Author Topic: Turbo Eclipseen ?!  (Read 3966 times)

Jackky

  • Junior Member
  • **
  • Posts: 28
  • Mitsubishi Eclipse GS -92
    • View Profile
Turbo Eclipseen ?!
« on: May 08, 2005, 17:58:12 PM »
Kuinka iso työ voisi olla kokonaisuudessaan Turbon asentaminen eclipeen
2.0 doch 16v GS -92 ??
Rahalla saa ja hevosella pääsee!

hopsis

  • Über Member
  • ******
  • Posts: 1573
  • AUDI S6+ Avant, Audi S6 Avant, Audi Cabriolet
    • View Profile
Re: Turbo Eclipseen ?!
« Reply #1 on: May 08, 2005, 19:56:12 PM »
http://www.dsmclubfinland.com/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1103128477

Tuolta byrokratian rattaita vastaan tappelemisesta asiaa.

Teknisesti ei niin ihmeellinen projekti, koska faktaa löytyy valmiina hyvin. Rahaa ja aikaa saa kuitenkin varata vissiin suht runsaasti... -Temellä varmaan eniten juttua löytyy tästä aiheesta?
« Last Edit: May 08, 2005, 19:56:44 PM by hopsis »

teme

  • Administrator
  • Über Member
  • ********
  • Posts: 4159
  • eclipse gs -94 & gs-t -90
    • View Profile
Re: Turbo Eclipseen ?!
« Reply #2 on: May 09, 2005, 12:26:08 PM »
Noniin, heil vaan täältä saksan maalta, berliinistä käsin kirjoitellaan huippunopealla 9.6k/sec kännymodeemilla  ;D

Eli tuosta turbotuksesta, vakio männillä ja muilla kaluilla voi kyllä esim tbo dsm vakio 14b ahtimen asentaa, ja todela pienillä ahdoilla käyttää. Tietenkin vaatii lisälaitteita kuten safc2 tjmsv. Kannattavin operaatio on hankkia suoraan valmis tbo kone jostain tuontifirmasta tai sitten tehdä alusta alkaen uusia kaikki osat kuten itse olen tekemässä.

Ja vielä se miten tuo saadaan kilpiin ei ole tietoa, mutta jos itse turbotat suoraan vaparikoneen niin tehot ei saa ylittää 132kW ja auto pitää vielä käyttää jossain päästömittauksissa kuten VTT, jotka hinnat on alkaen jotain ~1000€ (ei sis. alv%).

Itse yritän saada auton tekniikan vaihdoksena läpi, eli gs johon vaihdettu tbo tekniikka 147kW. Ja jos omilla nykysillä papereilla ei mene läpi päästötodistuksina niin auto pitää käyttää VTT:llä sekä vielä tehomittauksissa. Ja tuostakaan ei ole vielä tietoa joudunki kuristelemaan moottorin siihen 132kW vai riittääkö sitten tuo normi tbo koneen lappu missä lukee sen 147kW sekä päästönormit. Kyllä tuo jotenkin kilpiin saadaan tosiaan, mutta jos nyt omistaisin gs eclipsen ja pitäisi se ahtaa, niin mieluummin myisin pois, ja hakisin tbo mallin saksasta suoraan. Näitä on saatu kilpiin vaikkei päästölappusia suomesta löydykkään, tosin sekin on sitten konttorista kiinni antaako laittaa rekisteriin, arpapeliä...

Itse olen kyllä muutamat kirosanat päästellyt kun selvitellyt ja ihmetellyt asioita....
"If it doesn't make your car faster....why bother.."
"And no, it's not turbo lag.... It's foreplay"