DSM tekniikka > Ongelmat ja ihmettelyt

Katkoo yläkierroksilla... (ratkaistu)

(1/10) > >>

hopsis:
No niin. Nyt on tullut pari päivää testailtua Plymouthia. En tiedä johtuuko siitä, että on seissyt yli 2 kuukautta vai jostain muusta. Kone alkaa täyskaasulla kiihdyttäessä katkomaan käyntiä (sytkä, bensansyöttö?) jossain 4500 - 5500 rpm. Ahdot putoo ja kulku loppuu. On aina pienen hetken kuollut ja sit lähtee taas... ja sit taas tökkää jos koittaa vielä kiihdyttää. Heti kun päästää kierroksia vähän alemmas niin kaikki toimii täydellisesti.

Mystistä, sen verran kuuntelin että ECU pitää jotain napsutusta samaan aikaan kun katkoo käyntiä.

teme:
Ai ai, toi ecun napsutus kuulostaa pahalta.
Olisi meinaan sen merkki että voipi olla hajalla.

Onko sulla sitä vikakoodinlukijaa, sillä kannattais nyt heti ensin katsoa onko mitään vikakoodeja.

hopsis:
Ei mulla sen kummempaa lukijaa oo kun volttimittari. Näytti sen normaalin -.-.-.-. eli ei vikakoodeja muistissa. Epäilin kans että vois olla jostain ottanu itteensä. Mahtaislko se loggeri kertoo enemmän? Tosiaan pienemmillä kierroksilla toimii ihan mainiosti ja sen huomasin että ei oo mitään tarkkaa kierroslukua jossa alkaa kikkaileen... Jossain 4500-5500 välillä kuitenkin eli ei joka kerta tasan samoilla kierroksilla.

Pitää vielä testailla kun sain sen jo pihassa vapaalla kierrättäen ihan hyvin pari kertaa rajottajaan asti nostaan kierrokset. Ei kai mikään kontaktihäiriökään mahdoton ole. Oli kumminkin aikamoisessa tärskyssä toi vehje.

hopsis:
Lisätutkimusten jälkeen sen verran auennu, että ilmeisesti ilmamassamittari rikki. Iskee tod.näk. se kuuluisa Fuel Cut. Eli ECU luulee koneen saavan enemmän ilmaa kuin mitä bensapumppu pystyy vastaavasti syöttämään. Katkaisee siinä vaiheessa ettei käy laihalla.

Tämän nerokkaana päättelin siitä että virrat päällä (kone ei käynnissä) kuuluu ruiskusta koko ajan napsutusta, en tiedä mikä naksuu, mutta ilmamassamittarin liittimen irrottamalla naksutus lakkaa. Heti kun laittaa liittimen takaisin paikalleen alkaa sama epätasainen naksunta.

Korjauskirjasta katoin ja mittasin jännitteet ynnä vastukset ja ne nyt ainakin oli kunnossa. On kai se signaali sitten muuten jotain ihan muuta kuin pitäis. Toi anturihan on aika herkkä laite iskuille että ei mikään ihme vaikka olisi hajonnut kolarissa.

hopsis:
Lisää herkullisia vaihtoehtoja vikalistaan...

Signs of Impending Doom
Luckily, there are usually some warning signs that your ECU is on its way out.

A rapid clicking or chattering from under the dash. Usually accompanied with the engine stalling or losing power during the noise. This is the microcontroller going into reset over and over and over again due to a bad power supply. Every time it resets, it will turn the fuel pump relay on and off. This could also be a bad fuel pump relay, but not usually.
An usual smell that seems to come from the center console. Especially if it smells like rotten seafood. Consider that it could also be your heater fan motor, unless accompanied with a power loss or stalling.
Your car is older than seven years and sees a lot of extreme temperature transitions.


Tää on lainattu suoraan dsm.org sivustosta. Onko ketään kokenut samanlaisia oireita. Tuolta jos tekstiä uskoo niin "kaikki yli 7 vuotta vanhat ECUt hajoo"...

Oireet kyllä täsmäis.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version