Author Topic: Tyhjakaynti moottori...  (Read 3852 times)

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Tyhjakaynti moottori...
« on: April 25, 2006, 03:36:59 AM »
...on siirretty sivuun. Eli tammoinen experimental viritys.
Siivosin kaasulappa kotelon taydellisesti.
Tyhjakaynti moottori ja vesikierto kaasulappaan on blokattu kokonaan.
Ollut nyt ajossa 3 viikkoa ja toimiii aika mukavasti niinkun ajattelinkin.
Tyhjakaynti on saadetty 1000 r/min ja pysyy siina sitten koko ajan eika heijaile edes ohjaustehostimen takia.

Kylmakaynnistykset on tullut testattua +2 asteen lampotilasta, sillon saa pitaa vahan kaasua paalla kunnes kone hieman lammennyt tai on paassyt pihasta vauhtiin.
Kunnon talvi ajoa varten kannattas ehka jattaa tuo vesikierto paikalleen.

Lahinna rankempaa viritysta ajattellen on konehuone taas hieman siistimpi ja kaasulappa kay hieman viileampana.
« Last Edit: April 25, 2006, 03:38:45 AM by zalama »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Tyhjakaynti moottori...
« Reply #1 on: April 25, 2006, 03:41:27 AM »
Tuossa viela kokonaiskuva:

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Tyhjakaynti moottori...
« Reply #2 on: April 25, 2006, 03:43:44 AM »
Mitäpä tapahtuu kun tyhjäkäynnillä painat ilmastoinnin päälle ja samaan aikaan vielä kenties kääntelet rattia ees taas? Ilman tyhjäkäyntimosaa kierrosten pitäisi tippua joku 200rpm tjms eikä nouse ylös enään.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Tyhjakaynti moottori...
« Reply #3 on: April 25, 2006, 04:39:25 AM »
Ilmastointia ei ole. Ratin kaantely tiputtaa kierroksia max.30-50 r/min, mutta takas ne sitten nousee. Toimii siis samoin kuin esim. kaasutin moottori, jossa on vain tyhjakaynnin saatoruuvi (samoin kaasulappa kotelossa).

Tyhjakaynti on hieman korkealla isojen suuttimien takia, 750 r/min kay lievasti ropottaen.
« Last Edit: April 25, 2006, 04:41:56 AM by zalama »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: Tyhjakaynti moottori...
« Reply #4 on: April 26, 2006, 05:14:11 AM »
"itseani taas korjaten"
yleensahan kaasareissa  se ruuvi on tyhjakaynnin seosruuvi. Jollain mekaanisella ruuvilla sit saadetaan paljonko kaasulappa tai luisti on auki tyhjakaynnilla eli tyhjakayntinopeus. DSM tapauksessa ruuvihan saataa vaan ilmaa lapan ohi, eli ei seosta. :-[