Author Topic: 1g:n seoksista  (Read 4840 times)

late

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 33
  • dsm
    • View Profile
1g:n seoksista
« on: June 07, 2006, 19:06:54 PM »
Noniin.. elikkäs tuntuisi tuo auto (vm.94 ecli vapari) käyvän pikkusen rikkaalla ja kiinnostais tietää että mistä mahtaa johtua  :-?. Ajan suht paljon tota ns. työ-ajoa ja auto vetää löpöä vähän rusaammin ku pitäs joten ois kiva löytää jonkunmoinen ratkaisu. Ehdotuksia otetaan vastaan ilomielin..

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 1g:n seoksista
« Reply #1 on: June 07, 2006, 19:22:54 PM »
Ensimmäisenä tulis mieleen lambda-anturi. Tukkoinen ilmanputsari tekee kyllä saman. Eli suodattimia vaihtamaan jos ei ole hetkeen vaihdettu ja lambdaa mittailemaan.

late

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 33
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g:n seoksista
« Reply #2 on: June 07, 2006, 20:57:34 PM »
Ilmanputsari on vaihdettu äskettäin joten se ei ainakaan haittaa menoa..Pitää se lamba mitata. Jostain kuulin että paskana oleva katti voisi aiheuttaa moista.. onko tietoa pitääkö paikkansa?

Jusna

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 149
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g:n seoksista
« Reply #3 on: June 07, 2006, 21:01:26 PM »
Quote
Ilmanputsari on vaihdettu äskettäin joten se ei ainakaan haittaa menoa..Pitää se lamba mitata. Jostain kuulin että paskana oleva katti voisi aiheuttaa moista.. onko tietoa pitääkö paikkansa?

Ei mun mielestä katti itsessään voi seoksiin vaikuttaa.. päästöihin vaan.

late

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 33
  • dsm
    • View Profile
Re: 1g:n seoksista
« Reply #4 on: June 07, 2006, 21:08:22 PM »
Totta turiset  ::)  näin vähän itsekkin järkeilin.. no pitää ihmetellä tarkemmin kuhan on vähän aikaa ja intoa.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 1g:n seoksista
« Reply #5 on: June 07, 2006, 22:33:13 PM »
Kyllä se kattikin voi kierron kautta vaikuttaa jos on niin pahasti tukossa että ahdistaa jo moottorin hengitystä. Lambdan mittauksesta kuitenkin lähtisin liikkeelle.

eyezer

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 348
    • View Profile
Re: 1g:n seoksista
« Reply #6 on: July 19, 2006, 19:09:30 PM »
Itse olen myös miettinyt tätä seos asiaa ja suunnittelin asentavani seosmittarin. Minulla olisi 10-ledinen mittari ja paikkaa olen jo suunnitellut kovasti. Mutta tuli tuossa yhtenä iltana mieleen keskustelu toisella foorumilla seosmittarin häiritsevästä vaikutuksesta. Kun mittariin napataan lambaadasta tietoa niin se tekisi samalla hallaa moottorinohjaukselle. Periaatteessa aivan totta mutta onkohan käytännössä suurta merkitystä? :-?
Minkäväriseen piuhaan mittari kytketään? Vai onko mitään järkeä koko mittarissa? :P

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 1g:n seoksista
« Reply #7 on: July 19, 2006, 22:36:06 PM »
Jos totisesti haluat jotain sillä mittarilla nähdä, muutoinkin kuin tyhjäkäynnillä niin suosittelen vahvasti laajakaistalambdaa. Eli alkuputkeen reikä, siihen oikean kokoinen kierre, esim. mutterilla ja siihen anturi kii. Sit otat siitä sen anturin signaalin.

Ei toi vakio narrowband lambda tajua mistään mitään korkeammilla kierroksilla. Saat vaan kivoja vilkkuvia valoja lisää kabiiniin.

Jos kuitenkin päätät auton omasta lambda-anturista arvoja katella niin ei tarvi murehtia niitä johdotuksia. Repsikan puolen kick-panelin kun ottaa pois niin takaa paljastuu johto jossa on suojattu liitin päällä. Se on siellä vissiin alunperin ihan diagnostiikka käytössä mut siihen johtoon tulee koko ajan lambdan jännite. Ohjeet löytyy http://www.plymouthlaser.comista