Author Topic: 2G kampiakselin hihnapyörä rikki (korjattu)  (Read 12801 times)

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
2G kampiakselin hihnapyörä rikki (korjattu)
« on: April 19, 2006, 22:11:09 PM »
eli teki sitten  tosiaan sellaset temput tänään aamulla että meni toi kampiakselin hihnapyörä aikalailla paskaksi :'(...jotenka teme varmaan osaa sanoo onko muissa mitsuissa kenties sama osa mikä kävisi tuohon mun koneeseen????täytyis vaan aika pian saada uutta tilalle joten jos jollain tietoo niin olisin mielissäni :).oon kyllä tuolla veholla hommissa joten täytyy kysellä huomenna huollosta et löytyykö niiltä.


edit: otsikko
« Last Edit: June 02, 2006, 01:47:34 AM by Psy-J »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #1 on: April 19, 2006, 23:04:43 PM »
Tuttua kakkoo jostain syystä...  ;D

Quote

Suuttimet ja Apexin purkki tulossa. Sitä ennen pääsee korjaileen vähän isompia vaurioita. Kampiakselin hihnapyörän dampperi päätti ratketa tuhannen päreiksi tänään. Kaikki hihnat hyppäs pois paikaltaan ja koko vaimennustouhu on ihan riekaleina kampiakselin päässä. Ei kai siinä muu auta kuin metsästää jostain tilalle toinen siihen asti että saa alumaattisen hankittua tilalle.

Onneksi hajosi työpaikan hallissa sisällä eikä jossain 120km/h vauhdissa maantiellä... Nyt on paljon helpompi korjailla kun on auto valmiiksi verstaalla osia odottamassa. Ja se meteli joka tuli kun laitoin käyntiin...  :o :o :o Olin ihan varma että mäntä on kurkannut koneen kyljestä, onneksi sentään tällä kertaa pääsi näin vähällä. ::)


2.0i 16V Galantista löytyy samanlainen. Normihinta melkein 300€ mut sähän tinkaat henkilökuntahintaan sopivasti itelles. eBaysta saa sit alumiinisia, eikä maksa paljoakaan. Niistä vaan sit puuttuu se dampperi ja kaikissa ei ole edes ajoitusmerkkejä.

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #2 on: April 19, 2006, 23:48:08 PM »
Kiitoksia tiedoista :)!!

Onko toi galantin vastaava niin minkä vuotisen galantin???

Joo piti itelläkin aika kivaa kolinaa ja olin kanssa aivan varma että nyt se laukes koko kone,mut onneksi nyt näin vähällä selvittiin.VAAN 300e :o..jumaliste..onko toi vehon hinta??no huomenna sit vaan tinkaan henkilökunta alennuksia..
« Last Edit: April 19, 2006, 23:48:53 PM by MICCO »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #3 on: April 20, 2006, 00:03:47 AM »
88-92 vuotisen Galantin. Hinta on "Mitsun hinta" eli eikös Tampereen Veho myy mitsun varaosia...? Stockmannilta sit ainakin saa mut hinta on karmea.

Itse koitin viime kuussa ensin käytettyä ostaa siksi aikaa että tilaisi kevyemmän eBaysta mut aika huonosti noita 4G63 koneita purkaamoilla on... MCF:n myyntipalstalta vois musulla löytää. Vanha osa vaan ei välttämättä sit ole yhtään entistä kummempi eli kysy nyt ainakin ensin se hinta sieltä varaosatiskiltä.

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #4 on: April 20, 2006, 20:28:04 PM »
No niin :)...tänään sit tilattiin uus hihnapyörä ja huomenna se on puolilta päivin mulla ja toivottavasti jo autossa kiinni iltaan mennessä :).

Hintaa jäi vehosta ostettuna 185e..eli sai tohon nyt ihan kohtis alennukset...vaikka aika kalliiksi se edelleen jäi.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #5 on: April 20, 2006, 20:49:35 PM »
Vaihtotyönä tuo ainakin 1G:ssä oli ihan pala kakkua. About 15min homma purkaa ja toinen mokoma kasaukseen.

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #6 on: April 20, 2006, 22:58:40 PM »
Joo eiköhän se siitä.saa nyt nähdä et kuinka helposti se lähtee irti kun se on tällä hetkellä vähän runkoo vasten kun oli pompannut pois paikoiltaan ja tosiaan hirvee meteli siitä kun raapi runkoo vasten.toivotaan nyt että ei oo mitään muuta isompaa mennyt samalla paskaksi.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #7 on: April 20, 2006, 23:12:26 PM »
Ei siellä muuta oo tiellä kun hihnoja, niiden kunto kannattaa tietysti tarkistaa jos on vaikka jäänyt sinne hihnapyörän ja lokarin väliin. Ja kyl se irti lähtee kun ammut ne neljä kiinnitys pulttia irti ja jos on jotenkin juukelissa se pyörä niin tempaset moskalla niin tulee kyllä pois.

Mulla oli molemmat remmit hypänneet valmiiksi pois paikaltaan mut jos niitä on vielä siellä hihnapyörällä niin sit tietysti löysäät ensin yläkautta hihnoja, muuten se pylpyrä ei kyllä sieltä lähde.

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #8 on: April 20, 2006, 23:15:11 PM »
Itse asiassa se hihnapyörä on jo tällä hetkellä todennäköisesti kahdessa osassa. Eli se ulompi kehä, jossa on ne moniurahihnojen paikat, on se joka sinne koriin on kovalla metelillä raapinut. Sisempi osa on vielä pulteilla kiinni kampiakselissa. Siitä välistä on se dampperikumi ratkennut vulkanoinneistaan rikki. Eli se tulee sieltä kahdessa osassa irti. Varo teräviä reunoja siitä palikasta joka on koriin sorvannut.

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: kampiakselin hihnapyörä meni sitten rikki
« Reply #9 on: April 21, 2006, 00:26:09 AM »
Kiitoksia vinkeistä :)!!!Toivottavasti huomenna keretään vaihtaan se.

kickeri

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 28
  • dsm
    • View Profile
Re: 2G kampiakselin hihnapyörä rikki (korjattu)
« Reply #10 on: June 03, 2011, 14:15:08 PM »
Nostetaas wanha ketjua. Itsellä alkoi mitsu (2g eclipse, 4g63 koneella) kolista ajossa ja syyksi paljastui särki-mennyt kampiakselin hihnapyörä. Tarkemmin kerrottuna vulkanointi hajosi, jonka seurauksena hihnapyörän keskellä oleva "paino" putosi pois. Itse hihnapyörä pysyi kasassa.

Lähdin kysymään merkkiliikkeestä korjaukselle hintaa. Pelkkä osa 270€ ja vaihtoineen päivineen ~430€.  Hinta sen verran suolainen et antaahan olla.

Eikun Ebaysta etsimään uutta osaa, joka sitten löytyikin kohtuu hintaan: http://tinyurl.com/eclipsepulley Omalla pihalla ei taidot riittäneet vaihtamiseen, jonka vuoksi vein paikalliseen Fixus-korjaamoon. Vaihtotyölle hintaa 50,40€ (sisältäen uudet pultit).

Palvelu oli muutenkin hyvä kyseisessä paikassa.
« Last Edit: June 03, 2011, 14:17:33 PM by kickeri »