Author Topic: 2G Eclipsen sisäkattopaneeli  (Read 6504 times)

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
2G Eclipsen sisäkattopaneeli
« on: July 05, 2005, 14:38:31 PM »
Onko kukaan irroittanut eclipsestä sisäkattopaneelia (2g)? Ajattelin viedä paneelin uudelleen verhoiltavaksi ja verhoilija varmasti kyllä irrottaisi sen, mutta ajattelin säästää ja irroittaa itse. Ainakin häikäisysuojat lähtevät ihan ruuveilla kuten kauhukahvatkin. Pitää varmaan ottaa varovasti ruuvarilla nuo muovipaneelit pois ja epäilisin, että sieltä löytyisi ruuvit myös.

Mutta jos jollain on jotain varoituksen sanaa jaettavana, niin kuuntelen mielelläni ennen vahinkoja :)

-T
Ps. Mitähän verhoilusta kannattaa maksaa?


edit: otsikko
« Last Edit: October 14, 2005, 19:09:55 PM by Psy-J »
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #1 on: July 05, 2005, 14:43:42 PM »
Voin kahtoa sulle tuon räjäytyskuvan tuolta servicemanuskasta, tai jos siellä on suorat ohjeet sen irroitukseen.
Palailen illalla.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #2 on: July 05, 2005, 14:55:44 PM »
Aivan loistavaa  :D

-T
Ai, kato se irtos...

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #3 on: July 05, 2005, 22:55:52 PM »
Tämmöinen löytyi, jos on apua, muuta ei tosta sisäkatosta ollut... :
http://www.dsmclubfinland.com/files/temp/2g_roof.gif
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #4 on: July 08, 2005, 00:20:01 AM »
Paneeli lähti tänään ja tosi iisisti. Irrotin myös muutamia muita klähmittyjä paneeleita ja pesin. Sovin verhoilijan kanssa, että irrottelen itse vanhan kankaan paneelista ja hän sitten liimailee uuden tilalle.

Tossa on kamerakännyssä pari kuvaa, vois pistää jossain vaiheessa näkyy jonnekin, se kankaan irroitus nimittäin oli aika projekti. Tai itse kangas lähti helposti, mutta kankaassa on sellainen vaahtomuovi kiinni joka piti myös repiä. Sen alla oli lasikuitua, jossa oli ohut kalvo päällä. Tätä kalvoa pitkin piti voiveitsellä sitten rapsuttaa se vaahtomuovi irti. Meni muutama tunti ku emännän kanssa kahdestaan rapsuteltiin.

Lopputulos näyttää kuitenkin hyvältä tähän asti. Huomenna vien paneelin verhoiluun ja katsotaan sitten mitä tulee.

-T
Ai, kato se irtos...

Cara86

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 117
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #5 on: July 08, 2005, 10:02:21 AM »
Mitä tuollainen verhoilu tulee maksamaan??? Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen...
Hevosvoimat kelpaa niin aitona luonnossa kuin konepellinkin alla....

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #6 on: July 09, 2005, 18:38:42 PM »
Välineet maksoi 50 euroa, 2,5 tuntia työtä makso 100. Eli 150 euroa. Mutta siinä ei ole vielä aurinkosuojia kun niiden kanssa on vähän propsia ja pitää katsoa niitä verhoilijan kanssa maanantaina.

Tuli muuten todella hyvän näköinen kun pistin kankaaksi sellaisen kiiltävän harmaan, eli samanvärisen kuin auto.

-T
Ai, kato se irtos...

Cara86

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 117
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #7 on: July 11, 2005, 08:56:19 AM »
Ilmoittele kun tiedät lopullisen hinn aurinkoläppineen... voisi ehkä jopa kiinnostaa omanakin menopeliin tuo värin vaihto...  ::)
Hevosvoimat kelpaa niin aitona luonnossa kuin konepellinkin alla....

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #8 on: July 18, 2005, 12:04:40 PM »
Noniin. Sisäkattoremppa on valmis. Hintaa tuli suolaset 310 euroa, joista tarvikkeet oli 50 euroa (liimat ja kangas). Kankaaksi kannattaa muuten sitten ottaa todella autoverhoiluun tarkoitettua jos yrittää tätä itse. Tein itse työstä joku 2-3 tuntia ja verhoilija velotti 40/tunti. Aika paljon voi itse tehdä ja kannattaakin verhoilijan kanssa sopia etukäteen mitä itse voi tehdä.

Hankalinta tässä oli ne aurinkolipat. Niitä ei tahdo saada auki millään mutta lopulta jos ronskisti työntää väliin talttapääruuvarin ja vähän antaa vasaraa, niin siellä välissä oleva liimaus pettää. tosin sitä liimausta pitää höllentää monesta kohtaa ettei vahingossakaan nykäise lippaa palasiksi. Verhoilija sai aukaistusta lipasta tehtyä ihan uuden veroisen ja samalla liimas sen myös kiinni. Eli autossa on vieläkin ne meikkipeilit kummallakin puolen.

Paneeli, lipat ja muut listat menivät nätisti paikalleen ilman mitään ongelmia.

-T
Ai, kato se irtos...

mmk

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 107
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #9 on: July 18, 2005, 14:32:35 PM »
Quote
Noniin. Sisäkattoremppa on valmis. Hintaa tuli suolaset 310 euroa, joista tarvikkeet oli 50 euroa (liimat ja kangas). Kankaaksi kannattaa muuten sitten ottaa todella autoverhoiluun tarkoitettua jos yrittää tätä itse. Tein itse työstä joku 2-3 tuntia ja verhoilija velotti 40/tunti. Aika paljon voi itse tehdä ja kannattaakin verhoilijan kanssa sopia etukäteen mitä itse voi tehdä.

Oisko kuvia valmiista katosta? Ois kiva tietaa millasen siita saa duunattua.

Tuiisa

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 712
  • Eclipse 2.0 -97
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #10 on: July 19, 2005, 19:07:43 PM »
No tuossa vähän näkyy ainakin väriä. Kuvanottovaiheessa ei ollut vielä aurinkolippoja kiinni joten ne on rajattu pois.



-T
Ai, kato se irtos...

Cara86

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 117
  • dsm
    • View Profile
Re: Eclipsen sisäkattopaneeli
« Reply #11 on: July 20, 2005, 08:18:46 AM »
Mä haluaisin värin vaihdon ihan kunnollisen  :) tekis mieli jotain sinisävystä kattoa, mutta kun ei ole mun omiostuksessa tuo auto niin täytynee ensin kyslelä lupa ja kerryttää rahaa... oli kuiteskin aika kallis projekti...
Hevosvoimat kelpaa niin aitona luonnossa kuin konepellinkin alla....