Author Topic: CosmoRacing kevennetty kampiakselin hihnapyörä  (Read 4210 times)

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
CosmoRacing kevennetty kampiakselin hihnapyörä
« on: January 08, 2007, 23:29:58 PM »
Onko kellään kokemuksia alumiinisesta kampiakselin hihnäpyörästä jota Cosmo myy? Tarkemmin sen asentamisesta.
 
Mulla se on odotellut tuossa hammashihnan vaihtoa jo pidempään. Nyt kun vaihto lähenee lähdin kyseleen uusia moniurahihnoja tarvikeliikkeestä (vanhat ei käy, koska pyörän halkaisija muuttuu).  Pyörän mukana tuli uusien hihnojen numerot(Gates), mutta kaupassa olivat huuli pyöreänä, kun ei kirjat tunteneet moisia hihnoja.
Epäilivät, että ovat jotain USA:n tuumahihnoja.

Löytyykö kenenkään muistin syövereistä kuinka on homma ratkaistu?
Voi olla että ratkeaa ihan helposti, ottivat numerot, ja aikoivat kysellä maahantuojalta. Huomenna olemme viisaampia.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: CosmoRacing kevennetty kampiakselin hihnapyörä
« Reply #1 on: January 08, 2007, 23:41:59 PM »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
Re: CosmoRacing kevennetty kampiakselin hihnapyörä
« Reply #2 on: January 09, 2007, 00:08:13 AM »
Quote
Oiskohan silmälasien oston aika?

http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1135789663

On jo, ja ihan riittävän vahvat, eikä oo naarmujakaan. Vois tietysti pestä. :-?

Mitenkähän tuo auttaa minua?

En viittis alkaa motonetistä tilaamaan kahta remeliä. Ja noilla numeroilla on turha kysellä muualta. Tietysti jos Motonetin, tai Tuiisan kautta selvittäis mitä remmejä ne noilla artikkeleilla myy.

Eipä olis tätäkään aihetta pitänyt alottaa...


teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: CosmoRacing kevennetty kampiakselin hihnapyörä
« Reply #3 on: January 09, 2007, 00:12:20 AM »
Tuossahan kerrotaan juuri että vanhat hihnat toimivat aivan hyvin jos kiristysvaraa riittää. Itselläkin toimi vanhat hihnat aivan hyvin, ilmastoinnin hihnan kiristimen kun otti vain pois, kun sitä ei tarvinnut enää kun hihna pysyi kireänä ilmankin.


Ja jos haluaa uudet hihnat jotka ainakin toimii niin hae 90cm sekä 97,5cm hihnat.

Quote
Tässä vaiheessa on hyvä tarkistaa onko nykyisillä hihnoilla kiristysvaraa. Jos ei ole, niin kipaise motonetistä hakemassa hihnat 4900 (neljä koroketta ja pituus 90cm) ja 4975 (97,5cm). Nämä kävivät ainakin minulle (2g + cosmon pyörä). Paikallaan oli alunperin 4938 ja 4985, ja nämäkin oli kiristetty ääriasentoon, joten pienemmällä hihnapyörällä kumpikin oli liian lyhyt (eikä myöskään pienempi mennyt isomman tilalle uudella pyörällä).
 
« Last Edit: January 09, 2007, 00:15:42 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
Re: CosmoRacing kevennetty kampiakselin hihnapyörä
« Reply #4 on: January 09, 2007, 00:54:03 AM »
Jep. Täytyy kokeilla noita.

Hesus

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 312
  • DSM
    • View Profile
Re: CosmoRacing kevennetty kampiakselin hihnapyörä
« Reply #5 on: January 11, 2007, 14:27:57 PM »
Noniin. Nyt on hihnapyörä ja hihnat paikoillaan :)
Ja mitat tiedossa.

Laturin hihna 975mm.
Ilmastoinnin hihna 925mm.

Nämä on siis tulkittu suoraan Cosmon dokumentista, hihnojen maahantuojan toimesta.

Ja ainakin minun autoon (1g 4g63 n/a) sopii niinkuin nyrkki silmään. Säätövaraa jää molemmissa remmeissä mukavasti molempiin suuntiin.

Tympii vaan kun ei ollut mitään tietoa että onko autoon joskus vaihdettu hammashihna ja siksi sen vaihdoin, mutta vaihtaessa huomasi kuitenkin ihan selvästi että oli se vaihdettu. Hoh, nytpä on varmuus asiasta.