun luottokortin numero on tuolla jossain internetissä. Mulle on vielä satanut postia "Paypalilta" että  minun tiliä on käytetty epäilyttävästi ja pyydellään vahvistamaan jotain?!? Olen tulkinnut nämä roskapostiksi, ja ollut noteeraamatta niitä (varma en tosin ole). Tuleeko muille paypal käyttäjille samanlaisia?!?
-Jortsu

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #7 on: November 23, 2005, 18:27:54 PM »
Noi Paypal s-posti viestit on tosiaan jotain huijausyrityksiä, esim. mulle ei oo tullut kertaakaan mut tiedän että niitä on paljon liikkeellä. Paypal itsessään on paljon luotettavampi kuin se, että ostaa suoraan joltain luottokortilla. Nyt niitä kortin tietoja ei tiedä kuin sinä ja Paypal.

Kyl sitä kannattaa vaan uskaltaa kokeilla. Enemmänkin kannattaa pohtia sitä, mistä ne tavarat sit ostaa.

saveli_m

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 296
  • Eclipse GST '99 & GS '96
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #8 on: November 23, 2005, 19:21:17 PM »
yhdyn tähän hopsiksen viestiin, todellakin on huomattavasti luotettavampaa antaa luottokortin numero yhdelle luotettavalle osapuolelle jolloin välttyy sen jakamiselta ties kenelle huijarille.

Kannattaisiko noissa huomautus posti asiassa kääntyä PayPal:in puoleen?
Katso ainakin mistä osoitteesta paypal itse yleensä lähettää postinsa, ja luultavasti neuvovat asiakaspalvelussa mitä tehdä.

Saveli M.
"Jos joku on jumissa, irroita se väkisin. Jos se menee rikki irroittaessa, olisi se jokatapauksessa pitänyt vaihtaa jo uuteen."

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #9 on: November 23, 2005, 20:15:14 PM »
Mä tilaan huomenna ihan yksityiseltä myyjältä 180$ tavaraa. Enkä edes eBaysta vaan DSMTunersin ilmon kautta. Paypalin kautta tosin tämäkin hoituu. Voin sit antaa lähitulevaisuudessa palautetta että kannattiko...  :-?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #10 on: November 23, 2005, 20:21:15 PM »
Quote
Mä tilaan huomenna ihan yksityiseltä myyjältä 180$ tavaraa. Enkä edes eBaysta vaan DSMTunersin ilmon kautta. Paypalin kautta tosin tämäkin hoituu. Voin sit antaa lähitulevaisuudessa palautetta että kannattiko...  :-?

Itseppä juuri kerran dsmtunersin hemmon kautta ostin uudet peilit itselle, normisti paypalin kautta maksoin, muistaakseni joku 80$ maksoin. Ikinä ei peilejä tullut. Aina kovia selityksiä sähköpostiin ettei ole vielä kerennyt lähettää yms yms, lopulta ei tullut vastauksia ollenkaan. Huijareita sielläkin, kannattaa varoa.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #11 on: December 13, 2005, 21:43:30 PM »
Saapa nähdä... Kolme viikkoa sitten maksoin tuon 180$ Paypalilla. Oon kiihtyvällä tahdilla pommittanut myyjää kun on kanssa ollut näitä: "olin pois paikkakunnalta viikon", "UPS toimisto oli kiinni", "koira söi kotitehtävät" - selityksiä. Eilen sit laitoin mailia jossa edelleen vaadin selitystä viivästykseen ja sanoin että jos ei edes aio lähettää koko pakettia niin maksaa sit rahat takaisin. Tänään tuli viesti että on kait eilen laittanut paketin tulemaan UPS:n kautta...  :-/

Nähtäväksi jää, tuleeko sieltä koskaan mitään. Pyysin UPS:n tracking numbaa myyjältä. Jos sen saa, niin näkee ainakin että onko lähettänyt mitään vai huijaako vain. Kovasti kyllä vakuutteli olevansa rehellinen ja pahoitteli viivästystä. Toivottavasti näin onkin.

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #12 on: December 13, 2005, 23:17:41 PM »
E-bay kaupoista ostaja voi tehda paypalin kautta kiistan (dispute). Talloin myyjan tililta saadut rahat kuolletetaan sovittelun ajaksi.Tama voi tosin vieda 2-3 kuukautta, ja lopputulos epavarma. Jos paketti katoaa ja myyja voi osoittaa etta paketti on lahetetty ja ostajalla oli velvollisuus ottaa vakuutus pakettiin niin paypal sitten pohtii kenen on syy. Kannattaa ostaa tunnetun myyjan kautta, wink,wink ;)




hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #13 on: December 14, 2005, 19:46:14 PM »
Quote
Kannattaa ostaa tunnetun myyjan kautta, wink,wink ;)





Vaikka tuolta nyt paketti tulisikin niin mietin kyllä tulevaisuudessa toisenkin kerran mistä tilaan... Painotetaan nyt kuitenkin että tällä mun huonolla kokemuksella ei ole siis mitään tekoa eBayn kanssa. eBaysta tilaamani tavarat on aina tulleet perille niin kuin pitääkin.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #14 on: January 19, 2006, 12:19:52 PM »
Tämä minun suoraan yksityiseltä ostama 180$ kauppa on edelleen vaiheessa  >:(

Kaksi viikkoa sitten kyselin niin tuli selvitys, että UPS on hukannut paketin johonkin, yeah right... Eilen taas tivasin niin tuli selitys että paketti oli jossain Virginiassa mut pitäis kai kohta olla myyjällä takas että saa mulle uudestaan lähetettyä. Kovasti se myyjä anteeksi pyytelee että eihän sitä tiedä vaikka puhuisi tottakin. Vähän paska haisee vaan koko hommassa eikä mulla odotukset kovin korkealla enää ole.

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #15 on: May 25, 2006, 12:26:58 PM »
Tuosta Paypal:sta... Missäs se Expanded Use Number näkyy? Tarvis saada se, jostain, että saisin maksettua tavaran  8-)

Vai joudunko tosiaan odottelemaan kuukauden siihen, että tulee visa lasku kotiin (se 1,50€) ja katsoa siitä se numero vai onko jotain toista tapaa... Vai olenko ihan "hukassa"  ;D
Hups!

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #16 on: May 25, 2006, 13:02:01 PM »
Paypalin sivuilta:
Quote
If you have online access to your credit card account, check your statement online after three to four business days to get the Expanded Use Number.

If you do not have online access or if your credit card issuer does not supply the Expanded Use Number online, you must get the Expanded Use number from your paper credit card statement.
 
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #17 on: May 25, 2006, 14:32:32 PM »
Minä kiitän... Eikun odottelemaan vaan  :P
Hups!

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #18 on: July 12, 2006, 16:08:42 PM »
Pakko kirjoittaa tänne mitä juuri tapahtui. Ostin ebaysta (englannista) täysin autoon liittymätöntä kamaa kaverilta jonka palaute oli 100% positiivista ja myyntejäkin muistaakseni 63 kpl.  Voitin tarjouskilpailun ja maksoin samantien paypalin kautta. Nyt pari päivää myöhemmin sain meilin ebaystä, että voittamani tuote on poistettu myynnistä koska se rikkoi ebayn sääntöjä (ilmeisesti se oli tuoteväärennös). Voisin jättää tuotteen nyt maksamatta, mutta koska olen maksanut jo, niin suosittelevat että pyydän rahojani vain takaisin. Jos en saa, niin maksu pitää paypalin kautta ilmoittaa riitautetuksi. Jos sekään ei auta, niin pitää ottaa yhteyttä ebayhin. Nyt kuitenkin ebay on poistanut koko tuotteen netistä ja kaverin kaikki tiedot. Onneksi paypalin kautta sain jonkun email-osoitteen, mutta jos kaveri myy tuoteväärennöksiä niin tuskin se rahoja käy palauttamaan vapaaehtoisesti. Enkä oikein usko, että paypalin kauttakaan voidaan enää tehdä mitään kun rahat on jo siirretty ja jos kaveri on ne ottanut paypalista ulos. Käsittämättömintä on, että en pysty esim. antamaan palautetta ko. kaupasta lainkaan, koska ebayn mukaan mitään kauppaa ei tapahtunut! Veikkaan, että rahat jäävät tällä kertaa saamatta, ellen saa niitä ebayltä takaisin, koska ilman heidän tempaustaan kauppa olisi vielä riitautettavissa. Onneksi kyse oli nyt tosiaan ihan pienestä alle 30 euron kaupasta...

-T
« Last Edit: July 12, 2006, 16:08:58 PM by Tuiisa »
Ai, kato se irtos...

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Kokemuksia Ebay:stä
« Reply #19 on: July 13, 2006, 00:15:51 AM »
Tuo palaute systeemi on ihan ok. 100% palautteet on vaan kaytannossa mahdotonta pitaa jos kauppa tekee yhtaan enempaa. Niin moni asia voi menna vikaan (postitus, osan sopivuus/kyky asentaa osa jne.) etta negatiivisia palautteita tulee vakisin. Sellastakin on tehty tapahtunut etta joku kaappaa hyva maineisen E-bay tilin ja pistaa esim. Auton myyntin, ottaa rahat ja katoaa.