Author Topic: 4G63 moottorista kysymyksiä  (Read 11493 times)

MV

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 50
  • Eclipse GS -96
    • View Profile
4G63 moottorista kysymyksiä
« on: January 05, 2008, 21:11:01 PM »
Olen miettinyt ostaa Eclipsen vm 96 ja mitsun koneella mutta luin netistä erilaisista vioista niin huomasin että 4G63 tehdään 7 pulttisena ja 6 pulttisena? Mitä tämä tarkoittaa? Luin että toi 7 pulttinen on eclipsessä ja on kuulema joku huonomallinen moottori? Siellä puhuttiin jostain "crankwalk" moottorista!? Jos joku voisi selittää tämän kun ei ite tiedä? ::)
« Last Edit: January 06, 2008, 02:28:19 AM by admin »

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #1 on: January 05, 2008, 23:50:31 PM »
tuo 6- ja 7 pulttinen sanonta tulee vauhtipyörän kiinnityspulttien määrässä, eli 6-pulttinen on kuudella pultilla kiinni ja 7-pulttinen luonnollisesti seitsemällä pultilla.

Tuo 2g:n 4g63 7bolt on kuulemma altis tuolle crancwalk meiningille, taasen 1g 7bolt sanotaan olevan se paras 4g63 viritarkoitukseen ikinä. tiedä häntä.

Vakiotehoissa jos pysytään niin empä itse usko että tulee mitään ongelmia kampuran kanssa.
« Last Edit: January 06, 2008, 02:38:57 AM by admin »

tepi

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 652
  • Whiner
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #2 on: January 06, 2008, 01:10:54 AM »
crankwalk tarkoittaa kampiakselin päittäisvälyksen kasvamista, joka siis on yleistä US 2g 7 bolt koneissa. Kukaan ei ole kertonut tähän päivään asti pätevää syytä tähän asiaan, jotkut luulevat että johtuu liian voimakkaasta kytkimestä ja toiset että se on jenkkien liukuhihnatyön laadun tulosta, kun samoissa koneissa jotka on japanissa tehty niin ei esiinnyt ko ongelmaa.  8-)
« Last Edit: January 06, 2008, 02:39:04 AM by admin »
With gas prices these days, you cant be smoking cars for free anymore.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #3 on: January 06, 2008, 02:30:30 AM »
Ja tähän lisäyksenä, että kaikki dsm:t 4g63 mosalla 1992 loppuvuodesta lähtien ovat 7bolt moottoreilla. Eli jos olet 2g:tä ostamassa mitsun koneella, on siinä 7bolt vakiona aina.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #4 on: January 06, 2008, 02:33:27 AM »
Quote
taasen 1g 7bolt sanotaan olevan se paras 4g63 viritarkoitukseen ikinä. tiedä häntä.
Siis 6bolt. Mutta tämä myytti pätee varmastikkin vakiokoneen perusvirittelyyn. Kun kaikki osat uusii sisältä ulos, niin ei kummassakaan ole silloin heikompaa lenkkiä...

Quote
Vakiotehoissa jos pysytään niin empä itse usko että tulee mitään ongelmia kampuran kanssa.
Ei tuo crankwalkki katso paljonko on tehoja ennenkun yllättää. Kyllä se on ihan tyyppivikaa, joka esiintyy noissa vaikkei koneelle ole tehty yhtikäs mitään virityksiä.
« Last Edit: January 06, 2008, 02:39:12 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

UITTO-

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 896
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #5 on: January 06, 2008, 02:35:39 AM »
Quote
crankwalk tarkoittaa kampiakselin päittäisvälyksen kasvamista, joka siis on yleistä US 2g 7 bolt koneissa. Kukaan ei ole kertonut tähän päivään asti pätevää syytä tähän asiaan, jotkut luulevat että johtuu liian voimakkaasta kytkimestä ja toiset että se on jenkkien liukuhihnatyön laadun tulosta, kun samoissa koneissa jotka on japanissa tehty niin ei esiinnyt ko ongelmaa.  8-)
<teoria>USA:ssa käytetään eri momenttiyksikköä, kuin japaniassa, jokka käyttävät newtonmetrejä???
-->
USA:n ininöörit kääntäneet nuo arvot väärin ja jättäneet löysälle pultit
</teoria>

Tosi huono  :-*
« Last Edit: January 06, 2008, 02:39:19 AM by admin »

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #6 on: January 06, 2008, 12:56:37 PM »
Tuttu kaveri oli USA:ssa mitsubishillä mekaanikkona ja korjas takuuna kymmeniä 2g eclipsejä crank walkin takia. Itselläkin oli -97 GST mutta ei ollut ongelmia kytkimen kanssa.

En sitten tiedä kasasko amerikkalaiset omat koneensa jos japanissa ei ollut ongelmia? Missäs euroopan 7 pulttiset koneet on kasattu?

En nyt pitäs ilmiötä syynä auton oston hylkäämiselle. Jos päittäislaakeri menee voi korjauksen yhteydessä tehdä parannuksia ja sit  kestää paremmin. Esim.Paremmat laakerit, parantaa öljynvirtausta laakerilla ja tarkastaa välyksen jo kasausvaiheessa.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #7 on: January 06, 2008, 15:53:08 PM »
Quote
En sitten tiedä kasasko amerikkalaiset omat koneensa jos japanissa ei ollut ongelmia? Missäs euroopan 7 pulttiset koneet on kasattu?

Kyllähän jenkit itse kasannut ne siellä, tuskin lähettävät kokonaisia moottoreita japanista jenkkeihin.

Myös eurooppaan tuodut on eclipset on tehty siellä jenkeissä, mutten ole kuullut että niissä olisi ongelmia crankwalkin kanssa..
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #8 on: January 11, 2008, 09:44:19 AM »
Myös kansissa on pieniä eroja. 6 pulttisen kiertokanget on vahvemmat. 1g:ssä on isompi 60mm kaasuläppä, jonka saa vaihdettua melkohelposti 2g:hen.  

Korostan nyt kuitenkin ettei 7 pulttinen ole kuitenkaan mikään huonomallinen moottori.

Ei kummallakaan vakiokunnossa ihan kuuhun mennä  ;)

Siitä kummassa on enemmän potentiaalia kuuluu taas johonkin väittely osastolle.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #9 on: January 11, 2008, 10:17:19 AM »
Quote
Myös kansissa on pieniä eroja. 6 pulttisen kiertokanget on vahvemmat. 1g:ssä on isompi 60mm kaasuläppä, jonka saa vaihdettua melkohelposti 2g:hen.  

Korostan nyt kuitenkin ettei 7 pulttinen ole kuitenkaan mikään huonomallinen moottori.

Niin taidat nyt puhua vähän sekasin 2g moottorista ja 1g 7bolt moottorista. Kannethan on ihan identtiset 1g autoissa, oli kyseessä sitten 1g turbo 6bolt tai 1g n/a 7bolt.....
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

zalama

  • Extreme Member
  • *****
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Rockpiston
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #10 on: January 18, 2008, 13:04:49 PM »
Nii tosiaan 1g:ssäkin oli Seiskapulttisia, oikeassa olet.

ZALE

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 25
  • dsm
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #11 on: August 19, 2008, 18:14:05 PM »
tähän samaan aiheesen sivuten ni onko "4g63B 7bolt" ihan normaali eclipsen kone 92 vuodesta eteen päin sitten?

olen vaan tälläsen moottorin merkintään jossain törmänny eclipsen yhteydessä mutta yleensä puhutaan vaan 4g63 koneesta ilman mittään B:tä :-?
« Last Edit: August 19, 2008, 18:30:20 PM by ZALE »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #12 on: August 19, 2008, 20:10:13 PM »
Quote
tähän samaan aiheesen sivuten ni onko "4g63B 7bolt" ihan normaali eclipsen kone 92 vuodesta eteen päin sitten?

olen vaan tälläsen moottorin merkintään jossain törmänny eclipsen yhteydessä mutta yleensä puhutaan vaan 4g63 koneesta ilman mittään B:tä :-?

92 loppuvuodesta etiäpäin on 7bolt lohkot kaikissa eclipseissä. 1g ja 2g konekokonaisuuksissa tosin on sitten muita eroja.

Tuo "b" tarkoittaa käsittääkseni vain ns. uudempaa versiota 4g63 lohkosta. 4g63 lohkonahan on ollut jo jostain 1980 luvun alusta asti muissa mitsuissa.
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

magezu

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 56
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #13 on: August 25, 2008, 02:55:10 AM »
Sellaista kysyisin et omistan 92 loppuvuodes registeröidyn eclipsen,ni eiks se ole sit 7pultinen?.
Ja kun tuossa luin että kansi olis sama ku turbossa,ni mitä eroa sit on lakerrasa?

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: 4G63 moottorista kysymyksiä
« Reply #14 on: August 25, 2008, 03:07:29 AM »
Quote
Sellaista kysyisin et omistan 92 loppuvuodes registeröidyn eclipsen,ni eiks se ole sit 7pultinen?.
Ja kun tuossa luin että kansi olis sama ku turbossa,ni mitä eroa sit on lakerrasa?

1g kansi on sama oli kyseessä 6bolt tai 7bolt kone. 2g:ssä on sitten erilainen kansi. Männät erilaiset luonnollisesti, muutoin varmastikkin aikalailla samaa kamaa sisuskalut.(1g:ssä ainakin)
« Last Edit: August 25, 2008, 03:07:59 AM by admin »
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"