Author Topic: Mistä madallusjouset ? (ratkaistu)  (Read 5406 times)

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Mistä madallusjouset ? (ratkaistu)
« on: July 07, 2004, 21:33:04 PM »
Moro!
Kertokaas mistä saa suomesta eibachin madallusjousia?? Onko kellään kokemusta cobran jousista, onko hyvät vai ei??Pistäkää linkkejä jos tulee mieleen, ja saa laittaa kaikkia muitakin hyödylisiä linkkejä mistä saa eclipseen osia tai jotain muuta hyödyllistä.

*edit: otsikko*
« Last Edit: April 11, 2006, 10:27:33 AM by admin »

Eska

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
Re: Jousitus
« Reply #1 on: July 07, 2004, 21:36:15 PM »
http://www.prostreet.fi saa hommattua Eibachin madallusjouset. Jenkeistä, eli hinta on hiukan normaalia kalliimpi. Euroopan markkinoilta ei Eibachia Eclipseen ilmeisesti saa.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Jousitus
« Reply #2 on: July 07, 2004, 21:37:11 PM »
cobrat oli mulla alla galantissa ennen, eivät mitkään kovin erikoiset, mukavat ajella juu...

eibachit ei tuu heti mielee mistä, mutta itellä on h&r jouset tällä hetkellä ja ovat perkuleen hyvät noiden kybien kanssa, ens vuonna vaihan vaan jämäkemmät radalle sopivat iskarit ja jätän varmaan nuo h&r alle jos toimivat hyvin myös kisaillessa.

katsoppa tuolta linkeistä, siellä on melko iso pino linkkejä webbikauppohin muualle maailmaan, voisi vaikka löytyä.

"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

eclipse2.0

  • Pro Member
  • ****
  • Posts: 176
  • dsm
    • View Profile
Re: Jousitus
« Reply #3 on: July 07, 2004, 21:58:16 PM »
Ok...mulle tullee kybin säädettävät iskarit. Pitäs täl viikol tilata jenkeist. Sit ois pari viikkoo aikaa hommata noit jousia.

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Jousitus
« Reply #4 on: July 07, 2004, 22:07:18 PM »
mä luulen et noi h&r jouset vois pelittää hyvin säädettävil, ja toimitusaikakaan ei varmasti ole huima.

kysyppä vaikka www.konig.fi
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"

Eska

  • Semi-Pro Member
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
Re: Jousitus
« Reply #5 on: July 07, 2004, 22:32:12 PM »
Quote
Ok...mulle tullee kybin säädettävät iskarit. Pitäs täl viikol tilata jenkeist. Sit ois pari viikkoo aikaa hommata noit jousia.


Ootko tilaamas Kyb Agx iskarit?  Minkä hintaset ne on siellä mistä oot kattonu?

Psy-J

  • Moderator
  • Extreme Member
  • *******
  • Posts: 855
  • Eclipse GSX -95
    • View Profile
Re: Jousitus
« Reply #6 on: July 26, 2004, 12:58:01 PM »
Wanha aihehan tämä on, mutta turistaan nyt kumminkin.  8)

König tinkaa H&R jousista 425€ ja täydestä paketista (Jouset + Iskarit) mehevät 1021€.  ::)

H&R jouset irtoaa Suomesta halvemmalla ainakin täältä -> http://www.jmtech.fi/jmsnew/index.html

Iskareista ei miulla ole tietoa, mutta eiköhän joku voi jakaa viisauttaan niistä meillekin.
« Last Edit: July 26, 2004, 12:58:29 PM by Psy-J »

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Mistä madallusjouset ?
« Reply #7 on: June 02, 2005, 22:35:28 PM »
Kun tästä kerran taas keskustellaan ni todettakoon että mulla pelaa Intraxin jouset aika hyvin mielestäni. Autotek tuo maahan, hintaa en nyt muista mutta pistäköön mulle privaviestiä ketä tosissaan olis ostamassa niin voin ottaa työmaan kautta selvää. Saa varmaan vähän halvemmalla kuin suoraan tekiltä.

Jackky

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 28
  • Mitsubishi Eclipse GS -92
    • View Profile
Re: Mistä madallusjouset ?
« Reply #8 on: June 02, 2005, 23:33:11 PM »
Juuh, kattelin tuolta www.harline.com sivuilta ecliin sopivat madallusjouset,
taisi olla -40mm pudotuksella.. niin nyt ajattelin kysyä jos kokemusta joillai ja varmasti joillai onkin,
että kuinka paljon ne vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin ja yleensä käytännöllisuuteen että jääkö keula jo suojatie korokkeisiin?  
ensimmäinen ajatus noiden hankkimiseen olikin vain ulkonäön takia, mutta miten siis on noi muut seikat ?
Rahalla saa ja hevosella pääsee!

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Mistä madallusjouset ?
« Reply #9 on: June 02, 2005, 23:41:33 PM »
Ei joku 40mm madallus vielä niin radikaali ole etteikö normaali ajo sujuisi. Kurvit ottaa tottakai paremmin kun painopiste on alempana. Yleensäkin ottaen lyhyemmät jouset on myös jäykemmät eli tarkemmat ja tukevammat ajaa.

Miinuksena tulee sitten ajomukavuuden heikkeneminen. Eli ei se keula välttämättä ensimmäiseen korokkeeseen jää mutta routamonttuja väistää silti mielellään. Näissäkin hommissa kannattaa harkita tosissaan iskareiden vaihtoa jos vaan on kovin vanhat. 40mm madalluksella käy vielä vakioiskarit mutta jos on esim. 50tkm vakiojousilla ajetut iskarit niin ei ne kauaa kestä matalien jousien kanssa. Uudet sitten taas menee lähes yhtä kauan kuin normijousillakin.

Ja pyöränkulmat pitää aina jousien vaihdon jälkeen käydä säätään kohdilleen. Muuten tulee vaan huonompi ajaa ja kaiken lisäksi saa renkaansa pilattua paljon nopeammin.