DSM tekniikka > Ongelmat ja ihmettelyt

Pätkii matalilla kierroksilla (ratkaistu)

<< < (2/7) > >>

hopsis:
Niin se jäi sanomatta että jos niin pahasti on että venttiili jää kantamaan niin pitäis tehdä samaa vaikka kone lämmin. Onkos moottoriöljyt vaihdettu, hydraulinen venttiilinsäätö tykkää kun aina joskus putsaa esim. Fortella tai vastaavalla.

Midnight Walker:
Pitääpä nyt sitten yrittää tutkia noita mainittuja asioita.

Tuosta 98:n ja 95:n erosta sen verran että enpä nyt tiedä onko mitään hyötyä ajaa 98:lla, mutta jotenkin vain olin houmaavinani että kun vaihdoin ysikasiin niin muutaman tankillisen jälkeen olisi huomannut pientä eroa suorituskyvyssäkin ja että bensan kulutus laski myös hieman. Ajo oli vielä silloin kokoajan aika samanlaista. Tiedä sitten oliko oikeata vaikutusta vai ei.

Sitten tuosta jakohihnan pomppaamisesta, voisiko siitä löytyä syytä? Tuli vain juuri mieleen että yhdellä kylmäkäynnistys kerralla kuului hieman outo ääni startatessa, kävi silloin mielessä että hemmetti jos jakohihna pomppas tai jotain. Pitääkin katsoa se. Mutta vaikuttaisiko se tuollalailla?

Mustaa savua ei mun mielestä tule, mutta pitääpä vilkaista se vielä uudestaan tuossa kun saan jonkun polkemaan kaasua.

Ilmanputsarihan on tulossa mutta bensansuodinta en kyllä tiedä että milloin on vaihdettu. Pitääkin vaihtaa se nyt lähipäivinä.

hopsis:
Jos jako on hypännyt niin vastaa tuota venttiilihommaa mitä tuossa aiemmin koitin selittää. Pitäis siis temppuilla lämpimänäkin... Kannattaa kyllä ehdottomasti tarkistaa jos on vahvaa syytä epäillä. Ja jos on jako pielessä niin remmi ja rullat vaihtoon.

teme:
Saattaa muuten olla sitten niin perkuleen kireällä se suodin siellä, ja kun vääntötilaa alapuolella ei ole paljoa niin itsellä ainakin meni hermot ja käsi verille  8)

Mutta tosiaan vikakoodien luku on kovasana niin saa poistettua kaikki anturit yms pois tsekkilistalta.

Midnight Walker:
Niin, pirun vikakooditkin vielä. Pitäiskin lähtä kokeilemaan että toimiiko se lukija mulla nyt vai ei. Eli mähän tein ohjeiden mukaan lukijan mutta en saanut mitään tulosta, eli ledi ei vilkkunut eikä mitään. Suoraan akulta kyllä ledi syttyy palamaan, eli jos lukijaan tulee se 12V niin kyllä sen pitäisi pelata. Vaihtoehtoina että ecussa vikaa tai siinä minne lukija kytketään kiinni. Sekä tietenkin vielä se että toi mun tekemä lukija ei olisi siltikään toimintakuntoinen.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

[*] Previous page

Go to full version