DSM tekniikka > Ongelmat ja ihmettelyt

Blow-off valve ja ilmamassamittari

(1/16) > >>

hopsis:
On jo jonkun aikaa ollut mielessä Blow-off valven (BOV) hankinta. Sais ylipaineet "hyötykäyttöön" siinävaiheessa kun kaasuläppä menee kiinni. Orkkisventtiilihän päästää ylipaineet takaisin ilmanputsarin perään.

Nyt onkin kysymys siitä, miten mahtaa seosten käydä kun koneeseen tulleesta mitatusta ilmasta pääseekin BOV:n kautta osa pihalle. Onko mitään tapaa kompensoida? Vai olenko ihan hakoteillä koko asian kanssa, ihan hatusta päättelin tällaisen teorian vaan...

teme:
Vakio mafs + bov = EI.
Eli suosittelen jotta nyt gm 3" mafs + maft setti tilaukseen, ja samassa uusi ic:n putkisto jossa valmis paikka boville. Sitten SAFC-II mukaan ja sen avulla pitäisi saada vörkkimään. Nythän kohta tilataan tuolta sbr:ltä joten mukaan vain tuo setti. Voi olla että pelkästään toi gm:n mafs + maft osaa hoitaa asian, mutta tuo safc-2 on kyllä hyödyllinen vempain olla.

hopsis:
Kroonisen persaukisuuden takia vielä ihan unelmointiasteella tuommoiset viritelmät... Mut oliko tuo mun teoria oikea vai mikä on ettei pelaa yhteen. Uskon toki että näin on, varsinkaan kun ei ole missään tullut vastaan tuollaista vakio MAF+BOV pakettia.

hopsis:
Niin tuota mikäs sen GM Mafin idea oikein on?

teme:
Se mittaa eritavoin kuin tuo mitsun oma, ja ilma pääsee paljon paremmin siitä virtaamaan, ja MAFT pitää olla juuri sen takia että osaa kääntää tuon gm:n mafsin signaalit semmoiseksi että ecu sen tajuaa.

Jos nyt en ihan päin metsiä muista niin tuossa ei ole kuin yksi sensori joka mittaa ilmavirtaa vain, eli puuttuu ne kaksi muuta lämpötila/barometri.

Tarkistan tämän vielä tänään, joten älkää uskoko mua vielä  ;D

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version