Author Topic: 2g 4g63t tehonkesto?  (Read 10948 times)

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
2g 4g63t tehonkesto?
« on: September 01, 2005, 00:24:31 AM »
Elikkä :)...kertokaas viisaampina että paljonko toi 4G63T kone kestää tehoja vakio sisuskaluilla???
Kun olis varmaan tarkoitus talven aikana katsella tota tehopuolta lisää mitsuun.Olen tosiaan näissä moottori asioissa hiukan vielä aloittelija joten valaiskaa jos tiedätte :)..

**Edit: tsori muokkasin otsikkoa snadisti kuvaavemmaks. **
« Last Edit: September 01, 2005, 00:31:35 AM by admin »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Tehoa mitsuun
« Reply #1 on: September 01, 2005, 00:29:07 AM »
http://www.dsmtuners.com/tuning-guide/2gturbo/

Tuosta hyvä käsitys mimmosiin tehoihin päästään minkäkinlaisilla modeilla.
Eli tosiaan kyllä varmasti kestää vakio kalut sinne 400hp asti ainakin jossain määrin...

Ja kun etuveto, ei tuosta kannata edes varmaan korkeammalle pyrkiä, tuokin jo todella isot lukemat etuvedolle...
Itsekkään en pyri kuin sinne 300-350hp.

Niin tosiaan kysy ihmeessä sitten aina apuja kun vain tarviit, varmasti jonkinsortin asijantuntemusta löytyy aina  ;)
« Last Edit: September 01, 2005, 00:29:46 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #2 on: September 01, 2005, 13:18:34 PM »
Nuista männistä niin 2genissä on hiukka erilaiset, puristukset ovat 8.5:1 kun taas 1genissä ne on 7.8:1...
Ihan tuli tässä mieleen...
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #3 on: September 01, 2005, 17:07:25 PM »
Onkos 1G/2G iskunpituudessa sit eroa vai onko vaan todettu padan kestävän noi korkeammatkin puristukset? Tässähän olis 1Gt-miehille mahdollinen virikonsti...?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #4 on: September 01, 2005, 17:48:44 PM »
Eiköhän ne männät vaan ole erilaiset....
Tässä mitään virikonsteja ole kellekkään  :D
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #5 on: September 01, 2005, 19:18:35 PM »
Joo taas hätä päissäni alotin tän topicin ja tännehän se olis pitänyt alottaa :)..joo no sanotaan että sinne 270-300hv välimaastoon jos päästäis niin riittäis varmaan mulle aikalailla..ainakin hetkeksi ;)..ei vaan hyvä tehomäärä toi olisi :).Tietääkö teme paljonko tossa pitäis olla ahdot vakiona???

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #6 on: September 01, 2005, 20:07:40 PM »
Tietää teme  :D......1genissä ahdot on vakiona 8-12 psi ja  2genissä 10-15 psi.
Ja kuten tuolla tunareiden oppaassa on mainittukkin, niin tuo sulla oleva minimaalinen simpukka tbo vetelee maximejaan jo vakiotehoilla, eli uusi ahdin tulee ensimmäisenä sulla hankintalistalle  8-)
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #7 on: September 01, 2005, 21:19:08 PM »
Quote
Tietää teme  :D.. 2genissä 10-15 psi.
Ja kuten tuolla tunareiden oppaassa on mainittukkin, niin tuo sulla oleva minimaalinen simpukka tbo vetelee maximejaan jo vakiotehoilla, eli uusi ahdin tulee ensimmäisenä sulla hankintalistalle  8-)

Mitäs toi tekee bar asteikolla noi 10-15psi???joo sen kyllä sieltä luinkin että että ahdin täytyy vaihtaa pikkusen isompaan..eli tais olla se t28.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #8 on: September 01, 2005, 21:33:42 PM »
Suosittelen vaihtamaan kokonaan pakosarjan ja sitten siihen 16g ahtimen   ;) T28:sta ei tietoa mulla mimmonen on...
bar? mitäs ne on? hmm öö hehe no ei vaan  ;D ;D Ite mietiskelen nämä aina psi:nä...

1psi ~ 0.07bar
1gen = 8-12psi ~ 0.56bar - 0.84bar
2gen = 10-15psi ~ 0.7bar - 1.05bar
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #9 on: September 01, 2005, 22:00:41 PM »
Eikös toi 2G:n alkup. ahdin ole T25?
« Last Edit: September 01, 2005, 22:01:10 PM by hopsis »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #10 on: September 01, 2005, 22:02:17 PM »
On, kui?
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #11 on: September 01, 2005, 23:02:30 PM »
Eikun muuten vaan tuli mieleen. On noi Garrettin pienemmät ahtimet vaan vähän hakusessa.

MICCO

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #12 on: September 01, 2005, 23:40:20 PM »
Quote
Suosittelen vaihtamaan kokonaan pakosarjan ja sitten siihen 16g ahtimen   ;) T28:sta ei tietoa mulla mimmonen on...
bar? mitäs ne on? hmm öö hehe no ei vaan  ;D ;D Ite mietiskelen nämä aina psi:nä...

1psi ~ 0.07bar
1gen = 8-12psi ~ 0.56bar - 0.84bar
2gen = 10-15psi ~ 0.7bar - 1.05bar

Kiitoksia ;)!!!Eli katsotaan nyt tässä syksyn/alkutalven aikana pitäis ruveta jotain osaa tilaan..olis kyllä tarkoitus ulkokuortakin vähän koristella lisää ja sisustaa piristää joten katsotaan mistä lähdetään liikkeelle ja mihin toi tärkein eli rahat riittää.Tallipaikkakin tarvisi kohta puoliin löytää talveksi että saa auton seisoon ja pääsis rakenteleen.



_Larson_

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #13 on: January 17, 2010, 00:56:38 AM »
Itelläki alkas tässä olemaan siinä vaiheessa että tehoja otettava irti, mut ei kummiskaa niin paljoo että menee ajettavuus etuvedolla :D Mistähän sitä kannattas ehtiä uutta turboo ja minkälainen kannattas laitella, tilasin jo uuden pakosarjanki tuossa aijemmin ::) Ja uutta ecua on kans ollu suunnitteilla ::) Kyseessä siis 2g gs-t.

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #14 on: January 17, 2010, 09:34:07 AM »
jos haluat sinne 300hp tietämille niin hyvä setti ois vaihtaa evo kolmosen pakosarja, turbo, outlet ja tehä 3" dp ja putkisto.
 Tosin siinä vaiheessa sisuskaluja kannattaa uusia myös.

Kolmosen setillä on vielä mukava käyttöaluekin :)

_Larson_

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #15 on: January 18, 2010, 22:31:05 PM »
Laitoin kyssäriä fin-turbolle t28 turbosta, nii passais bolt on systeemillä tuohon. Mikä turbo siinä evo3:ssa on?

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #16 on: January 19, 2010, 14:12:03 PM »
Quote
Laitoin kyssäriä fin-turbolle t28 turbosta, nii passais bolt on systeemillä tuohon. Mikä turbo siinä evo3:ssa on?

Evo3 turbo on Mitsubishin valmistama ja riittää n.400 hp asti. 1g eclipseen sopii suoraan, 2g ecliin tarvii muuttaa hieman öljy ja muistaakseni myös vesilinjoja turbolle, tuolla jenkkilässä myydään valmiina sarjana turbon mukana.

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #17 on: January 19, 2010, 16:14:16 PM »
kun kerran asut tampereella niin ajappas tonne zalaman talliin joku päivä, uskon et sil on jotain ideoita :) viimeks ku kävin ni se oli ku karkkikauppa :) olis ollu kaikkea kivaa hyllyillä....

tehoja jos nostat niin laita sisuskalut uusiksi koneesta, bensapumppu, suuttimet, pakosarja, turbo, putkisto ja aem-moottorinohjaus + välijäähdytin... eiköhän noilla saa jo kestävän virityksen tehtyä... jos haluaa lisää ni sit tarttee jo koneistaa moottoria ja katsoa ventiileiden uusimista
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #18 on: January 19, 2010, 17:29:41 PM »
Quote
kun kerran asut tampereella niin ajappas tonne zalaman talliin joku päivä, uskon et sil on jotain ideoita :) viimeks ku kävin ni se oli ku karkkikauppa :) olis ollu kaikkea kivaa hyllyillä....

tehoja jos nostat niin laita sisuskalut uusiksi koneesta, bensapumppu, suuttimet, pakosarja, turbo, putkisto ja aem-moottorinohjaus + välijäähdytin... eiköhän noilla saa jo kestävän virityksen tehtyä... jos haluaa lisää ni sit tarttee jo koneistaa moottoria ja katsoa ventiileiden uusimista

Järki ja kohtuus kaikessa, ei sinne ~300hp asti tarvitse koko moottori purkaa ja uusia.

Riittänee kun uusii esim. turbo / bov / intake / pakosarja / putkisto / bensapumppu. Ja tietty sen jälkeen huolehtii, että voimansiirto on tehoja vastaavalla tasolla

Sinne 300hp varmasti pääsee noilla modeilla ja vakio sisuskalut luulisi sen kestävän vielä. Melko turhaa rahaa tunkea moottorinohjauksiin vielä tuossa vaiheessa tai uusia mäntiä/sisuskaluja yms... Vasta jos lähdetään tuosta ylöspäin, kannattaa sitten uusia välijäähdytintä / suuttimia. Ja mikäli haluaa rahaa tuhlata niin joku AEM tai sitten vain vakio ECU:n modausta / piggybackiä kuten safc:tä yms.

Mutta kaikki sen mukaan miten paljon haluaa niitä tehoja, ja mihin tarkotukseen auto tulee.
« Last Edit: January 19, 2010, 17:31:34 PM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

_Larson_

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 48
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #19 on: January 19, 2010, 20:34:14 PM »
Quote
kun kerran asut tampereella niin ajappas tonne zalaman talliin joku päivä, uskon et sil on jotain ideoita :) viimeks ku kävin ni se oli ku karkkikauppa :) olis ollu kaikkea kivaa hyllyillä....

tehoja jos nostat niin laita sisuskalut uusiksi koneesta, bensapumppu, suuttimet, pakosarja, turbo, putkisto ja aem-moottorinohjaus + välijäähdytin... eiköhän noilla saa jo kestävän virityksen tehtyä... jos haluaa lisää ni sit tarttee jo koneistaa moottoria ja katsoa ventiileiden uusimista
ööö en mä ainakaa omasta mielestä tampereella asu ;D Joo ei tässä aleta vielä konetta lyömään auki, kahtoo tuollasilla pikku muutoksilla miten saa irti, etuvedollaki menee ajettavuus jos alkaa olee yli 300hp, ku ei meinaa nytkään pitoja löytyä ::) Alkas oleekki kohta noi peruskamat tulossa/hallilla, turboa huutais ainaki vielä ::) Kiitokset kommenteista, näillä mennään toistaiseksi :)

Mustakulkija

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 250
  • dsm
    • View Profile
Re: 2g 4g63t tehonkesto?
« Reply #20 on: January 20, 2010, 14:15:14 PM »
Quote
Quote
kun kerran asut tampereella niin ajappas tonne zalaman talliin joku päivä, uskon et sil on jotain ideoita :) viimeks ku kävin ni se oli ku karkkikauppa :) olis ollu kaikkea kivaa hyllyillä....

tehoja jos nostat niin laita sisuskalut uusiksi koneesta, bensapumppu, suuttimet, pakosarja, turbo, putkisto ja aem-moottorinohjaus + välijäähdytin... eiköhän noilla saa jo kestävän virityksen tehtyä... jos haluaa lisää ni sit tarttee jo koneistaa moottoria ja katsoa ventiileiden uusimista

Järki ja kohtuus kaikessa, ei sinne ~300hp asti tarvitse koko moottori purkaa ja uusia.

Riittänee kun uusii esim. turbo / bov / intake / pakosarja / putkisto / bensapumppu. Ja tietty sen jälkeen huolehtii, että voimansiirto on tehoja vastaavalla tasolla

Sinne 300hp varmasti pääsee noilla modeilla ja vakio sisuskalut luulisi sen kestävän vielä. Melko turhaa rahaa tunkea moottorinohjauksiin vielä tuossa vaiheessa tai uusia mäntiä/sisuskaluja yms... Vasta jos lähdetään tuosta ylöspäin, kannattaa sitten uusia välijäähdytintä / suuttimia. Ja mikäli haluaa rahaa tuhlata niin joku AEM tai sitten vain vakio ECU:n modausta / piggybackiä kuten safc:tä yms.

Mutta kaikki sen mukaan miten paljon haluaa niitä tehoja, ja mihin tarkotukseen auto tulee.

järki tosiaan mukana touhussa...... jos laittaa männät, kammet ja laakerit uusiksi niin kone varmasti kestää ja sitä voi myös silloin kierrättää turvallisesti... nuo osat maksavat vähemmän kuin vaihtomoottori.... itse en ottaisi turhaan riskiä koneen kilauttamisesta, mut jokainen tavallaan...

moottorinohajuksesta on kyl monenlaista hyötyä, pelkästään sen asentamalla saa jo aika lailla muutosta aikaan moottorin luonteessa... tuostakin tuntuu olevan monta mielipidettä

jaksaako noi vakio suuttimet ja pummpu toimia viel 300 hp lukemissa? itsellä löi fuel cuttia jo ahtimen vaihdon jälkeen  :o

virityksen voi tehdä monella tapaa, itse suosin varmoja ratkaisuja (mikäli niitä edes on olemassa :) )

mitä tulee etuvetoisten ajettavuuteen.... uskon et 300 hp on jo aika vaikea saada tiehen..... 500 hp olis jo sairasta :) kumi palais koko ajan...
"ihan tollanen pieni 5 minuutin homma"
"neliveto on eriveto"
"kun turbolla ajaa, ei oo riemulla rajaa"