Author Topic: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?  (Read 14648 times)

tolammin

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« on: June 18, 2006, 16:49:15 PM »
Eli siinä on kysymys lyhyesti ja ytimekkäästi... :) Tarkoitan siis sellaista puskuria joka on jenkkimallissa -97 vuodesta alkaen vakiona... ::) Jenkkien ebayssa niitä näkyy olevan halvalla mutta miten sellasen sais kohtuu hinnalla suomeen? Jos joku tietää mistä muualta noita saa ja mihin hintaan niin kertokaa ihmeessä... :) Tuo vakio puskuri on sopivan hillitty eikä joka suuntaan törröttäviä teräviä kulmia tai mitään muutakaan ylimääräistä niin tuollainen pitäis jostain saada... ;D Jos jollakin sattuu olemaan tuollanen ylimääräsenä tai tietää jonkun jolla on niin äkkiä privaa mulle... :D

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #1 on: June 19, 2006, 00:40:49 AM »
Meinaaks laittaa siis niinku edm malliin sellasen "uudemman puskurin"? Meinaan vaan et eikö näissä 2g:n etuvaloissa oo eroja et mahtaako sopia?! Eikö esim D32 ja D30 meinaa sitä korivariaatiota, jotka eroaa toisistaan esim etuvaloista? Eli siis toisissa tylpemmät ja toisissa terävämmät valot. Korjatkaa jos oon väärässä mut tällanen käsitys mulla on. Jos meinaan sopii niin mäki oon kiinnostunu tosta "uudemmasta puskurista".
-Tervis-

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #2 on: June 19, 2006, 00:42:46 AM »
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1143493199

Tossa just juttua... mut jospas joku tästä tietäs enemmän et mihin sopii ja mihin ei?!
-Tervis-

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #3 on: June 19, 2006, 00:45:46 AM »
Quote
Eikö esim D32 ja D30 meinaa sitä korivariaatiota, jotka eroaa toisistaan esim etuvaloista? Eli siis toisissa tylpemmät ja toisissa terävämmät valot. Korjatkaa jos oon väärässä mut tällanen käsitys mulla on. Jos meinaan sopii niin mäki oon kiinnostunu tosta "uudemmasta puskurista".

D30 on koko eclipsen 2g mallisarja. Riippumatta vuosiluvusta.
D31 = fwd
D32 = fwd turbo
D33 = awd turbo
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #4 on: June 19, 2006, 00:57:31 AM »
Mutta täällä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=286709 on D32 jossa ei ole turboa ?!
-Tervis-

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #5 on: June 19, 2006, 01:03:59 AM »
Quote
Mutta täällä: http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=286709 on D32 jossa ei ole turboa ?!

Kuten vastasin jo toiseenkin topikkiin, voivat olla sotkeneet nuo numerot jostain käsittämättömästä syystä noihin euro/japan importteihin... Mutta alunperin jenkeissä ja 1geneissä nuo menevät kuten allekirjoittanut on kertoillut..
« Last Edit: June 19, 2006, 01:04:34 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #6 on: June 19, 2006, 02:06:35 AM »
Jos tuon "facelift" puskimen tosiaan haluaa vaihtaa 2G:hen, saa varautua myös ajovalojen vaihtamiseen. Nekin kun vaihtuvat tosiaan erilaisiin tuon faceliftin myötä, kuten Tervis jo totesikin.

tolammin

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #7 on: June 19, 2006, 15:32:09 PM »
Quote
Jos tuon "facelift" puskimen tosiaan haluaa vaihtaa 2G:hen, saa varautua myös ajovalojen vaihtamiseen. Nekin kun vaihtuvat tosiaan erilaisiin tuon faceliftin myötä, kuten Tervis jo totesikin.

Joo olen tietoinen tuosta valojen vaihtumisesta mutta valoissa on samat kiinnikkeet eli sopii heittämällä ja valot vaihtuu joka tapauksessa niin voin suoraan ostaa nuo uudemman mallin valot... 8-) Kun vaan sais hommattu ensin tuollasen puskurin... ;D Ebayssa tosiaan on jotain 100e tuollanen mutta lähettäminen maksaa monta sataa... :P

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #8 on: June 19, 2006, 16:43:52 PM »
Quote
Quote
Jos tuon "facelift" puskimen tosiaan haluaa vaihtaa 2G:hen, saa varautua myös ajovalojen vaihtamiseen. Nekin kun vaihtuvat tosiaan erilaisiin tuon faceliftin myötä, kuten Tervis jo totesikin.

Joo olen tietoinen tuosta valojen vaihtumisesta mutta valoissa on samat kiinnikkeet eli sopii heittämällä ja valot vaihtuu joka tapauksessa niin voin suoraan ostaa nuo uudemman mallin valot... 8-) Kun vaan sais hommattu ensin tuollasen puskurin... ;D Ebayssa tosiaan on jotain 100e tuollanen mutta lähettäminen maksaa monta sataa... :P

En nyt ole ihan tarkkaan tutustunut asiaan, mutta veikkaisin, että facelift mallissa on konepelti ja sivupellit myös hiemanerimalliset johtuen juuri etuvalojen muodosta.

Eli kannattaa tarkastella noiden faceliftien eroja tarkemmin ennenkuin lähtee valoja ja puskinta tilailemaan...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #9 on: June 19, 2006, 19:15:44 PM »
Mielellään kuuntelisin ratkasun tähän pulmaan kunha se selviää... meinaa jos siitä puskimen vaihdosta selvis sillä, että vaihtaa etuvalotkin, niin sehän olis varteenotettava vaihtoehto. On meinaa herkun näköne se "uudempi puskuri".
-Tervis-

tolammin

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #10 on: June 19, 2006, 19:43:22 PM »
Quote
Quote
Quote
Jos tuon "facelift" puskimen tosiaan haluaa vaihtaa 2G:hen, saa varautua myös ajovalojen vaihtamiseen. Nekin kun vaihtuvat tosiaan erilaisiin tuon faceliftin myötä, kuten Tervis jo totesikin.

Joo olen tietoinen tuosta valojen vaihtumisesta mutta valoissa on samat kiinnikkeet eli sopii heittämällä ja valot vaihtuu joka tapauksessa niin voin suoraan ostaa nuo uudemman mallin valot... 8-) Kun vaan sais hommattu ensin tuollasen puskurin... ;D Ebayssa tosiaan on jotain 100e tuollanen mutta lähettäminen maksaa monta sataa... :P

En nyt ole ihan tarkkaan tutustunut asiaan, mutta veikkaisin, että facelift mallissa on konepelti ja sivupellit myös hiemanerimalliset johtuen juuri etuvalojen muodosta.

Eli kannattaa tarkastella noiden faceliftien eroja tarkemmin ennenkuin lähtee valoja ja puskinta tilailemaan...

Mä olen tuota puskurin vaihtoa suunnitellut jo jonkun aikaa ja kyllä mun mielestä on ihan samanlaiset sivupellit ja konepelti kun eihän noissa valoissa ole muuta eroa kuin että nuo uudemman mallin valot on tuosta etupuskurin vierestä erilaiset mutta en nyt ihan varma voi olla mutta mä ainakin tuollasen hommaan jos sen halvalla saa... ;D

Tuossa on auto johon on vaihdettu uudemman mallin puskuri ja valot... 8-)

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=698121&id

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #11 on: June 19, 2006, 22:30:59 PM »
Quote
Tuossa on auto johon on vaihdettu uudemman mallin puskuri ja valot... 8-)
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=698121&id

Ei siihen ole vaihdettu, faceliftejä on myös EDM 2g malleissa. Muistaakseni se män niin jotta kaikki 99 vuosimalliset 2g edm:t on tuonmoisia.
« Last Edit: June 19, 2006, 22:31:24 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #12 on: June 19, 2006, 23:32:43 PM »
Joo nii niissä 99 edm malleissa on tuo facelifti vissiinki MUTTA tohon kyseeseen autoon tualla nettiautossa on kyllä vaihdettu tuo puskin eteen ku huamasin et toi takapuskuri on vanhanmallinen. Eli siin on siis noi peruutusvalot noi kuun malliset ku siinä uudemmassa on pyäreet siinä sivummalla. Eli siis vissiin se sit onnistuu se puskurin vaihto kunha vaihtaa valotki. Tai sitte toho on vaihdettu vanha takapuskuri who knows?!
« Last Edit: June 19, 2006, 23:33:23 PM by Terva »
-Tervis-

tolammin

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #13 on: June 20, 2006, 15:26:24 PM »
Kävin tuota autoa aikoinaan kattomassa ja myyjä oli sitä mieltä että on vaihdettu jälkeenpäin kun on vanhan mallin takapuskuri ja puuttuu sumuvalot ja kehykset ja puskurista puuttuu valot... ::) Niin ja eikös tuo facelift tullut -99 kun tuo auto on oikeasti -98... Toinen vaihtoehto miten tuollasen puskurin sais on että joku lainais omaa puskintaan ja siitä tehtäs muotti... :)
« Last Edit: June 20, 2006, 15:27:40 PM by tolammin »


tolammin

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #15 on: June 20, 2006, 22:38:26 PM »
Kukas viittis kysästä mun puolesta että lähettääkö suomeen kun ei oikein saksa suju... ;D

Tervis

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 451
  • Mitsubishi Eclipse
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #16 on: June 20, 2006, 22:41:37 PM »
Siis hetkinen hetkinen... Ymmärsinkö nyt oikein: Tossa on -99 edm / 97-99 usdm puskuri tähän 95-96 malliin. Eli siis valoja EI tarvi vaihtaa. Niiku plug & play?  :P :P
Tollasen jos joku tilaa ni voisin kenties tulla samaan rahtiin.
Jos joku ymmärtää saksaa ni vois tulkata hiuka tota tekstii...
-Tervis-

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #17 on: June 21, 2006, 01:04:51 AM »
Quote
S
Jos joku ymmärtää saksaa ni vois tulkata hiuka tota tekstii...

Ihan tajuttavasti Babelfish (http://babelfish.altavista.com) ton tulkkaa englanniksi.

Useimmat Saksan eBayssa kamaa myyvat kirjottavat kylla jotenkuten englantia, mailit vaan menee sinne.

tolammin

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 51
  • dsm
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #18 on: June 21, 2006, 20:17:52 PM »
Quote
Siis hetkinen hetkinen... Ymmärsinkö nyt oikein: Tossa on -99 edm / 97-99 usdm puskuri tähän 95-96 malliin. Eli siis valoja EI tarvi vaihtaa. Niiku plug & play?  :P :P
Tollasen jos joku tilaa ni voisin kenties tulla samaan rahtiin.
Jos joku ymmärtää saksaa ni vois tulkata hiuka tota tekstii...

Ainakin pikasella vilkasulla näytti että kuvan puskuri on ainakin uudemmille valoille tarkotettu... :-?

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #19 on: June 21, 2006, 23:49:38 PM »
Joo, facelift puskin vaatii edelleenkin ne uudemmat valotkin. Konepelti ja lokarit taas ovat samat läpi 95-99 vuosien. (DSMTunersin foorumilta luntattua)

nakkifakiiri

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 189
  • dsm
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #20 on: August 04, 2006, 01:50:43 AM »
mulla on vaihdettu uudemman etuvalot ja vanhempaan malliin sopiva puskin. valon viereen jää pieni rako molemmin puolin mutta en sitte tiedä kun on etusivu pellit vaihdettu myös laskuitusiin. sitte vielä kymysys loppuun kun tossa on uudemman takapuskuri ja lexus takavalot ja niissä valoissa ei ole pakkivaloa niin mistä se pakkivalon piuha lähtee että sais ny edes ne pakit pelittää. (onneksi katsastuspoijjat ei huomannu!!)  ;D

AH

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #21 on: August 08, 2006, 23:53:16 PM »
Quote
mistä se pakkivalon piuha lähtee että sais ny edes ne pakit pelittää. (onneksi katsastuspoijjat ei huomannu!!)  ;D

Takapuskurin takana samassa liittimessä kuin takarek.kilven valo. Kolminapainen liitin jossa yksi johto on pakkivalolle. Näin ainakin mun 2G:ssä oli.

nakkifakiiri

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 189
  • dsm
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #22 on: August 10, 2006, 17:03:28 PM »
Jaa no tosta tuliki mielee että eihän mulla oo ees sitä rekkarin valoakaa!  ;D No josko se koko nivaska löytys jostaki ku puran sen talvella.

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #23 on: August 10, 2006, 22:51:50 PM »
Quote
Jaa no tosta tuliki mielee että eihän mulla oo ees sitä rekkarin valoakaa!  ;D No josko se koko nivaska löytys jostaki ku puran sen talvella.

Ei ollut mullakaan rekkarin valoa, vaan joduin itse vähän soveltamaan  :P Että ei välttämättä löydy kun Jenkkilä malli kummallakin on  8-)
Hups!

Zage85

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 326
  • Usdm -95
    • View Profile
Re: Mistä 2g uudemman mallin etupuskuri?
« Reply #24 on: August 10, 2006, 22:55:07 PM »
Quote
Quote
mistä se pakkivalon piuha lähtee että sais ny edes ne pakit pelittää. (onneksi katsastuspoijjat ei huomannu!!)  ;D

Takapuskurin takana samassa liittimessä kuin takarek.kilven valo. Kolminapainen liitin jossa yksi johto on pakkivalolle. Näin ainakin mun 2G:ssä oli.

Unohdat AH, että kyseessä on Jenkki malli  ;) Mulla ei ainakaan ollut tuollain, vaan molemmissa pakki valoissa oli omat liittimet... Sitä en mene kyllä vannomaan, että olisi alkuperäinen  ::)
Hups!